תהליך הרענון של דגמי סובארו לקראת שנת 2018 נמשך. אחרי שראינו את האימפרזה בשתי גרסאותיה וקיבלנו הצצה ב-XV הבא, הגיע התור של הסובארו אאוטבק, רכב הפנאי שטח המרכזי של סובארו, לקבל עדכון ביניים ויישור קו מול העולם הגדול במיוחד בתחום הבטיחות ובתחום האבזור. אי אפשר באמת לצפות מסובארו לגדולות ונצורות בהיבט קפיצות מדרגה גדולות בעיצוב או בטכנולוגיה פורצת דרך. בדומה לסוזוקי הקטנה, גם סובארו מעדיפים לעשות את זה במתינות, במנות קטנות ובלי להשתגע וכך זה באמת נראה גם באאוטבק 2018.
רכב רב משימתי אמתי
עוד הרבה שנים לפני לידתם של הג'יפונים השונים, האאוטבק כבר היה כאן. גדול יותר, חזק יותר, מפואר ומאובזר יותר ובמיוחד יקר יותר מהסובארו פורסטר שהפך לכוכב בפני עצמו. בהשוואה לאותו פורסטר, האאוטבק איננו דגם נפוץ במיוחד בישראל, אבל יודעי דבר שנוסעים במכונית, מספרים כי הם מאוהבים באאוטבק ואין בכוונתם להחליפו אלא באאוטבק אחר. כן, זהו דגם סטיישן שמתאים למשימות עירוניות יומיומיות וגם לטיולי סופשבוע בלי שום חשש או מורא להיכנס לשטח, אבל לא ממש לעומק השטח אלא למקומות שבהם השבילים חרושים ויש אפילו מעט אתגר בהם. עם זאת מדובר במכונית ברמת גימור גבוהה ביחס לפורסטר ולכן ברוב ימות השבוע אפשר להנות ממנה בנסיעות רכות ונעימות בעיר ומחוצה לה.
חזית קרבית
בסובארו החליטו להעניק לאאוטבק המעודכן חזית קצת יותר קרבית עם גריל רחב יותר שממוקם נמוך ופגוש קדמי מעובה ובשרני יותר בהשוואה לעבר. פנסי החזית קיבלו גם הם עיצוב מחודש שמשלים את המראה הלוחמני של המכונית ואילו מאחור, בזנב, שם לא בוצעו יותר מדי שינויים פרט ליחידות התאורה שהוחלפו במודרניות יותר. תחת מכסה המנוע תוכלו לבחור בין שתי גרסאות: המנוע הראשון בנפח 2.5 ליטרים עם 4 בוכנות והוא מייצר 175 כוחות סוס ואילו המנוע האחר הוא בנפח 3.6 ליטר עם 6 בוכנות ושם ההספק עולה ל-256 כוחות סוס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומאטית בטכנולוגיית CVT אך הפעם יש אפשרות להעביר אותה למצב "ידני" וגם להשתמש בזוג מנופים מאחורי ההגה להעברת ההילוכים בשימוש ידני. כמובן שכל הגרסאות מגיעות עם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים כאשר יש אפשרות לבחירת חישוקים בתוספת מחיר.
רכב רב משימתי אמתי
עוד הרבה שנים לפני לידתם של הג'יפונים השונים, האאוטבק כבר היה כאן. גדול יותר, חזק יותר, מפואר ומאובזר יותר ובמיוחד יקר יותר מהסובארו פורסטר שהפך לכוכב בפני עצמו. בהשוואה לאותו פורסטר, האאוטבק איננו דגם נפוץ במיוחד בישראל, אבל יודעי דבר שנוסעים במכונית, מספרים כי הם מאוהבים באאוטבק ואין בכוונתם להחליפו אלא באאוטבק אחר. כן, זהו דגם סטיישן שמתאים למשימות עירוניות יומיומיות וגם לטיולי סופשבוע בלי שום חשש או מורא להיכנס לשטח, אבל לא ממש לעומק השטח אלא למקומות שבהם השבילים חרושים ויש אפילו מעט אתגר בהם. עם זאת מדובר במכונית ברמת גימור גבוהה ביחס לפורסטר ולכן ברוב ימות השבוע אפשר להנות ממנה בנסיעות רכות ונעימות בעיר ומחוצה לה.
חזית קרבית
בסובארו החליטו להעניק לאאוטבק המעודכן חזית קצת יותר קרבית עם גריל רחב יותר שממוקם נמוך ופגוש קדמי מעובה ובשרני יותר בהשוואה לעבר. פנסי החזית קיבלו גם הם עיצוב מחודש שמשלים את המראה הלוחמני של המכונית ואילו מאחור, בזנב, שם לא בוצעו יותר מדי שינויים פרט ליחידות התאורה שהוחלפו במודרניות יותר. תחת מכסה המנוע תוכלו לבחור בין שתי גרסאות: המנוע הראשון בנפח 2.5 ליטרים עם 4 בוכנות והוא מייצר 175 כוחות סוס ואילו המנוע האחר הוא בנפח 3.6 ליטר עם 6 בוכנות ושם ההספק עולה ל-256 כוחות סוס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומאטית בטכנולוגיית CVT אך הפעם יש אפשרות להעביר אותה למצב "ידני" וגם להשתמש בזוג מנופים מאחורי ההגה להעברת ההילוכים בשימוש ידני. כמובן שכל הגרסאות מגיעות עם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים כאשר יש אפשרות לבחירת חישוקים בתוספת מחיר.
הפרטים הקטנים והחשובים
אז אם אין פה שינויים דרמאטיים בעיצוב ובמידות הרכב כמובן, אז מה כן התחדש במכונית? ראשית ההגה. מערכת ההגה המתוגבר חשמלית עברה כיול וכעת התחושות הרבה יותר טובות. שנית, גם המתלים ובולמי הזעזועים קיבלו טיפול ואיכות הנסיעה הפכה לרכה ונעימה יותר. בסובארו שבים ומבהירים כי הם טיפלו בסוגיית הרעש של המנוע שחודר לתא המכונית (גרסת מנוע 2.5 ליטרים) וכעת איכות הבידוד השתפרה פלאים. בתוך המכונית עצמה החליפו את ההגה בהגה מעוצב יותר ואילו הקונסולה המרכזית אף היא עברה רענון משלה. פרט לגרסאות הבסיס ברמת הגימור לשני המנועים, כל שאר הגרסאות של רמות הגימור מביאות איכות חומרים גבוהה יותר בתוך המכונית לרבות שימוש בעור בתפירה מוקפדת.
קצת בידור לא מזיק וגם בטיחות משופרת
מערכת הבידור והמידע של הרכב עלתה מדרגה. ראשית מסך המידע הוחלף ובמקום מסך בגודל 6.2 אינץ', הפעם המסך התרחב לגודל 6.5 אינץ'. לראשונה באאוטבק ניתן לקבל גם מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' מהמפעל. כל המסכים פועלים בכל השיטות הסלולאריות המוכרות ויש במכונית את כל אופציות החיבור לרשת בכל השיטות המקובלות. בתחום הבטיחות חל שיפור נאה והאאוטבק מצויד במערכות בטיחות חשובות ומצילות חיים כמו למשל סיוע שמירה אקטיבי על הנתיב, מצלמה אחורית כולל בלימה במקרה של תנועה חוצה מאחור ביציאה מחנייה. כמו כן כוללת המכונית מערכת תאורה חכמה למניעת סנוור ועוד. המכונית תחל להימכר בארה"ב בשש רמות גימור שונות כבר בקיץ הקרוב.
אז אם אין פה שינויים דרמאטיים בעיצוב ובמידות הרכב כמובן, אז מה כן התחדש במכונית? ראשית ההגה. מערכת ההגה המתוגבר חשמלית עברה כיול וכעת התחושות הרבה יותר טובות. שנית, גם המתלים ובולמי הזעזועים קיבלו טיפול ואיכות הנסיעה הפכה לרכה ונעימה יותר. בסובארו שבים ומבהירים כי הם טיפלו בסוגיית הרעש של המנוע שחודר לתא המכונית (גרסת מנוע 2.5 ליטרים) וכעת איכות הבידוד השתפרה פלאים. בתוך המכונית עצמה החליפו את ההגה בהגה מעוצב יותר ואילו הקונסולה המרכזית אף היא עברה רענון משלה. פרט לגרסאות הבסיס ברמת הגימור לשני המנועים, כל שאר הגרסאות של רמות הגימור מביאות איכות חומרים גבוהה יותר בתוך המכונית לרבות שימוש בעור בתפירה מוקפדת.
קצת בידור לא מזיק וגם בטיחות משופרת
מערכת הבידור והמידע של הרכב עלתה מדרגה. ראשית מסך המידע הוחלף ובמקום מסך בגודל 6.2 אינץ', הפעם המסך התרחב לגודל 6.5 אינץ'. לראשונה באאוטבק ניתן לקבל גם מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' מהמפעל. כל המסכים פועלים בכל השיטות הסלולאריות המוכרות ויש במכונית את כל אופציות החיבור לרשת בכל השיטות המקובלות. בתחום הבטיחות חל שיפור נאה והאאוטבק מצויד במערכות בטיחות חשובות ומצילות חיים כמו למשל סיוע שמירה אקטיבי על הנתיב, מצלמה אחורית כולל בלימה במקרה של תנועה חוצה מאחור ביציאה מחנייה. כמו כן כוללת המכונית מערכת תאורה חכמה למניעת סנוור ועוד. המכונית תחל להימכר בארה"ב בשש רמות גימור שונות כבר בקיץ הקרוב.