האיביזה היא הדגם החשוב ביותר עבור סיאט לא רק מבחינת מכירות, אלא גם מבחינת המורשת, שכן מדובר במכונית המודרנית הראשונה של המותג הספרדי בדרכו העצמאית. האיביזה הוצגה לראשונה בשנת 1984 ומאז יוצרו 5.4 מיליון יחידות ממנה על פני ארבעה דורות עיקריים. הדור החמישי שנחשף אמש מגיע בדיוק בזמן, שכן הדור הפורש כבר עתיק במונחי תעשיית הרכב ומציין השנה את יום הולדתו העשירי.
הדור החמישי של האיביזה חדש לחלוטין ובנוי על בסיס פיתוח הפלטפורמה המודולארית המוכרת של קונצרן פולקסווגן MQB. בכך מקדימה האיביזה את דגמי הסופרמיני האחרים של הקבוצה להשתמש בבסיס מכאני זה. ההתבססות על הפלטפורמה המודרנית אפשרו להאריך את בסיס הגלגלים ל-257 ס"מ (תוספת של 9.5 ס"מ) ואת הרוחב הכללי ל-178 ס"מ (תוספת של 9 ס"מ), זאת בזמן שאורך וגובה המכונית נותרו דומים לאלו של הדור היוצא.
התוצאה היא שלאיביזה החדשה ישנן פרופורציות מרכב משופרות, מרווח פנים שגדל משמעותית וגם יציבות משופרת הודות להגדלת מפשק הסרנים. גם תא המטען יצא נשכר וגדל לנפח של 355 ליטרים, תוספת של 63 ליטר ביחס לדור הקודם. בנוסף טוענים בסיאט כי המרכב קשיח יותר ב-30% אך קל יותר מקודמו, אם כי לא נוקבים במספר מדויק.
צעדים עיצוביים קטנים ומחושבים
עיצובה של האיביזה החדשה יכול להטעות במבט ראשוני, שכן הדמיון לדור היוצא גדול. מבט מעמיק יותר מגלה כי מעצבי המכונית יישמו את הקווי המרכב והזוויות החדות של הלאון, יחד עם אלמנטים עיצוביים המוכרים מיתר דגמי סיאט, כמו למשל חתימת ה-LED ביחידות התאורה הקדמיות והשבכה הקדמית הקטנה והרבועה. נכון לעתה נחשפה האיביזה רק במרכב 5 דלתות, אך בעתיד צפויה להצטרף גם גרסת 3 דלתות ספורטיבית למראה תחת הכינוי SC, כמו גם גרסת סטיישן שימושית.
היצע יחידות ההנעה של האיביזה החדשה כולל מנוע טורבו תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר שיוצע בהספקים של 95 ו-115 כ"ס, לצד מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המספק 150 כ"ס המגיע מהפולקסווגן גולף המחודשת ויהיה המנוע הבכיר עד להופעת גרסאות הקופרה הספורטיביות. כמו כן יוצע גם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספקים של 80 ו-95 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה תוצע כאופציה, לצד תיבות הילוכים ידניות בנות חמישה ושישה יחסי העברה.
האיביזה החדשה תוצג לקהל הרחב כבר בתערוכת ג'נבה הקרובה, כשלאולמות התצוגה באירופה היא אמורה להגיע בארבעה רמות גימור שונות בתחילת המחצית השניה של השנה. כרגע לא ידוע זמן הגעתה המדויק של האיביזה החדשה ארצה, אך הדבר אמור לקרות עוד השנה.
עיצובה של האיביזה החדשה יכול להטעות במבט ראשוני, שכן הדמיון לדור היוצא גדול. מבט מעמיק יותר מגלה כי מעצבי המכונית יישמו את הקווי המרכב והזוויות החדות של הלאון, יחד עם אלמנטים עיצוביים המוכרים מיתר דגמי סיאט, כמו למשל חתימת ה-LED ביחידות התאורה הקדמיות והשבכה הקדמית הקטנה והרבועה. נכון לעתה נחשפה האיביזה רק במרכב 5 דלתות, אך בעתיד צפויה להצטרף גם גרסת 3 דלתות ספורטיבית למראה תחת הכינוי SC, כמו גם גרסת סטיישן שימושית.
היצע יחידות ההנעה של האיביזה החדשה כולל מנוע טורבו תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר שיוצע בהספקים של 95 ו-115 כ"ס, לצד מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המספק 150 כ"ס המגיע מהפולקסווגן גולף המחודשת ויהיה המנוע הבכיר עד להופעת גרסאות הקופרה הספורטיביות. כמו כן יוצע גם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר בהספקים של 80 ו-95 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה תוצע כאופציה, לצד תיבות הילוכים ידניות בנות חמישה ושישה יחסי העברה.
האיביזה החדשה תוצג לקהל הרחב כבר בתערוכת ג'נבה הקרובה, כשלאולמות התצוגה באירופה היא אמורה להגיע בארבעה רמות גימור שונות בתחילת המחצית השניה של השנה. כרגע לא ידוע זמן הגעתה המדויק של האיביזה החדשה ארצה, אך הדבר אמור לקרות עוד השנה.