ללא הודעה מוקדמת ובלי הכנה מראש, יוהאן דה ניישן מוחלף מידית על ידי סטיב קארלייל שביצע דברים נפלאים עבור קדילאק בקנדה מעבר לצמיחה במכירות אלא גם ביצירת קשרים מצוינים עם הממשל הקנדי ועם וועדי העובדים וחברות אחרות. ההודעה על סיום תפקידו של דה ניישן הגיעה באופן מאוד מפתיע. רק לפני כחודש הוא ערך במטה של קדילאק בניו יורק, אירוע גאלה להשקת הקרוסאובר החדש XT4 וניצל את הבמה לבשר למאות האורחים שהגיעו מכל רחבי העולם, על תכניתו להמשיך ולפתח טכנולוגיות חדשות ולייצר עוד ועוד דגמים לרבות היברידיים וחשמליים ולשוב ולהסתער על השוק באירופה שטרם פוצח מבחינתו.
דה ניישן בן ה-58 הגיע לקדילאק לפני קצת פחות מ-4 שנים אחרי ששימש כמנכ"ל עולמי בניסאן ואינפיניטי וכיהן גם כראש חברת אאודי בארה"ב. עם כניסתו לתפקיד בקדילאק הוא קיבל החלטה אמיצה מאוד להעביר את מטה החברה מדטרויט (מקום מושבה המקורי של החברה שהוקמה שם) למנהטן באזור הסוהו במטרה ליצור אווירה חדשה ושונה בתפיסת העולם של עובדי החברה ושל לקוחותיה על המוצרים עצמם. אמנם, דה ניישן הוביל את קדילאק בדרך חדשה אולם התוצאות במכירות בארה"ב לא היו לצידו בשנתיים האחרונות.
בשנת 2017 חלה ירידה במכירות בשיעור של 8% והביקוש למכוניות סדאן ירד משמעותית כאשר הביקוש באמריקה לטנדרים ולקרוסאוברים גדל על חשבון דגמי הסדאן. לקדילאק יש שחקנים חשובים בפלח הקרוסאוברים כמו האסקלייד הענק וה-XT5 הפופולארי, אך לא היה בזה מספיק בכדי לבלום את הירידה במכירות. העוגן החשוב של קדילאק נותר בסין והמכירות שם טובות וגם פתיחת 2018 בארה"ב מראות תוצאות חיוביות ברבעון הראשון.
קדילאק ודה ניישן עצמו לא פרסמו עדיין הודעה שמבהירה את הסיבה לפרידה ויש הרואים קשר לעזיבתו מסיבות אישיות לפני כשלושה חודשים של האיש הבכיר בשיווק העולמי, אובה אלינגהאוס וגם יש הקושרים את העניין לדברים המעליבים שאמר דה ניישן על חברת אפל וציין שמערכת ההפעלה למולטימדיה במכוניות "אפל קארפליי" היא מערכת "גרועה ומקרטעת באופן קיצוני" והאמירה הזאת יצרה מתיחות רבה בין שני תאגידי הענק, אפל וג'נראל מוטורס. לא ברור בשלב זה לאילו כיוונים יוביל הנשיא החדש סטיב קארלייל את החברה וכיצד הוא יתמודד עם הכיוונים שאליהם הוביל דה ניישן את החברה. קארלייל הגיע לג'נראל מוטורס עוד ב-1982 כמהנדס תעשייה וניהול וטיפס בשלבי הניהול כשהוא מגע לפסגת התפקידים בקנדה ומצליח להניף את המכירות שם עם המותגים קדילאק, GMC וביואיק לשיא של למעלה מ-300 אלף מכוניות בשנה שעברה, שיפור של 21% מאז 2015.