מכוניות
סטפן פטראנסל לא מתרגש מהובלה בראלי בשלבים השונים וגם לא מפיגור בראלי בהפרשים קטנים מפעם לפעם. פטראנסל יודע שה"מאני טיים" האמיתי הוא בימים האחרונים והחשובים שלאחר מכן לא ניתן לתקן את הטעויות. הסטייג' השמיני במרומי רכס ההרים בארגנטינה בגובה 4,500 מטרים מעל פני הים, נטה לטובתו של סבאסטיאן לואב דווקא, והוא זה שסיים אותו כמנצח ואף עלה לראש הדירוג הכולל.
פטראנסל סיים שני בפיגור של 3 דקות וחצי ואמנם איבד את הבכורה, אך לא הייתה היתה שום פאניקה במחנה שלו. הוא ממוקד במטרה הסופית ושומר את המחץ לקטעים הבאים. פיז'ו חזרה לשלוט בדקאר ביום הזה לאחר שהצרפתי סיריל דפרה סיים שלישי וחיזק את האפשרות שכל הצוותים של פיז'ו שנותרו בתחרות, יעמדו על הפודיום האחרון וחשוב מכולם. תחושות השמחה של פיז'ו זכו לעידוד מכיוונה של טויוטה ששני הצוותים החזקים שלה עם ג'ינייל דה וילייה ונאני רומה סיימו הרחק מאחור בפיגור של עשר דקות יקרות מפז.
איבוד של דקות בראלי דקאר יכול להכריע את התוצאה של התחרות כולה, ואם מדובר באיבוד של שעה, זה יכול להיות הרסני לגמרי. השאלה היא באיזה שלב של התחרות זה קורה והאם יש בליבו של הרוכב את היכולת לפצות על הזמן הזה? ז'ואן בארדה בורט, הרוכב הספרדי של קבוצת הונדה, הגיע השנה לנצח בדקאר, אבל טעות של הקבוצה גרמה לו להיענש בתוספת זמן של שעה ומאז ועד עכשיו הוא נאבק ונותן את כול כולו במטרה לפצות על השעה שאבדה.
מזג האוויר מאיים על הסטייג' התשיעי בין סאלטה לצ'ילסיטו בארגנטינה. המרחק המתוכנן הוא 997 ק"מ מתישים במיוחד ומתוכם 406 ק"מ יהיו נגד השעון. חלק מהקטעים המתוכנים נגד השעון יהיו קטעי ניווט מאתגרים במיוחד והנווטים והנהגים יהיו חייבים להיות במיטבם וברמת ריכוז גבוהה לקטע שעשוי לטלטל את הדירוג ולחולל הפתעות.