היישר מרחובות פריז, רק לישראל
היא לא הייתה כאן בדור הקודם שלה, אלא רק בתחילת דרכה. הרנו טווינגו הצפרדעית המוזרה ההיא של היצרן הצרפתי שקסמה אז בפשטותה וביתרונותיה לקהל הצעיר באירופה וגם בישראל נעלמה מכאן ורק מפעם לפעם כאשר רואים אותה על הכביש, מחייכים ומגיבים בהתרפקות על המכוניות של הדור ההוא, כשהכול היה פשוט וקל ובמיוחד מקסים. אני מכיר כמה חברים שטוענים עד היום שהם פיספסו את הטווינגו והיו שמחים לחזור אחורה ולחוות את הנסיעה ביצור המוטורי הצבעוני החריג ההוא, עם הפנסים הבולטים והגלגלים הקטנטנים ותיבת ההילוכים הידנית שביקרה בתחנות דלק לעיתים רחוקות. אז הדור הראשון היה ונעלם, והיצרנית רנו החליטה שלא להפיץ את הטווינגו בדור השני בישראל ולהתרכז בדגמים אחרים שלדעתם יצליחו יותר בקרב הקהל הישראלי.
אם ביקרתם בפריז לאחרונה, בוודאי ראיתם הרבה דגמים של רנו שאינם מיובאים לכאן ואני לא מדבר רק על המכוניות החשמליות העירוניות אלא בעיקר על הרנו אספאס האלמותית ועל הטליסמן הנשיאותית. מישהו במטה של רנו בצפת צריך לקבל את ההחלטה שהשוק בישראל מתאים למכונית, או להיפך ורק אז הן תגענה לכאן.
היא לא הייתה כאן בדור הקודם שלה, אלא רק בתחילת דרכה. הרנו טווינגו הצפרדעית המוזרה ההיא של היצרן הצרפתי שקסמה אז בפשטותה וביתרונותיה לקהל הצעיר באירופה וגם בישראל נעלמה מכאן ורק מפעם לפעם כאשר רואים אותה על הכביש, מחייכים ומגיבים בהתרפקות על המכוניות של הדור ההוא, כשהכול היה פשוט וקל ובמיוחד מקסים. אני מכיר כמה חברים שטוענים עד היום שהם פיספסו את הטווינגו והיו שמחים לחזור אחורה ולחוות את הנסיעה ביצור המוטורי הצבעוני החריג ההוא, עם הפנסים הבולטים והגלגלים הקטנטנים ותיבת ההילוכים הידנית שביקרה בתחנות דלק לעיתים רחוקות. אז הדור הראשון היה ונעלם, והיצרנית רנו החליטה שלא להפיץ את הטווינגו בדור השני בישראל ולהתרכז בדגמים אחרים שלדעתם יצליחו יותר בקרב הקהל הישראלי.
אם ביקרתם בפריז לאחרונה, בוודאי ראיתם הרבה דגמים של רנו שאינם מיובאים לכאן ואני לא מדבר רק על המכוניות החשמליות העירוניות אלא בעיקר על הרנו אספאס האלמותית ועל הטליסמן הנשיאותית. מישהו במטה של רנו בצפת צריך לקבל את ההחלטה שהשוק בישראל מתאים למכונית, או להיפך ורק אז הן תגענה לכאן.
סוגרים שנה חיובית עם טווינגו
אז מישהו ברנו העולמית השתכנע סופית אחרי מאמץ רב של אנשי קרסו, לשחרר את השסתום ולהזרים לשוק הרכב בישראל את הרנו טווינגו החמודה (אתם הולכים לקרא את המילה הזאת עוד כמה פעמים בוורסיות שונות) ולמעשה, ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה (הנה סוף כל סוף משהו שאנחנו מסומנים בו מחוץ לאירופה) שהטווינגו מגיעה אליו. נתוני המכירות של רנו בשנה החולפת השתפרו פלאים כמו כל שוק הרכב בישראל. אך אם השוק כולו צמח ב-14% הרי שהמכירות של רנו עלו כאן בשנה החולפת ב-24% ושער היורו הנמוך בחודשים האחרונים מסייע ליבואן לשמור על רמת המחירים לרבות מבצעים מעת לעת. כשהנתונים הללו מנחים לפניהם, החליטו בקרסו להשיק את הטווינגו בישראל ממש לקראת סוף השנה וכל המכוניות שתימסרנה מתוך מלאי ראשוני של 600 בלבד, תהיינה שנת רישוי 2017. בקרסו לא יסתפקו במספר ההתחלתי הזה וטוענים כי כל מלאי שיגיע ארצה בחודשים הקרובים, לא יישאר יותר מדי זמן על המדפים והמכוניות תיראנה מהר על הכביש כי המחירים של המכוניות לא יושפעו משינוי המיסוי הקרוב.
אז מישהו ברנו העולמית השתכנע סופית אחרי מאמץ רב של אנשי קרסו, לשחרר את השסתום ולהזרים לשוק הרכב בישראל את הרנו טווינגו החמודה (אתם הולכים לקרא את המילה הזאת עוד כמה פעמים בוורסיות שונות) ולמעשה, ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה (הנה סוף כל סוף משהו שאנחנו מסומנים בו מחוץ לאירופה) שהטווינגו מגיעה אליו. נתוני המכירות של רנו בשנה החולפת השתפרו פלאים כמו כל שוק הרכב בישראל. אך אם השוק כולו צמח ב-14% הרי שהמכירות של רנו עלו כאן בשנה החולפת ב-24% ושער היורו הנמוך בחודשים האחרונים מסייע ליבואן לשמור על רמת המחירים לרבות מבצעים מעת לעת. כשהנתונים הללו מנחים לפניהם, החליטו בקרסו להשיק את הטווינגו בישראל ממש לקראת סוף השנה וכל המכוניות שתימסרנה מתוך מלאי ראשוני של 600 בלבד, תהיינה שנת רישוי 2017. בקרסו לא יסתפקו במספר ההתחלתי הזה וטוענים כי כל מלאי שיגיע ארצה בחודשים הקרובים, לא יישאר יותר מדי זמן על המדפים והמכוניות תיראנה מהר על הכביש כי המחירים של המכוניות לא יושפעו משינוי המיסוי הקרוב.
מי את טווינגו III?
שיתוף הפעולה בין חברות הרכב העולמיות רנו-ניסאן למרצדס בנץ, הגיע גם לטווינגו הקטנטונת החמודה (הזהרתי אתכם) שמיוצרת במפעלי הרכב בנובו מסטו שבסלובניה על פס הייצור של הסמארט פור-4 ולמעשה שתי המכוניות חולקות את אותה הפלטפורמה בדיוק אלא שבטווינגו מורכבים מכלולים של רנו עם יחידות הנעה חסכוניות המותקנות בזנב המכונית בעלת ההנעה האחורית ולמעשה מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר והספק 90 כוחות סוס או מנוע בנזין רגיל בנפח 1.0 ליטר בהספק 69 כוחות סוס המשודכים לתיבות הילוכים ידניות או אוטומאטיות כפולות מצמדים עם 6 מהירויות. השוק הישראלי אוהב את המכוניות הקטנות בקטגוריית מיני ולראייה ההצלחה המסחררת של הקיה פיקנטו והיונדאי i10 ואיתן שורה של דגמים מודרניים ומעוצבים כדוגמת שברולט ספארק, אופל אדם ופיאט 500. בחברת קרסו מאמינים כי הטווינגו עולה על כל המתמודדות הללו בכל הפרמטרים הטכניים ומידותיה של הטווינגו ברוב הנתונים החל מהמנועים ועד למידות החיצוניות והפנימיות, אכן עולים על אלה של הכוכבות הנוכחיות.
מקוריות בעיצוב – דומה אבל שונה
את זה שהמכונית חמודה כבר אפשר להבין מהרגע הראשון שמביטים בה. אין בה יותר את המוזרות ההיא של הטווינגו הראשונה ואפשר למצוא קווי דמיון חזקים בינה לבין הדגמים האחרים של רנו. אך הטווינגו בכל זאת שונה. שילובי הצבעים ואפשרויות בחירת המדבקות המעטרות את המכונית ואת צבעי המראות החיצוניות, יוצרים המון אופציות למי שמחזיק בהעדפות אישיות במראה החיצוני של המכונית שלו. היא מתאימה לחמישה נוסעים אבל ארבעה דווקא יותר יהנו בנסיעה בה ולא יצטופפו מאחור. הטווינגו מגיעה לישראל בארבע רמות גימור שונות ואולי בעתיד יגיע לכאן גם דגם ה-GT הספורטיבי החזק. ככל שתטפסו ברמת הגימור, תקבלו שפע של רעיונות ושילובי צבעים בתוך המכונית עם חישוקי גלגלים גדולים יותר ותאי אחסון פנימיים שבסך הכול יוצרים נפח של 55 ליטר. הרעיונות של הטווינגו פשוטים ומגניבים בסגנון של "איך לא חשבו על זה קודם" כמו למשל מגירות אחסון מתחת למושבים, תא כפפות נשלף מבד צבעוני שהופך לתיק נשיאה ועד לרעיון מגניב אחר שקשור למערכת המולטימדיה שמבוסס כולו על אפליקציה המותקנת בטלפון החכם שלכם (מכל סוג) ובאמצעותה הופך הטלפון למסך המגע שמציג את מערכת הניווט (ווייז) ואת המוזיקה שלכם וגם מתחבר לנתוני הרכב להציג את נתוני הנסיעה, צריכת הדלק וכו'. הטלפון מתחבר לזרוע קבועה בקונסולה המרכזית לרבות שקע טעינה לנייד עצמו.
שיתוף הפעולה בין חברות הרכב העולמיות רנו-ניסאן למרצדס בנץ, הגיע גם לטווינגו הקטנטונת החמודה (הזהרתי אתכם) שמיוצרת במפעלי הרכב בנובו מסטו שבסלובניה על פס הייצור של הסמארט פור-4 ולמעשה שתי המכוניות חולקות את אותה הפלטפורמה בדיוק אלא שבטווינגו מורכבים מכלולים של רנו עם יחידות הנעה חסכוניות המותקנות בזנב המכונית בעלת ההנעה האחורית ולמעשה מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר והספק 90 כוחות סוס או מנוע בנזין רגיל בנפח 1.0 ליטר בהספק 69 כוחות סוס המשודכים לתיבות הילוכים ידניות או אוטומאטיות כפולות מצמדים עם 6 מהירויות. השוק הישראלי אוהב את המכוניות הקטנות בקטגוריית מיני ולראייה ההצלחה המסחררת של הקיה פיקנטו והיונדאי i10 ואיתן שורה של דגמים מודרניים ומעוצבים כדוגמת שברולט ספארק, אופל אדם ופיאט 500. בחברת קרסו מאמינים כי הטווינגו עולה על כל המתמודדות הללו בכל הפרמטרים הטכניים ומידותיה של הטווינגו ברוב הנתונים החל מהמנועים ועד למידות החיצוניות והפנימיות, אכן עולים על אלה של הכוכבות הנוכחיות.
מקוריות בעיצוב – דומה אבל שונה
את זה שהמכונית חמודה כבר אפשר להבין מהרגע הראשון שמביטים בה. אין בה יותר את המוזרות ההיא של הטווינגו הראשונה ואפשר למצוא קווי דמיון חזקים בינה לבין הדגמים האחרים של רנו. אך הטווינגו בכל זאת שונה. שילובי הצבעים ואפשרויות בחירת המדבקות המעטרות את המכונית ואת צבעי המראות החיצוניות, יוצרים המון אופציות למי שמחזיק בהעדפות אישיות במראה החיצוני של המכונית שלו. היא מתאימה לחמישה נוסעים אבל ארבעה דווקא יותר יהנו בנסיעה בה ולא יצטופפו מאחור. הטווינגו מגיעה לישראל בארבע רמות גימור שונות ואולי בעתיד יגיע לכאן גם דגם ה-GT הספורטיבי החזק. ככל שתטפסו ברמת הגימור, תקבלו שפע של רעיונות ושילובי צבעים בתוך המכונית עם חישוקי גלגלים גדולים יותר ותאי אחסון פנימיים שבסך הכול יוצרים נפח של 55 ליטר. הרעיונות של הטווינגו פשוטים ומגניבים בסגנון של "איך לא חשבו על זה קודם" כמו למשל מגירות אחסון מתחת למושבים, תא כפפות נשלף מבד צבעוני שהופך לתיק נשיאה ועד לרעיון מגניב אחר שקשור למערכת המולטימדיה שמבוסס כולו על אפליקציה המותקנת בטלפון החכם שלכם (מכל סוג) ובאמצעותה הופך הטלפון למסך המגע שמציג את מערכת הניווט (ווייז) ואת המוזיקה שלכם וגם מתחבר לנתוני הרכב להציג את נתוני הנסיעה, צריכת הדלק וכו'. הטלפון מתחבר לזרוע קבועה בקונסולה המרכזית לרבות שקע טעינה לנייד עצמו.
בטיחות ונסיעה
חווינו את הנסיעה במכונית בנסיעה בת שעה בחו"ל לפני שלושה חודשים והחוויה הייתה מפתיעה לטובה במיוחד לנוכח זווית הישבה, פעולת תיבת ההילוכים האוטומאטית וההתאמה שלה לנסיעות עירוניות עם תמרונים מעולים בזכות קוטר סיבוב של 8.5 מטרים בין מדרכות מה שיאפשר לכם להיכנס לחנייה הכי מסובכת בקניון הקרוב. היא לא הרעישה אבל גם לא הייתה חרישית כחמקן, היא לא עפה כמו מכונית הפורמולה 1 של רנו, אבל היא הייתה זריזה ויעיה בתאוצות. כל זה היה בנסיעה קצרה ובעוד כמה שבועות נבחן אותה כאן לעומק בכבישי ישראל. רמת הבטיחות של המכונית איננה מהגבוהות וכאן יש לרנו (היצרן) מקום להשתפר ולהתקין בה את המערכות המודרניות שאנו רואים כמו פטריות אחרי הגשם בכל מני דגמים מכל רחבי העולם. הטווינגו מגיעה רק עם 4 כריות אוויר וחיישני נסיעה לאחור וכמובן כל שאר המערכות הקיימות בדגמי רנו בהיבט בטיחות אקטיבית כמו למשל ABS, EBA (סיוע בבלימה) EBD (חלוקת עומס בבלימה) בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים וגם סיוע בזינוק בעליה. כל זה בסיסי וכדאי שאנשי רנו בפריז יחשבו על שדרוג העניין כבר במתיחת הפנים של הטווינגו החמודה. כאן תוכלו לקבל גם מערכת מובילאיי שתשפר את העניין.
כמה זה עולה לנו?
כאמור, המכונית מגיעה בארבע רמות גימור שנקראות לייף (ידנית ואוטומאטית)ZEN (אוטומאטית) ודינאמיק (אוטומאטית) כאשר הגרסה הבסיסית עם מנוע בנפח 1.0 ליטר ותיבת הילוכים ידנית תעלה 64,900 שקלים ואילו הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר תעלה 86,900 שקלים.
חווינו את הנסיעה במכונית בנסיעה בת שעה בחו"ל לפני שלושה חודשים והחוויה הייתה מפתיעה לטובה במיוחד לנוכח זווית הישבה, פעולת תיבת ההילוכים האוטומאטית וההתאמה שלה לנסיעות עירוניות עם תמרונים מעולים בזכות קוטר סיבוב של 8.5 מטרים בין מדרכות מה שיאפשר לכם להיכנס לחנייה הכי מסובכת בקניון הקרוב. היא לא הרעישה אבל גם לא הייתה חרישית כחמקן, היא לא עפה כמו מכונית הפורמולה 1 של רנו, אבל היא הייתה זריזה ויעיה בתאוצות. כל זה היה בנסיעה קצרה ובעוד כמה שבועות נבחן אותה כאן לעומק בכבישי ישראל. רמת הבטיחות של המכונית איננה מהגבוהות וכאן יש לרנו (היצרן) מקום להשתפר ולהתקין בה את המערכות המודרניות שאנו רואים כמו פטריות אחרי הגשם בכל מני דגמים מכל רחבי העולם. הטווינגו מגיעה רק עם 4 כריות אוויר וחיישני נסיעה לאחור וכמובן כל שאר המערכות הקיימות בדגמי רנו בהיבט בטיחות אקטיבית כמו למשל ABS, EBA (סיוע בבלימה) EBD (חלוקת עומס בבלימה) בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים וגם סיוע בזינוק בעליה. כל זה בסיסי וכדאי שאנשי רנו בפריז יחשבו על שדרוג העניין כבר במתיחת הפנים של הטווינגו החמודה. כאן תוכלו לקבל גם מערכת מובילאיי שתשפר את העניין.
כמה זה עולה לנו?
כאמור, המכונית מגיעה בארבע רמות גימור שנקראות לייף (ידנית ואוטומאטית)ZEN (אוטומאטית) ודינאמיק (אוטומאטית) כאשר הגרסה הבסיסית עם מנוע בנפח 1.0 ליטר ותיבת הילוכים ידנית תעלה 64,900 שקלים ואילו הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר תעלה 86,900 שקלים.