ארגון המחקר J.D Power מוכר בזכות סקרי האמינות ושביעות הרצון המעמיקים אותם הוא עורך מידי שנה, וכעת משהתחילה שנה חדשה מתחיל הארגון לפרסם את תוצאות המחקרים העדכניים אותם ערך לשנת 2018. אחד הסקרים המעניינים אותם עורך הארגון, ותוצאותיו מתפרסמות בימים אלו, הוא סקר האמינות למכוניות בנות 3 שנים. הסקר מעניין במיוחד כיוון ש-3 שנים הן פרק הזמן בו הרכב כבר מתחיל לחוות בלאי משמעותי, מה שמאפשר לקבל אמת מידה טובה יותר לגבי אמינותו.
במסגרת הסקר נבדקו מספר התקלות בשנה האחרונה בקרב מכוניות שיוצרו בשנת 2015 ומוחזקות על ידי בעליהן המקורים. למרות שהסקר נערך בארה"ב, ניתן למצוא בו גם נתונים הרלוונטיים למכוניות הנמכרות בישראל, אם כי צריך לזכור שלרוב מדובר בגרסאות מנוע ואבזור שונות בהתאם להעדפות השוק. הבשורה הגדולה העולה מן הסקר היא שאמינות המכוניות השתפרה ב-9% לעומת הסקר של השנה שעברה, כלומר שדגמי 2015 אמינים יותר מדגמי 2014.
בדירוג מותגים האמינים ביותר זכתה לקסוס בפעם השביעית ברציפות! עם 99 תקלות ל-100 כלי רכב (הממוצע בסקר עמד על 142 תקלות ל-100 כלי רכב) ומקום ראשון בארבע קטגוריות שונות: יוקרתית קטנה עם סדרת ה-CT, יוקרתית בינונית עם סדרת ה-ES, יוקרתית גדולה עם סדרת ה-GS ורכב פנאי גדול יוקרתי עם סדרת ה-RS. למקום השני הגיעה פורשה עם 100 תקלות ל-100 כלי רכב ובמקום השלישי ביואיק עם 116 תקלות ל-100 כלי רכב.
במסגרת הסקר נבדקו מספר התקלות בשנה האחרונה בקרב מכוניות שיוצרו בשנת 2015 ומוחזקות על ידי בעליהן המקורים. למרות שהסקר נערך בארה"ב, ניתן למצוא בו גם נתונים הרלוונטיים למכוניות הנמכרות בישראל, אם כי צריך לזכור שלרוב מדובר בגרסאות מנוע ואבזור שונות בהתאם להעדפות השוק. הבשורה הגדולה העולה מן הסקר היא שאמינות המכוניות השתפרה ב-9% לעומת הסקר של השנה שעברה, כלומר שדגמי 2015 אמינים יותר מדגמי 2014.
בדירוג מותגים האמינים ביותר זכתה לקסוס בפעם השביעית ברציפות! עם 99 תקלות ל-100 כלי רכב (הממוצע בסקר עמד על 142 תקלות ל-100 כלי רכב) ומקום ראשון בארבע קטגוריות שונות: יוקרתית קטנה עם סדרת ה-CT, יוקרתית בינונית עם סדרת ה-ES, יוקרתית גדולה עם סדרת ה-GS ורכב פנאי גדול יוקרתי עם סדרת ה-RS. למקום השני הגיעה פורשה עם 100 תקלות ל-100 כלי רכב ובמקום השלישי ביואיק עם 116 תקלות ל-100 כלי רכב.
בחלוקה לפי קטגוריות ישנן תוצאות מעניינות לא פחות, במיוחד באלו הרלוונטיות גם לישראל.
המכוניות העממיות המובילות את הסקר:
בקטגוריית המכוניות הקטנות זכתה במקום הראשון קיה ריו, כשהיא מקדימה את שברולט סוניק במקום השני ואת ניסאן ורסה, המוכרת לנו כניסאן אלמרה, במקום השלישי.
בקטגוריית מכוניות הקומפקטיות מתייצבת בפסגה טויוטה פריוס כשלאחריה מדורגת ביואיק וראנו, שהיא למעשה גרסה מהודרת של שברולט קרוז (שהסתפקה במקום החמישי בקטגוריה). למקום השלישי בקרב הקומפקטיות הגיעה ניסאן ליף ולאחריה קיה פורטה. טויוטה קורולה הסתפקה רק במקום השישי.
בקרב הקרוסאוברים קטנים (במונחים אמריקאים) זכתה יונדאי במקום הראשון עם ה-ix35, כשהוא מקדים את שברולט טראקס ופולקסווגן טיגואן. קיה ספורטאז' החביב על הישראלים הסתפק רק במקום הרביעי כשהוא מקדים את המיני קאנטרימן.
את המקום הראשון בין הקרוסאוברים הקומפקטיים תפס שברולט אקווינוקס, כשהוא מקדים את אחיו התאום GMC טריין במקום השני ואת פורד אסקייפ (קוגה במקומותינו) במקום השלישי. באופן מפתיע, המתחרים היפנים מדורגים רק אחר השלישיה האמריקאית: ניסאן רוג (אקסטרייל בישראל) במקום הרביעי, טויוטה ראב 4 במקום החמישי, מאזדה CX5 במקום השישי והונדה C-RV במקום השביעי.