מבין מבחר הדגמים הנרחב שמציעה לקסוס ישנן סדרות שלא ממש מוכרות ללקוח הישראלי והאירופאי ומיועדות בעיקר לשוק בצפון אמריקה, שם החלה לקסוס את דרכה. אחת הסדרות הללו היא סידרה ES, אשר דור חדש שלה נחשף בשעות אלו בבריסל, כשאנחנו ב"עולם הרכב" כבר נמצאים שם כדי לנהוג בה ולהעביר לכם רשמים ראשונים בקרוב. בינתיים, הנה הצצה ראשונה למכונית המסקרנת.
עד כה סדרה ES של לקסוס הייתה למעשה גרסה מהודרת יותר של טויוטה קאמרי/אבאלון החביבות על האמריקאים. אלא שבדור החדש של ה-ES מנסים בלקסוס להדגיש כי כבר לא מדובר בטויוטה משודרגת, אלא בלקסוס אמיתית, הנאמנה לפילוסופיית המוצר החדשה של המותג כפי שכבר פגשנו בסדרות ה-LS וה-LC. בנוסף, אמור הדור החדש להגיע לראשונה גם לאירופה וגם לישראל, כאשר אצלנו תנחת המכונית בראשית שנת 2019.
ואכן, בכל הנוגע לעיצוב לא ניתן לטעות, כשמעצבי לקסוס העניקו ל-ES את החזית העדכנית של החברה עם שבכת שעון החול הגדולה, יחד עם קווי הגוף המפוסלים. הדמיון נמשך גם בתא הנוסעים שמשלב את האלמנטים אותם פגשנו בספינת הדגל LS, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא שבראשו שני פקדי שליטה על מצב הנהיגה, כשבצידו מסך המולטימדיה הראשי הפונה לנהג.
ואכן, בכל הנוגע לעיצוב לא ניתן לטעות, כשמעצבי לקסוס העניקו ל-ES את החזית העדכנית של החברה עם שבכת שעון החול הגדולה, יחד עם קווי הגוף המפוסלים. הדמיון נמשך גם בתא הנוסעים שמשלב את האלמנטים אותם פגשנו בספינת הדגל LS, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא שבראשו שני פקדי שליטה על מצב הנהיגה, כשבצידו מסך המולטימדיה הראשי הפונה לנהג.
מתחת לעור מתבססת ה-ES החדשה על פלטפורמת GA-K המודולארית של טויוטה, המשמשת גם את הקאמרי החדשה שהוצגה בשנה שעברה ואת הדור החדש של הראב 4 שנחשף לאחרונה. משמעות הדבר היא שבניגוד לדגמי ה-IS וה-GS, בינהם היא ממוקמת מבחינת ההיררכיה המותגית, לקסוס ES עושה שימוש בהנעה קדמית ולא בהנעה אחורית. עם זאת מדובר בפלטפורמה מודרנית המאפשרת הפחתת משקל לצד חוזק מבני גבוה יותר, שימוש בחומרים קלים ויישום חבילת מערכות בטיחות מתקדמות. בנוסף מדובר במכונית גדולה יותר עם בסיס גלגלים שצמח ב-5 ס"מ ל-287 ס"מ ואורך כולל של קצת פחות מחמישה מטרים.
לקסוס תציע את ה-ES עם מגוון מנועים, כאשר המנוע הבכיר יהיה V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק של 250 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. בנוסף אליו יוצע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר שיהיה המנוע הבסיסי בהיצע, גם הוא עם אותה תיבת הילוכים אוטומטית. אל גרסאות אלו תצטרף גם יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת בנפח 2.5 ליטר בהספק כולל של 218 כ"ס, המוכרת מדגמים כמו IS300h ו-NX300h, כזה יהיה גם המנוע העיקרי איתו תגיע המכונית לישראל.
היום (ד') בשעות הערב כפיר כשריאן יהיה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עולם הרכב מהשקת ה-es בבריסל
לקסוס תציע את ה-ES עם מגוון מנועים, כאשר המנוע הבכיר יהיה V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק של 250 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. בנוסף אליו יוצע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר שיהיה המנוע הבסיסי בהיצע, גם הוא עם אותה תיבת הילוכים אוטומטית. אל גרסאות אלו תצטרף גם יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת בנפח 2.5 ליטר בהספק כולל של 218 כ"ס, המוכרת מדגמים כמו IS300h ו-NX300h, כזה יהיה גם המנוע העיקרי איתו תגיע המכונית לישראל.
היום (ד') בשעות הערב כפיר כשריאן יהיה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עולם הרכב מהשקת ה-es בבריסל