פתיחת שנה סוערת בשוק הרכב בישראלי. אחרי שבשנת 2016 נשברו כל שיאי המכירות מגיע דו"ח הרישוי של הרבעון הראשון של שנת 2017 ומראה שמגמת הצמיחה נמשכת במלוא המרץ. באופן מסורתי הרבעון הראשון של השנה הוא חזק במיוחד, כיוון שרוב רוכשי המכוניות במבצעי סוף השנה הקלנדרית ממתינים לתחילת השנה שלאחריה כדי לקבלה. יחד עם זאת, גם ותיקי הענף מופתעים מקצב המכירות, כאשר במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה עלו לכבישי ישראל 98,667 מכוניות חדשות, כ-8,000 מכוניות יותר מהתקופה המקבילה אשתקד - צמיחה של כמעט 9% בענף.
בחודש מרץ עצמו עלו לכבישים 28,167 מכוניות חדשות, ירידה קלה של 1.3% לעומת חודש מרץ אשתקד, מה שרק מדגיש את הצלחת מבצעי המכירות של סוף שנת 2016, שכן הזינוק המשמעותי ברבעון התבצע בחודשים ינואר-פברואר.
המותגים: יונדאי נותנת גז
בראש רשימת המותגים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון של השנה נמצאת שלא במפתיע יונדאי, שמסרה 15,497 מכוניות חדשות מתחילת השנה, מציגה זינוק של כ-18% בהשוואה לשנה שעברה, ומותירה מאחור את קיה שהסתפקה בעליה מתונה יותר של 11.4% עם 11,888 מכוניות חדשות השנה. אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של יונדאי היא האיוניק ממנה נמסרו 1,879 יחידות, מה שהופך אותה למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בישראל בפער ניכר.
אל המקום השליש מתברגת טויוטה עם 10,186 שהציגה עליה מזערית יחסית של רק 1.6%.במקום הרביעי נמצאת סקודה שממשיחה להחזיק בתואר המותג האירופאי הנמכר ביותר, כשהיא מוסרת 7,488 מכוניות חדשות, עליה של כ-10.2%.
גם בתחום היוקרה לא משעמם, כאשר מרצדס עוקפת את אאודי והופכת למותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל בשלושת החודשים בראשונים, כשהיא רושמת זינוק של כמעט 25% ו-1,903 מסירות. אודי ירדה למקום השני כשמסרה 1,791 יחידות, רק 23 יחידות יותר מאשר ברבעון הראשון של 2016. ב.מ.וו שמרה על המקום השלישי בדירוג היוקרה למרות ירידה קלה במכירות ו-1,072 מסירות כשהיא מקדימה את לקסוס (391 מסירות) ווולוו (383 מסירות).
בתחום מותגי העל בולטת מזראטי שהודות ללוואנטה מסרה 69 יחידות ורושמת עליה של למעלה מ-400% במכירות. גם בפורשה יכולים להיות מרוצים תחת היבואן החדש עם 55 מסירות לעומת 16 בתקופה המקבילה אשתקד. אסטון מרטין מסרה מתחילת השנה כבר 8 יחידות ואילו פרארי הסתפקה ב-4 סוסים צוהלים חדשים על כבישי ישראל.
עשרת המותגים הנמכרים
1. יונדאי – 15,497
2. קיה – 11,888
3. טויוטה – 10,186
4. סקודה – 7,488
5. ניסאן – 5,810
6. סוזוקי – 4,705
7. מאזדה - 4,564
8. רנו – 4,352
9. מיצובישי – 4,052
10. סיטרואן – 3,033
הדגמים: הקרוסאוברים ממשיכים להוביל
חגיגת הקרוסאוברים מהשנה שעבר ממשיכה גם אל עבר השנה הנוכחית וביתר שאת. את הקרב על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל מנהלות ראש בראש קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, כאשר הספורטאז' מצליח להמשיך להחזיק בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 4,291 יחידות לעומת 4,148 יחידות של הטוסון מתחילת השנה. אל המקום השלישי מגיעה קיה פיקנטו עם 3,949 יחידות כשהיא מקדימה את טויוטה קורולה, הממשיכה להחזיק בתואר המשפחתית הנמכרת ביותר, עם 3,533. בעורפה של הקורולה נושפת סקודה אוקטביה ממנה נמסרו מתחילת השנה 3,350 יחידות.
עשרת הדגמים הנמכרים
1. קיה ספורטאז' – 4,291
2. יונדאי טוסון – 4,148
3. קיה פיקנטו – 3,949
4. טויוטה קורולה – 3,533
5. סקודה אוקטביה – 3,350
6. יונדאי i10 – 2,673
7. מיצובישי אאוטלנדר – 2,531
8. יונדאי i25 – 2,327
9. מאזדה 3 – 2,248
10. סיאט איביזה – 1,950
בחודש מרץ עצמו עלו לכבישים 28,167 מכוניות חדשות, ירידה קלה של 1.3% לעומת חודש מרץ אשתקד, מה שרק מדגיש את הצלחת מבצעי המכירות של סוף שנת 2016, שכן הזינוק המשמעותי ברבעון התבצע בחודשים ינואר-פברואר.
המותגים: יונדאי נותנת גז
בראש רשימת המותגים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון של השנה נמצאת שלא במפתיע יונדאי, שמסרה 15,497 מכוניות חדשות מתחילת השנה, מציגה זינוק של כ-18% בהשוואה לשנה שעברה, ומותירה מאחור את קיה שהסתפקה בעליה מתונה יותר של 11.4% עם 11,888 מכוניות חדשות השנה. אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של יונדאי היא האיוניק ממנה נמסרו 1,879 יחידות, מה שהופך אותה למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בישראל בפער ניכר.
אל המקום השליש מתברגת טויוטה עם 10,186 שהציגה עליה מזערית יחסית של רק 1.6%.במקום הרביעי נמצאת סקודה שממשיחה להחזיק בתואר המותג האירופאי הנמכר ביותר, כשהיא מוסרת 7,488 מכוניות חדשות, עליה של כ-10.2%.
גם בתחום היוקרה לא משעמם, כאשר מרצדס עוקפת את אאודי והופכת למותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל בשלושת החודשים בראשונים, כשהיא רושמת זינוק של כמעט 25% ו-1,903 מסירות. אודי ירדה למקום השני כשמסרה 1,791 יחידות, רק 23 יחידות יותר מאשר ברבעון הראשון של 2016. ב.מ.וו שמרה על המקום השלישי בדירוג היוקרה למרות ירידה קלה במכירות ו-1,072 מסירות כשהיא מקדימה את לקסוס (391 מסירות) ווולוו (383 מסירות).
בתחום מותגי העל בולטת מזראטי שהודות ללוואנטה מסרה 69 יחידות ורושמת עליה של למעלה מ-400% במכירות. גם בפורשה יכולים להיות מרוצים תחת היבואן החדש עם 55 מסירות לעומת 16 בתקופה המקבילה אשתקד. אסטון מרטין מסרה מתחילת השנה כבר 8 יחידות ואילו פרארי הסתפקה ב-4 סוסים צוהלים חדשים על כבישי ישראל.
עשרת המותגים הנמכרים
1. יונדאי – 15,497
2. קיה – 11,888
3. טויוטה – 10,186
4. סקודה – 7,488
5. ניסאן – 5,810
6. סוזוקי – 4,705
7. מאזדה - 4,564
8. רנו – 4,352
9. מיצובישי – 4,052
10. סיטרואן – 3,033
הדגמים: הקרוסאוברים ממשיכים להוביל
חגיגת הקרוסאוברים מהשנה שעבר ממשיכה גם אל עבר השנה הנוכחית וביתר שאת. את הקרב על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל מנהלות ראש בראש קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, כאשר הספורטאז' מצליח להמשיך להחזיק בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 4,291 יחידות לעומת 4,148 יחידות של הטוסון מתחילת השנה. אל המקום השלישי מגיעה קיה פיקנטו עם 3,949 יחידות כשהיא מקדימה את טויוטה קורולה, הממשיכה להחזיק בתואר המשפחתית הנמכרת ביותר, עם 3,533. בעורפה של הקורולה נושפת סקודה אוקטביה ממנה נמסרו מתחילת השנה 3,350 יחידות.
עשרת הדגמים הנמכרים
1. קיה ספורטאז' – 4,291
2. יונדאי טוסון – 4,148
3. קיה פיקנטו – 3,949
4. טויוטה קורולה – 3,533
5. סקודה אוקטביה – 3,350
6. יונדאי i10 – 2,673
7. מיצובישי אאוטלנדר – 2,531
8. יונדאי i25 – 2,327
9. מאזדה 3 – 2,248
10. סיאט איביזה – 1,950