מה אנחנו יודעים על זינוקים ותאוצות? הנתון האולטימטיבי הוא כמובן "0 ל-100", כלומר כמה זמן לוקח למכונית להאיץ מעמידה מוחלטת ל-100 קמ"ש. זה נתון שמעיד על הדינאמיות שלה, ויותר מזה - על היכולת שלה להגיב בעוצמה לנעיצה של דוושת התאוצה. בעולם הגדול יש נתונים נוספים כמו למשל זמן שבירת קו 402 מטרים (רבע מייל) בנסיעה מהירה קדימה. זה נתון שכל ילדון באמריקה מחזיק ממנו. אבל פרט לאלה יש נתונים אחרים שמרשימים לא פחות, כמו למשל הנתון של קוניגסג One:1 שנקבע בשנת 2015 ובו הצליחה המכונית המטורפת לזנק מעמידה ולטפס למהירות 300 קמ"ש, ולחזור לעצירה מוחלטת תוך 17.9 שניות.
האם הנתון הזה הוא פסגת הנתונים המטורפים לרכב? עד עכשיו הוא ללא ספק היה אחד המועמדים לתואר "הנתון המטורף ביותר" אבל כעת מגיעים אנשי בוגאטי וטוענים שבידיהם נתון מטורף אף יותר. לדבריהם הבוגאטי שירון מסוגלת לזנק מעמידה, לטפס למהירות 400 קמ"ש ולחזור לעצירה מוחלטת ב-60 שניות. אנחנו לא רוצים אפילו לחשוב מה קורה לגוף של הנהג בשניות הללו, אבל זה בוודאי הדבר הכי דומה למה שקורה לגוף של אסטרונאוט שמשוגר בחללית אל החלל.
המידע על הנתון הזה שללא ספק יזכה את בוגאטי בתואר "הנתון המטורף ביותר" הגיע מלא אחר מאשר וולפגאנג דורהיימר, מנכ"ל בוגאטי שפגש לראיון את דן פרוסר ממגזין הרכב EVO. הבוגאטי שירון נחשפה לקהל בתערוכת ז'נבה 2016 והיצרן הצרפתי אמר כי רק 500 מכוניות כאלה תיוצרנה ומתוכן כבר 230 הוזמנו על ידי לקוחות במחיר של 2.88 מיליון יורו ליחידה (כולל מיסים באירופה). הנתונים של המכונית פשוט חסרי פרופורציה לכל מכונית סדרתית שנעה בכבישי העולם. הבוגאטי שירון מצוידת במנוע בנפח 8.0 ליטרים בתצורת W16 (פעמיים V8) בעל ארבעה מגדשי טורבו עם הספק של 1,500 כוחות סוס ומומנט של 160 קג"מ.
כאמור, הנתון הגיע בשלב זה רק מהמקור הבכיר ביותר בבוגאטי, מה שמקנה למידע אמינות ברמה גבוהה וכל שנותר הוא להמתין לניסוי המצולם שיופיע בקרוב, כך אנחנו מקווים, ונוכל לראות את הדקה ההיסטורית הזאת לנגד עינינו.
לעדכונים נוספים, תוצאות לייב, חדשות הספורט, תקצירי וידאו של משחקים, טבלאות וסיקור נרחב של ליגות הכדורגל, הכדורסל וכל ענפי הספורט – היכנסו לאתר ערוץ הספורט – ספורט 5.