באירוע שנערך במטה פרארי במרנלו נחשפה מכונית העל המתקדמת ביותר של היצרן האיטלקי, ה-SF90 סטרדלה. זוהי המכונית הסדרתית החזקה בתולדותיה של פרארי וגם המכונית הראשונה שלה שמנצלת את המערכת ההיברידית לטובת הבשלה של בקרת טעינה מהשקע (פלאג-אין). יש בה גם מגוון חידושים טכנולוגיים על הפלטפורמה, תא הנוסעים וכן מערכת ההנעה הכפולה. כמו כן, היא תהיה זמינה עם גרסת מסלול מושחזת במיוחד שמשילה עשרות ק"ג ממשקלה של המכונית הרגילה. היא מושקת לרגל חגיגות 90 השנה של סקודריה פרארי ויוצרת לדברי מפתחי המכונית גשר נוסטלגי בין דגמי הכביש לדגמי המסלול המעוטרים.
מתחת לשמיכה האדומה טמון מכלול עצום של חידושים טכנולוגיים שמקורם גם בדגם ה-F8 טריביוטו, אולם המראה החיצוני הוא זה שלרוב פותח לכולם את התאבון עוד לפני הנעת המכונית וקובע סטנדרטים תכנוניים שיובילו את פרארי בשנים הבאות. בפרארי אומרים שאמנם שאבו השראה מהפרופורציות של ה-360 מודנה מלפני 20 שנה כציר למכונית הזו עם מנוע מרכזי-אחורי, אך העיצוב הסופי הוא בהשראת דגמי הקיצון האחרונים של פרארי, כמו לה-פרארי ההיברידית, ממנה היא גם גדולה בכמה סנטימטרים בכל הפרמטרים.
תא הנוסעים פותח בשיטת ה-HMI, שמשמעותו הצבת הנהג במרכז סביבת התפעול והתמקדות בדינמיות סביבו. זה כולל לראשונה צג דיגטלי בגודל 16 אינץ' במוטיב מתעגל שבמרכזו מד הסל"ד ומצידיו 3 תתי תפריטים עם אינפורמציה מלאה אודות מערכות הרכב. ניתן לאפיין אותו בכל מיני פונקציות בהתאם לצרכי הנהג ואף להקרין מפת מסלול על גבי המסך הראשי. מול הנהג פרארי גם הוסיפה גלגל הגה חדיש עם פקדים בסגנון טאץ'-פאד וכל הכיוונים הנדרשים לכיול המכונית עם בורר סלקטיבי בעל מצבים מובחנים.
מערכת ההינע ההיברידית של פרארי היא פיתוח על ליבת מנועי ה-V8 הקיימים עם נפח מוגדל במעט וצמד מגדשי טורבו, אולם בתוספת של 3 מנועים חשמליים - 2 על הסרן הקדמי ואחד מאחור בין המנוע לתיבת ההילוכים, סוללה ובקרת טעינה מהשקע. זה אומר שאם תרצו, תוכלו לגלגל אותה למרחק נסיעה של כ-25 קילומטרים עד שתאלצו לחבר אותה לרשת החשמל. אבל אחרי שתסיימו להתעסק עם האלקטרוניקה "הקלה" תוכלו לעבור למנה העיקרית; מנוע ה-V8 מפיק 780 כ"ס בפני עצמו, אבל שלישית המנועים החשמליים מוסיפים עוד 220 כ"ס וביחד, בשיקלול היברידי מחלצת המערכת לכל הגלגלים תפוקה מרבית של 986 כ"ס ו-81 קג"מ. כאמור, המכונית החזקה ביותר בהסטוריה של הסוס הצוהל.
על כל הסימפוניה הזו מנצחת תיבת הילוכים כפולת מצמד 8 מהירויות, פרי פיתוח חטיבת הפורמולה 1 של פרארי. לדברי מהנדסי המכונית היא מעבירה את הכוח בצורה קולחת בין כל 4 המנועים כך שהנהג יכול למקד את כל תשומת לבו בנהיגה ולא לבצע חישובים מה בדיוק קורה שם בין השבבים והצילינדרים ברקע. על הכביש, הנתונים הרשמיים של פרארי מדברים על האצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב-6.7 שניות ועד 340 קמ"ש מרביים. הכוח המרבי של המכונית אגב, אומר בכיר מפתחי המכונית, מיכאל לייטרס, "זמין רק לפרק זמן קצר - לכמה שניות, אבל זה מספיק לכל מסלול מירוצים שאתם יכולים לחשוב עליו".
ל-SF90 סטרדלה יש עוד חידושים רבים נסתרים מהעין כמו שימוש במתלה קדמי עם בקרה אדפטיבית בין היתר ומערכות אחיזה משופרות, אבל מעל כל זה בולטת במיוחד אופציה לרכוש פרארי נדירה בגרסת Assetto fiorano שהינה קלה מדגם המפעל הרגיל בלפחות 30 ק"ג ועליה מולבשת חבילת GT שמקנה לה ביצועים ברמה גבוהה יותר. אחד החידושים החשובים ברכב הזה הוא המצאות ספוילר עשוי סיבי פחמן שמייצר כוח הצמדה של 390 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש. לרכב גם צמיגים מובחנים של מישלין ועוד נגיעות קוסמטיות ייחודיות.
מנהל מחלקת המוצרים בפרארי, אנריקו גיירה, אומר שה-SF90 סטרדלה אינה מכונית בייצור מוגבל והיא תורכב על רצפת המפעל לפחות 5 שנים. המכוניות הראשונות תגענה לאירופה במהלך שנת 2020, אולם אף אחד לא יודע בדיוק כמה תגבה פרארי עבור ה-SF90. בגרמניה מהמרים על מחיר התחלתי של 500 אלף יורו - בערך מחצית מעלותה של לה-פרארי, אבל היחידים שיקבלו את המספר הרשמי יהיו 2,000 לקוחות פרמיום של פרארי שהוזמנו לבכורה מיוחדת של המכונית באירוע שיתקיים בקרוב במרנלו.
המדיניות של יבואנית פרארי לישראל, אוטו איטליה היא לייבא את כל דגמי החברה. כך שסביר שנוכל לראות אותה גם אצלנו. ממנהל פעילות אוטו איטליה בישראל, עמית איילון נמסר: "הרכב צפוי להגיע לארץ במהלך שנת 2021. טרם ידוע מחירו בישראל". עוד נמסר כי במסגרת האירוע נכח גם איש העסקים הישראלי טוני לוי, אספן של מכוניות פרארי שבבעלותו כבר פרארי פורטופינו ו-פרארי סופר-פאסט. לוי הוא בין הראשונים בעולם שביצע הזמנה כדי לרכוש את הפרארי החדשה.