sportFive935688 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יבואנית דגמי סיטרואן לישראל דוד לובינסקי פרסמה השבוע כי החלה לשווק בארץ את סיטרואן ברלינגו החדש. הרכב המסחרי המוצלח של היצרן הצרפתי נחת מוקדם מהצפוי בעקבות הזכיה של היבואנית לתפעל את צי ההצטיידות של חברת החשמל עם סדרת הברלינגו 2019. הוא מותאם למגוון של צרכים גם מחוץ לשוק המוסדי ומשווק עם מנוע טורבו דיזל, תיבה ידנית או תיבה אוטומטית 8 מהירויות וכן מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.

הברלינגו שמיוצר מ-1996 ומאחוריו מעל 3.3 מיליון מסירות עובר בדור השלישי שלו לפלטפורמה מודולארית אותה הוא חולק גם עם פיג'ו 3008. הוא הוצג רשמית במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה בשנה הקודמת ויצא לכבישים כמה חודשים מאוחר יותר. עיצובו החיצוני מותאם לנוסח המשפחתי המעודכן של סיטרואן והוא חולק קווי דמיון לקקטוס החדש וכן לעוד רכב חדש שצפוי לעלות על הכבישים שלנו בשבוע הבא, ה-סי 5 איירקרוס (ה-קרוסאובר המשפחתי הגדול). 

הברלינגו מרווח מקודמו במעט אם כי שומר על בסיס גלגלים של 2.78 מ' ואורך מוגדל בכמה סנטימטרים ל-4.4 מ. גובהו בערך 1.84 מ' ורוחבו כ-1.83 מ'. הוא ממשיך עם מרכב יעיל ושימושי (מדיום) עם דלת הזזה צידית על מסילה ובפנים סידור הושבה לחמישה אנשים עם ספסל מרכזי לו 3 מושבים מופרדים. הרכב מגיע לראשונה עם מגוון מערכות בטיחות חכמות כמו בלימת חירום אוטומטית, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים בחזית, התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, זיהוי תמרורים ועוד.

בשלב זה, ועד שתגענה כל הגרסאות שלו בחודש יולי הקרוב, יימכר ברלינגו עם רמת אבזור אחת בלבד לה מערכות פנים בסיסיות. לכך משודך מנוע 1.5 ל' טורבו דיזל ב-3 הספקים שונים: 75 כ"ס, 100 כ"ס ו-130 כ"ס. שני הדגמים הראשונים מחוברים אל תיבת 5 מהירויות ידנית בעוד הדגם הבכיר מצויד בתיבת שמונה מהירויות אוטומטית יפנית של חברת אייסן.

 

המחירים לברלינגו החדש יחלו ב-144 אלף שקלים, 145 אלף שקלים ו-150 אלף שקלים לדגם האוטומטי (130 כ"ס).