א) נתחיל בסקירת השינויים לקראת המירוץ הקטלאני השנה.
ראשית, המסלול נסלל מחדש וכבר במבחני טרום העונה הנהגים הבחינו בהיעדר המהמורות הישנות והיכולת לקחת קווים אחרים לעומת העבר. המילטון אף התלונן שהמסלול איבד חלק מהייחוד שלו בכך שלא נדרש הידע של קווי המירוץ המיוחדים.
שינוי נוסף כמובן הוא מזג האוויר שצפוי להיות חם יותר מאשר באימוני טרום העונה, למרות שיש סיכוי לגשם.
רבות דובר על כך שהצמיגים הם הגורם המכריע העונה, אבל בברצלונה פירלי יציגו לראשונה צמיגים עם עומק מעטפת שונה ודק יותר בכדי למנוע התחממות יתר שנובעת מתנועה של שכבות "הגומי" על גבי הצמיג. ייתכן שהדבר ישנה את מאפייני הצמיגים ויחד עם זה את ההתאמה של המכוניות השונות אליהם. זאת עשויה להיות מהפכה של ממש עם השפעה גדולה יותר על ביצועי המכוניות מכל חבילה אווירודינמית חדשה או שדרוג אחר.
בעולם החשדני של הפורמולה 1 יש שימהרו להאשים את פירלי בשיתוף פעולה עם מרצדס, שסבלו מחימום יתר של הצמיגים הרכים יותר (להזכירכם פטל טען אחרי אימוני טרום העונה שהטענה שמרצדס מהירים יותר מתעלמת מכך שהם נמנעו משימוש בצמיגים הרכים יותר ואולי יש להם בעיה). את האמת לא נדע, אבל אם פתאום מרצדס יככבו על צמיגי הסופר סופט הרכים, היו בטוחים שתשמעו הרבה מטענת הקונספירציה הזאת.
פיתוחים ושינויים במכוניות- כל קבוצה מביאה את חבילת השדרוג המשמעותית הראשונה לברצלונה. לא מדובר רק בהתאמת המכונית למסלול הספציפי, אלא חבילה של שיפורים שאמורים להמשיך עם המכונית למירוצים הבאים. ככל שביצועי המכונית גרועים, כך התקווה המלווה את השדרוגים גדולה יותר, אבל לאו דווקא מוצדקת. הקבוצות שמדברות הכי הרבה על השדרוגים הן ויליאמס, מקלארן ורדבול. בינתיים השדרוג המכוער ביותר כבר נחשף על ידי פרארי שבודקת חיבור המראות להיילו. זה לא עניין של מה בכך, שכן מסתבר שקבוצות אחרות שקלו להתלונן נגד המראות המיוחדות של פרארי בטענה שהן אינן ממלאות את החוק שדורש שכל אביזר אווירודינמי באיזור הזה של המכוניות, יהיה ״מכוסה״ על ידי רצפת המכונית אם מסתכלים מלמעלה למטה. ייתכן שהפתרון של החיבור להיילו יפתור את הבעיה הזאת, אבל במחיר כיעור גבוה.
ב) מאפייני המסלול
המסלול בברצלונה מאופיין בפניות מהירות וארוכות ששמות את הדגש על הצמדה אווירודינמית גבוהה עם טריידאוף מול המהירות בישורת מבחינת הסיכוי / סיכון לעקיפה. ההיכרות הרבה של הקבוצות עם המסלול (השנה פחות מבעבר בגלל הסלילה והצמיגים הדקים יותר) מאפשרת להם לכוונן את המכוניות למקסימום ביצועים בצורה בלתי מתפשרת, שמקשה מאד על מאבקים צמודים ועקיפות. לצערנו פירלי לא העזה להביא את צמיגי האולטרה (בחירות הנהגים), אבל צריך לזכור שהצמיגים השנה הם למעשה דרגה אחת רכה יותר מאשר בשנה שעברה, כך שהסופר סופט הוא למעשה האולטרה של שנה שעברה וכך הלאה. למרות זאת ניתן רק לדמיין כמה בלאגן היה נגרם עם האולטרה החדשים, שהקבוצות היו כנראה חייבות להשתמש בהם לדירוג טוב, אבל שהיו נגמרים בתוך מספר הקפות קטן במירוץ. הפניות המהירות והארוכות פשוט ״קורעות״ את הצמיגים עם הלחץ העצום והארוך. תסתכלו על פנייה 3 במיוחד. עם כל הכבוד לחשיבות האווירודינמיקה בברצלונה, הצמיגים החדשים יגנבו כנראה את ההצגה.
ג) הנהגים
יש כמה נהגים שמגיעים במצב לחוץ ולא טוב לברצלונה וחייבים לנפק מירוץ טוב ברמה האישית. ראשון ביניהם כמובן וורשטאפן. לא משנה איזה ספין רדבול ישימו על תקרית באקו, ועד כמה ה FIA שוב לא מענישים על עבירה ברורה ומסוכנת, וורשטאפן יצא בשן ועין. הוא חייב להוכיח את עצמו אחרי סדרה עגומה ביותר של טעויות (בל נשכח את סין) וזירת נצחונו הראשון היא המקום המתאים.
נהג שללא ספק מצוי בבעיה הוא גרוז׳אן שמאז אוסטרליה מתדרדר מדחי אל דחי. מכוניות ההאס אמורות להתאים למסלול בברצלונה והוא צפוי להיות אחרון הבולמים המאוחרים.
אזכור מיוחד חייבים לתת לרוברט קוביצה שינהג בוויליאמס ביום שישי. אינני בטוח שהקשיים של ויליאמס היו נפתרים עם קוביצה, למעשה אני בטוח שלא, אבל ברמת הסיפור האנושי, מדובר ברגע מרגש.
ולבסוף לא אתחמק מההימור שעשיתי על קימי לנצחון. ברור שמדובר בלונגשוט, אבל הרבה פחות ממה שנדמה. רייקונן כמעט תמיד מציג יכולת גבוהה בברצלונה, והשנה ה SF71 מתאימה לו במיוחד, כך שאם קצת מזל והרבה יכולת יהיה לנו מנצח רביעי העונה.