sportFive741849 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לפני מספר חודשים השיקה הונדה בישראל את הדור החדש של הסיוויק, תחילה בגרסת האצ'בק בלבד. כעת מצטרפת למבחר המקומי גם גרסת הסדאן, הזוכה באופן מסורתי לפופולאריות גדולה יותר בקרב קהל הנהגים המקומי.

גרסת הסדאן שומרת על העיצוב הלא שגרתי של הסיוויק בדור החדש, כשההבדל העיקרי נמצא כמובן בחלק האחורי של המכונית, המוסיף 13 ס"מ לאורך הכללי העומד על 465 ס"מ. תוספת האורך מגדילה משמעותית את תא המטען שנפחו בגרסת הסדאן 519 ליטרים


הדור החדש של הסיוויק בישר את כניסתה של הונדה באופן רשמי לעידן הטורבו, עם מנועי 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר מוגדשים בהספקים של 129 ו-182 כ"ס בהתאמה. מנועים אלו מוצעים בגרסת ההאצ'בק, אך למרבה הפלא הסיוויק סדאן תוצע בישראל בגרסתה הבסיסית עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי במקום מנוע ה-1.0 ליטר טורבו. הסיבה נעוצה בעובדה כי הונדה לא מייצרת את כלל את סיוויק סדאן עם מנוע הטורבו הקטן, גם בגרסה המיועדת לארה"ב.

(צילום: יחצ) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יחצ) | צילום: ספורט 5
מנוע ה-1.6 ליטר של הסיוויק מצויד בטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה, שהספקו עומד על 125 כ"ס ו-15.5 קג"מ, וכמו יתר מנועי הסיוויק משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (אך ללא אפשרות לתפעול ידני). המכונית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 196 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.
גרסת ה-1.5 טורבו של הסיוויק סדאן מזנק מעמידה למאה קמ"ש ב-8.1 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת (יצרן) עומדת על 17.2 ק"מ לליטר.

כאשר הושקה הסיוויק החדשה בישראל היא הרשימה עם חבילת מערכות בטיחות מקיפה הכוללת בין היתר התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. חבילת בטיחות זו מוצעת בסיוויק האצ'בק רק בגרסת ה-1.5 טורבו, כשלמרבה הצער גרסת ה-1.6 ליטר מסתפקת במערכת מובילאיי בלבד.

גרסת ה-1.6 ליטר וגרסת ה-1.5 ליטר טורבו של הסיוויק סדאן ישווקו ברמת גימור אלגנס, כשהמחירים עומדים על 135 ו-155 אלף ש"ח בהתאמה רשימת האבזור כוללת בין היתר בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (מקורית ב-1.5, בהתקנה מקומית בדגם הבסיסי), קיפול מראות חשמלי, פנסי ערפל וחישוקים קלים. גרסת ה-1.6 ליטר כוללת גם גג שמש חשמלי.