sportFive674548 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5
הסטייג' השמיני של ראלי דקאר 2017 הכניס את המשתתפים לארגנטינה והעלה אף רף הדריכות לגובה חדש כי ממרומי ההרים האנדים אפשר ביום בהיר לראות את קו הסיום בבואנוס איירס. הקרב על הניצחון בקטגוריית המכוניות פתוח לגמרי ונראה ששני הצרפתים המובילים של פיז'ו ינהלו מאבק חסר פשרות. באופנועים יש יתרון בפתיחת היום לסאם סנדרלנד הבריטי של KTM אך ז'ואן בארדה הספרדי של הונדה לא אמר את המילה האחרונה.
Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5

מכוניות
סטפן פטראנסל לא מתרגש מהובלה בראלי בשלבים השונים וגם לא מפיגור בראלי בהפרשים קטנים מפעם לפעם. פטראנסל יודע שה"מאני טיים" האמיתי הוא בימים האחרונים והחשובים שלאחר מכן לא ניתן לתקן את הטעויות. הסטייג' השמיני במרומי רכס ההרים בארגנטינה בגובה 4,500 מטרים מעל פני הים, נטה לטובתו של סבאסטיאן לואב דווקא, והוא זה שסיים אותו כמנצח ואף עלה לראש הדירוג הכולל.

פטראנסל סיים שני בפיגור של 3 דקות וחצי ואמנם איבד את הבכורה, אך לא הייתה היתה שום פאניקה במחנה שלו. הוא ממוקד במטרה הסופית ושומר את המחץ לקטעים הבאים. פיז'ו חזרה לשלוט בדקאר ביום הזה לאחר שהצרפתי סיריל דפרה סיים שלישי וחיזק את האפשרות שכל הצוותים של פיז'ו שנותרו בתחרות, יעמדו על הפודיום האחרון וחשוב מכולם. תחושות השמחה של פיז'ו זכו לעידוד מכיוונה של טויוטה ששני הצוותים החזקים שלה עם ג'ינייל דה וילייה ונאני רומה סיימו הרחק מאחור בפיגור של עשר דקות יקרות מפז.

Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5
אופנועים
איבוד של דקות בראלי דקאר יכול להכריע את התוצאה של התחרות כולה, ואם מדובר באיבוד של שעה, זה יכול להיות הרסני לגמרי. השאלה היא באיזה שלב של התחרות זה קורה והאם יש בליבו של הרוכב את היכולת לפצות על הזמן הזה? ז'ואן בארדה בורט, הרוכב הספרדי של קבוצת הונדה, הגיע השנה לנצח בדקאר, אבל טעות של הקבוצה גרמה לו להיענש בתוספת זמן של שעה ומאז ועד עכשיו הוא נאבק ונותן את כול כולו במטרה לפצות על השעה שאבדה.
Getty (צילום: ספורט 5)
Getty | צילום: ספורט 5
היום השמיני בדקאר היה כולו שלו ובארדה טס במהירויות שהרוכבים האחרים לא הצליחו לייצר בכלל. הוא ניצח את הסטייג' שלא היו בו קטעי ניווט קשים וצמצם את הפער מהמובילים. שני רוכבי KTM בדמותם של וולקנר וסנדרלנד ניסו לדלוק אחריו ולמזער נזקים. שני הרוכבים סיימו בפער של 4 דקות מבארדה כאשר גרסייה הספרדי שרוכב על אופנוע של שרקו, זכה במקום החמישי בסטייג'. בתום הסטייג' לא נרשמו שינויים בדירוג הכולל וסאם סנדרלנד שמר על מקומו כי המדורגים במקומות השני והשלישי (קינטנייה מהוסקווארנה ואדריאן ואן בוורן מימאהה) סיימו מאחוריו את הסטייג'.
תחזית לסטייג' הבא
מזג האוויר מאיים על הסטייג' התשיעי בין סאלטה לצ'ילסיטו בארגנטינה. המרחק המתוכנן הוא 997 ק"מ מתישים במיוחד ומתוכם 406 ק"מ יהיו נגד השעון. חלק מהקטעים המתוכנים נגד השעון יהיו קטעי ניווט מאתגרים במיוחד והנווטים והנהגים יהיו חייבים להיות במיטבם וברמת ריכוז גבוהה לקטע שעשוי לטלטל את הדירוג ולחולל הפתעות.