שנת 2016 הייתה אחת השנים החזקות בהיסטוריה של תעשיית הרכב, כאשר ברחבי העולם נמכרו כ-88 מיליון מכוניות חדשות. למרות פרשת דיזלגייט, הצליחה פולקסווגן לעקוף את טויוטה ולהיות יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בעולם כשמכרה למעלה מ-10.3 מיליון מכוניות. אלא שעם כל הכבוד להישג של פולקסווגן, מניתוח של מכירות המכוניות בעולם שביצעה חברה בריטית בשם Regtransfers עולה כי כשמדובר במספר השווקים בהם טויוטה הייתה מותג הרכב הנמכר ביותר היא משאירה את פולקסווגן ויתר המותגים מאחור.
בסך הכל הגיעה טויוטה לפסגת טבלת המכירות בלא פחות מ-49 מדינות, כולל שוק הבית ביפן, רוב מדינות המזרח הרחוק (סינגפור, תאילנד, אינדונזיה והפיליפינים), שליטה מוחלטת במדינות דרום אפריקה ומרכז אמריקה, יחד עם מקום ראשון במדינות ענק כמו אוסטרליה, פקיסטן וארגנטינה. עם זאת בשוק האירופאי הצליחה טויוטה לכבוש את המקום הראשון רק בשתי מדינות עיקריות: יוון ואיסלנד דלת התושבים.
אחרי טויוטה נמצאת פולקסווגן, אך לה יש עוד עבודה רבה כדי לעקוף את טויוטה בדירוג זה שכן היא נמצאת הרחק מאחור ומחזיקה בתואר המותג הנמכר ביותר ב-14 מדינות בלבד. עיקר החוזק של פולקסווגן הוא בשוק האירופאי, שם היא המותג הנמכר ביותר בין היתר בגרמניה, אוסטריה, שוויץ, הולנד, בלגיה, קרואטיה, נורבגיה ושבדיה. עם זאת פולקסווגן לא מחזיקה בבכורה באף אחד משווקי הענק בעולם למרות שהיא מוכרת היטב בארה"ב, בסין ובדרום אמריקה.
במקום השלישי ברשימה נמצאת פורד שהיא המותג הנמכר ביותר בשמונה שווקים בעולם, בהם בשוק האמריקאי, הקנדי והבריטי. בנוסף שולטת פורד בשווקים צנועים יותר כמו בניגריה, ונצואלה וניו זילנד. אגב, היריבה המושבעת שברולט מצטיינת בארבעה שווקים בלבד: ברזיל, צ'ילה, אקוודור ומצריים. עוד חברות המחזיקות בבכורה במספר שווקים הן:
רנו עם שישה שווקים (צרפת, פורטוגל, סלובניה, אלג'יריה, סלובקיה וקולמביה), סקודה עם שישה שווקים (צ'כיה, בוסניה והרצגובינה, אסטוניה ופינלנד), יונדאי עם חמישה שווקים (דרום קוריאה, רוסיה, ערב הסעודית, נפאל, הרפובליקה הדומיניקנית ואירלנד), דאצ'יה עם חמישה שווקים (רומניה, בולגריה, מולדובה, מקדוניה ומרוקו) ופיאט עם חמישה שווקים (איטליה, טורקיה, אוקראינה, סרביה ובלארוס).
שלא במפתיע, ישנם גם מותגי רכב שההצלחה שלהם היא נקודתית והם כובשים את המקום הראשון בשווקי הבית בלבד. הדוגמה הבולטת היא בסין שם החברה הנמכרת ביותר היא וולינג (Wuling) המחזיקה את שאנגחאי אוטומוטיב המוכרת לנו כ-SAIC ונמצאת בשיתוף פעולה עמוק עם ג'נרל מוטורס. עוד דוגמאות הן סיאט שנמצאת במקום הראשון בשוק הספרדי, פרדואה השולטת במלזיה, סיפה פריד השולטת בשוק האיראני וסוזוקי שהיא אמנם חברה יפנית, אך שולטת בהודו ובהוגריה, שני שווקים בהם ממוקמים מפעלי החברה.
ומה עם ישראל? המחקר קובע משום מה שקיה היא המותג הנמכר ביותר בישראל, למרות שבפועל היא מפגרת במעט אחרי יונדאי. בעולם מובילה קיה את טבלת המכירות רק בעוד חמישה שווקים נוספים: אוקראינה, ויאטנם, פנמה, עיראק ו... סוריה. מסתבר שטעמם של הישראלים דומה לזה של שכנינו לא רק באוכל אלא גם במכוניות.
בסך הכל הגיעה טויוטה לפסגת טבלת המכירות בלא פחות מ-49 מדינות, כולל שוק הבית ביפן, רוב מדינות המזרח הרחוק (סינגפור, תאילנד, אינדונזיה והפיליפינים), שליטה מוחלטת במדינות דרום אפריקה ומרכז אמריקה, יחד עם מקום ראשון במדינות ענק כמו אוסטרליה, פקיסטן וארגנטינה. עם זאת בשוק האירופאי הצליחה טויוטה לכבוש את המקום הראשון רק בשתי מדינות עיקריות: יוון ואיסלנד דלת התושבים.
אחרי טויוטה נמצאת פולקסווגן, אך לה יש עוד עבודה רבה כדי לעקוף את טויוטה בדירוג זה שכן היא נמצאת הרחק מאחור ומחזיקה בתואר המותג הנמכר ביותר ב-14 מדינות בלבד. עיקר החוזק של פולקסווגן הוא בשוק האירופאי, שם היא המותג הנמכר ביותר בין היתר בגרמניה, אוסטריה, שוויץ, הולנד, בלגיה, קרואטיה, נורבגיה ושבדיה. עם זאת פולקסווגן לא מחזיקה בבכורה באף אחד משווקי הענק בעולם למרות שהיא מוכרת היטב בארה"ב, בסין ובדרום אמריקה.
במקום השלישי ברשימה נמצאת פורד שהיא המותג הנמכר ביותר בשמונה שווקים בעולם, בהם בשוק האמריקאי, הקנדי והבריטי. בנוסף שולטת פורד בשווקים צנועים יותר כמו בניגריה, ונצואלה וניו זילנד. אגב, היריבה המושבעת שברולט מצטיינת בארבעה שווקים בלבד: ברזיל, צ'ילה, אקוודור ומצריים. עוד חברות המחזיקות בבכורה במספר שווקים הן:
רנו עם שישה שווקים (צרפת, פורטוגל, סלובניה, אלג'יריה, סלובקיה וקולמביה), סקודה עם שישה שווקים (צ'כיה, בוסניה והרצגובינה, אסטוניה ופינלנד), יונדאי עם חמישה שווקים (דרום קוריאה, רוסיה, ערב הסעודית, נפאל, הרפובליקה הדומיניקנית ואירלנד), דאצ'יה עם חמישה שווקים (רומניה, בולגריה, מולדובה, מקדוניה ומרוקו) ופיאט עם חמישה שווקים (איטליה, טורקיה, אוקראינה, סרביה ובלארוס).
שלא במפתיע, ישנם גם מותגי רכב שההצלחה שלהם היא נקודתית והם כובשים את המקום הראשון בשווקי הבית בלבד. הדוגמה הבולטת היא בסין שם החברה הנמכרת ביותר היא וולינג (Wuling) המחזיקה את שאנגחאי אוטומוטיב המוכרת לנו כ-SAIC ונמצאת בשיתוף פעולה עמוק עם ג'נרל מוטורס. עוד דוגמאות הן סיאט שנמצאת במקום הראשון בשוק הספרדי, פרדואה השולטת במלזיה, סיפה פריד השולטת בשוק האיראני וסוזוקי שהיא אמנם חברה יפנית, אך שולטת בהודו ובהוגריה, שני שווקים בהם ממוקמים מפעלי החברה.
ומה עם ישראל? המחקר קובע משום מה שקיה היא המותג הנמכר ביותר בישראל, למרות שבפועל היא מפגרת במעט אחרי יונדאי. בעולם מובילה קיה את טבלת המכירות רק בעוד חמישה שווקים נוספים: אוקראינה, ויאטנם, פנמה, עיראק ו... סוריה. מסתבר שטעמם של הישראלים דומה לזה של שכנינו לא רק באוכל אלא גם במכוניות.