בלי הקדמות מיותרות ובלי טקסים או "סטגדישים" דרמטיים. הנה רשימת עשר המכוניות הנמכרות ביותר לשנת 2016 בעולם כולו:
מקום עשירי: טויוטה קאמרי עם 660,868 מכוניות מהדגם הזה שמגיע גם בגרסה הברידית. למרות שחלה ירידה של 11.5% במכירות של הדגם הזה, הצליחה הקאמרי הוותיקה להשתחל לעשירייה הראשונה בעולם.
מקום תשיעי: הונדה סיביק עם 668,707 מכוניות. מדובר בדגם שתמיד נמצא בטופ העולמי וזהו הרכב שנמצא במרכז השדרה של הונדה. בשנת 2016 חל גידול של 18.7% במכירות של הונדה סיביק בעולם.
מקום שמיני: פולקסוואגן פולו עם 704,062 מכוניות מהדגם הזה שמכניס את פולקסוואגן לעשירייה הראשונה. בשנה החולפת חלה עלייה קלה של 0.9% בביקוש למכונית הזאת שנחשבת לאהודה גם כאן אצלנו, אך מחירה הגבוה יחסית מרחיק ממנה רוכשים פוטנציאלים רבים.
מקום שביעי: טויוטה ראב 4 עם 724,198 מכוניות מדגם זה בשלל הגרסאות שנמכרו בעולם. זהו הדגם השני של טויוטה ברשימה החשובה ובשנה החולפת חל ביקוש מרשים למכונית שנחשבת עבור טויוטה כדגם קרוסאובר סגמנט C. הביקוש לראב 4 בשנה שעברה עלה בעולם ב-9.4%.
מקום שישי: פורד מוצאת את עצמה באמצע הרשימה החשובה עם דגם הפוקוס ממנו נמכרו 734,935 מכוניות ולמעשה מדובר בירידה של 11.7% במספר הפוקוסים שנמכרו בעולם בהשוואה לשנת 2015.
מקום חמישי: הונדה קופצת שוב לרשימה בדירוג גבוה יחסית עם דגם CR-V ממנו נמכרו 752,463 מכוניות. מדובר בגידול של 5.7% בהשוואה לשנה הקודמת והגידול הזה הוא ביטוי של הונדה לדרישה העולמית לדגמי קרוסאובר משפחתיים.
מקום רביעי: יונדאי נכנסת למקום גבוה במיוחד ברשימה עם האלנטרה שממנה נמכרו 788,081 מכוניות וזה מבטא צמיחה של 3.9% בביקוש למכונית הזאת בהשוואה לשנה שעברה.
מועדון המיליון
שלושת המקומות הראשונים שמורים לשלושה יצרנים שונים שהדגמים שלהם ללא ספק הפופולאריים ביותר בתבל גם אם יש מדינות ענק כמו ארה"ב שתורמות את חלקן, עדיין מדובר במספרים דימיוניים והדגמים המדורגים בצמרת לא יפתיעו אתכם.
מקום שלישי: פולקסוואגן גולף עם 991,414 מכוניות ברחבי העולם. אין ספק כי הגולף היא היורשת הנצחית של החיפושית האלמותית של פולקסוואגן. המכונית תמשיך להיות כאן ג םבשנים הבאות והגרסאות החשמליות שלה נמצאות בדרך לכל מדינות העולם וגם לכאן. חרף המקום המחמיא והמספר המרשים, מדובר בירידה של 6.2% בביקוש לגולף על גרסאותיה בשנה שעברה.
מקום שני: פורד מצליחה להיכנס למקום הסופר מכובד בזכות משפחת דגמי F שלה. נכון, זאת ארה"ב שמטה פה את הכף לטובת המכוניות שהיו נחלתם של החוואים בטקסס, אבל בשנים האחרונות הן הצטרפו לסמלים האמריקנים המוכרים ואין בית בארה"ב שלא חולם להתהדר באחד מהפיק אפים הנפלאים ממשפחת דגמי F כאשר F-150 הוא הכוכב ובמיוחד גרס תהראפטור הקיצונית. ההתאוששות הכלכלית בתעשיית הרכב באמריקה באה לידי ביטוי בגידול של 7.6% ברכישה של 993,779 טנדרים גדולים ממשפחת F של פורד.
מקום ראשון: טויוטה קורולה ממשיכה להיות המכונית הכי נמכרת בעולם גם בשנת 2016. בשנה שעברה מצאו 1,316,383 מכוניות מדגם טויוטה קורולה, בית חם באיזשהו מקום בעולם. הגלובאליות של הקורולה היא הנשק החזק ביותר של טויוטה שמייצרת עשרות דגמים ומאות גרסאות. בשנה שעברה אמרו בטויוטה כי בסופו של דבר כל המגוון של טויוטה יהפוך להיברידי והקורולה בתוכו, אבל עד אז העולם ממשיך לקנות קורולות רגילות וליהנות ממכונית שפיצחה את נוסחת הדרישות האנושיות ממכונית. בטויוטה יש בהחלט סיבה למסיבה אבל היפני םחייבים לשים לב לנתון הבא: בשנת 2016 נמכרו 3.6% פחות מכוניות מדגם קורולה בהשוואה לשנה הקודמת.
מקום עשירי: טויוטה קאמרי עם 660,868 מכוניות מהדגם הזה שמגיע גם בגרסה הברידית. למרות שחלה ירידה של 11.5% במכירות של הדגם הזה, הצליחה הקאמרי הוותיקה להשתחל לעשירייה הראשונה בעולם.
מקום תשיעי: הונדה סיביק עם 668,707 מכוניות. מדובר בדגם שתמיד נמצא בטופ העולמי וזהו הרכב שנמצא במרכז השדרה של הונדה. בשנת 2016 חל גידול של 18.7% במכירות של הונדה סיביק בעולם.
מקום שמיני: פולקסוואגן פולו עם 704,062 מכוניות מהדגם הזה שמכניס את פולקסוואגן לעשירייה הראשונה. בשנה החולפת חלה עלייה קלה של 0.9% בביקוש למכונית הזאת שנחשבת לאהודה גם כאן אצלנו, אך מחירה הגבוה יחסית מרחיק ממנה רוכשים פוטנציאלים רבים.
מקום שביעי: טויוטה ראב 4 עם 724,198 מכוניות מדגם זה בשלל הגרסאות שנמכרו בעולם. זהו הדגם השני של טויוטה ברשימה החשובה ובשנה החולפת חל ביקוש מרשים למכונית שנחשבת עבור טויוטה כדגם קרוסאובר סגמנט C. הביקוש לראב 4 בשנה שעברה עלה בעולם ב-9.4%.
מקום שישי: פורד מוצאת את עצמה באמצע הרשימה החשובה עם דגם הפוקוס ממנו נמכרו 734,935 מכוניות ולמעשה מדובר בירידה של 11.7% במספר הפוקוסים שנמכרו בעולם בהשוואה לשנת 2015.
מקום חמישי: הונדה קופצת שוב לרשימה בדירוג גבוה יחסית עם דגם CR-V ממנו נמכרו 752,463 מכוניות. מדובר בגידול של 5.7% בהשוואה לשנה הקודמת והגידול הזה הוא ביטוי של הונדה לדרישה העולמית לדגמי קרוסאובר משפחתיים.
מקום רביעי: יונדאי נכנסת למקום גבוה במיוחד ברשימה עם האלנטרה שממנה נמכרו 788,081 מכוניות וזה מבטא צמיחה של 3.9% בביקוש למכונית הזאת בהשוואה לשנה שעברה.
מועדון המיליון
שלושת המקומות הראשונים שמורים לשלושה יצרנים שונים שהדגמים שלהם ללא ספק הפופולאריים ביותר בתבל גם אם יש מדינות ענק כמו ארה"ב שתורמות את חלקן, עדיין מדובר במספרים דימיוניים והדגמים המדורגים בצמרת לא יפתיעו אתכם.
מקום שלישי: פולקסוואגן גולף עם 991,414 מכוניות ברחבי העולם. אין ספק כי הגולף היא היורשת הנצחית של החיפושית האלמותית של פולקסוואגן. המכונית תמשיך להיות כאן ג םבשנים הבאות והגרסאות החשמליות שלה נמצאות בדרך לכל מדינות העולם וגם לכאן. חרף המקום המחמיא והמספר המרשים, מדובר בירידה של 6.2% בביקוש לגולף על גרסאותיה בשנה שעברה.
מקום שני: פורד מצליחה להיכנס למקום הסופר מכובד בזכות משפחת דגמי F שלה. נכון, זאת ארה"ב שמטה פה את הכף לטובת המכוניות שהיו נחלתם של החוואים בטקסס, אבל בשנים האחרונות הן הצטרפו לסמלים האמריקנים המוכרים ואין בית בארה"ב שלא חולם להתהדר באחד מהפיק אפים הנפלאים ממשפחת דגמי F כאשר F-150 הוא הכוכב ובמיוחד גרס תהראפטור הקיצונית. ההתאוששות הכלכלית בתעשיית הרכב באמריקה באה לידי ביטוי בגידול של 7.6% ברכישה של 993,779 טנדרים גדולים ממשפחת F של פורד.
מקום ראשון: טויוטה קורולה ממשיכה להיות המכונית הכי נמכרת בעולם גם בשנת 2016. בשנה שעברה מצאו 1,316,383 מכוניות מדגם טויוטה קורולה, בית חם באיזשהו מקום בעולם. הגלובאליות של הקורולה היא הנשק החזק ביותר של טויוטה שמייצרת עשרות דגמים ומאות גרסאות. בשנה שעברה אמרו בטויוטה כי בסופו של דבר כל המגוון של טויוטה יהפוך להיברידי והקורולה בתוכו, אבל עד אז העולם ממשיך לקנות קורולות רגילות וליהנות ממכונית שפיצחה את נוסחת הדרישות האנושיות ממכונית. בטויוטה יש בהחלט סיבה למסיבה אבל היפני םחייבים לשים לב לנתון הבא: בשנת 2016 נמכרו 3.6% פחות מכוניות מדגם קורולה בהשוואה לשנה הקודמת.