העונה האירופית נפתחת בסופ״ש הקרוב בברצלונה. זה הוא החלק העיקרי של העונה בו הקבוצות שולחות את הציוד והמכוניות באמצעות סמיטריילרים למסלולים ברחבי אירופה. היסטורית עד לשנות השבעים, המירוצים הראשונים מחוץ לאירופה נחשבו למעין חימום והעונה האמיתית כאילו החלה רק במונאקו שהיה המירוץ הראשון באירופה, אולם מהרגע שהספורט החל להיות באמת מקצועי, היה ברור שאין מקום לגישה כזאת וכל מה שנותר היה הצגת המכוניות המשופרות באירופה כמעין פתיחה מחודשת של העונה.
היסטורית ברצלונה היא ערש הספורט המוטורי בספרד כאשר מועדון מקומי ערך את מירוצי המכוניות הראשונים כבר בתחילת המאה העשרים מחוץ לעיר. בשנות השלושים הגראן-פרי הספרדי נערך בתוך העיר על מסלול הרחובות סביב הר המונז׳ויק עד לפרוץ מלחמת האזרחים (כן, אם הלכתם לראות את הפאובלו אספניול, מוזיאון מירו או האצטדיון האולימפי, אז הלכתם לאורך המסלול).
לאחר מלחמת העולם השנייה חזר הגראן-פרי הספרדי לרחובות ברצלונה אבל הפעם על מסלול פדרלבס שעשה שימוש בשדרה הענקית שהיום נקראת ה״דיאגונל״ לא רחוק מהקאמפ-נאו. הגראן-פרי הספרדי לא נערך במשך תקופה ארוכה משנת 54 ועד לסוף שנות הששים כאשר חזר להתארח על מסלול מונז׳וייק לסירוגין עם מסלול חארמה שליד מדריד. במירוץ בשנת 75 נהרגו 4 צופים בהתרסקות של רולף סטומלן ובשל המהירות הגבוהה של המסלול ורמת הבטיחות והתחזוקה הנמוכות, הופסקו מירוצי הגראן-פרי עליו. רק בשנת 1991 חזר הגראן-פרי הספרדי לברצלונה למסלול החדש שנבנה בעיירה מונטמלו הקרובה, עם אחד המירוצים המרתקים ומרובי העקיפות הבודדים שזכינו לראות כאן בין איירטון סנה לנייג׳ל מנסל.
בברצלונה אמורות הקבוצות להציג את השדרוגים הגדולים הראשונים של העונה. כמה גדולים? מספיק גדולים בכדי לשנות אולי את סדר הכוחות שהיה עד עכשיו. מרצדס התמקדה ביצירת מכונית קלה יותר ושדרוגים אווירודינמיים שינצלו את האורך הגדול יותר של המכונית ובמיוחד המרחב שבין הגלגלים הקדמיים לגוף המכונית.
היסטורית ברצלונה היא ערש הספורט המוטורי בספרד כאשר מועדון מקומי ערך את מירוצי המכוניות הראשונים כבר בתחילת המאה העשרים מחוץ לעיר. בשנות השלושים הגראן-פרי הספרדי נערך בתוך העיר על מסלול הרחובות סביב הר המונז׳ויק עד לפרוץ מלחמת האזרחים (כן, אם הלכתם לראות את הפאובלו אספניול, מוזיאון מירו או האצטדיון האולימפי, אז הלכתם לאורך המסלול).
לאחר מלחמת העולם השנייה חזר הגראן-פרי הספרדי לרחובות ברצלונה אבל הפעם על מסלול פדרלבס שעשה שימוש בשדרה הענקית שהיום נקראת ה״דיאגונל״ לא רחוק מהקאמפ-נאו. הגראן-פרי הספרדי לא נערך במשך תקופה ארוכה משנת 54 ועד לסוף שנות הששים כאשר חזר להתארח על מסלול מונז׳וייק לסירוגין עם מסלול חארמה שליד מדריד. במירוץ בשנת 75 נהרגו 4 צופים בהתרסקות של רולף סטומלן ובשל המהירות הגבוהה של המסלול ורמת הבטיחות והתחזוקה הנמוכות, הופסקו מירוצי הגראן-פרי עליו. רק בשנת 1991 חזר הגראן-פרי הספרדי לברצלונה למסלול החדש שנבנה בעיירה מונטמלו הקרובה, עם אחד המירוצים המרתקים ומרובי העקיפות הבודדים שזכינו לראות כאן בין איירטון סנה לנייג׳ל מנסל.
בברצלונה אמורות הקבוצות להציג את השדרוגים הגדולים הראשונים של העונה. כמה גדולים? מספיק גדולים בכדי לשנות אולי את סדר הכוחות שהיה עד עכשיו. מרצדס התמקדה ביצירת מכונית קלה יותר ושדרוגים אווירודינמיים שינצלו את האורך הגדול יותר של המכונית ובמיוחד המרחב שבין הגלגלים הקדמיים לגוף המכונית.
פרארי כנראה לא יציגו מהפכה, אלא רק שיפורים נקודתיים, שתפקידם לשפר את הביצועים בדירוג מבלי לפגוע בניצול הצמיגים העדיף במירוץ. רדבול אמורים להציג מהפכה אווירודינמית אמיתית, שכן הקונספט של מכונית עם מעט גרר נכשל מול מרצדס ופרארי. לכן רדבול צפויה להופיע עם הרבה תוספים אווירודינמיים גם הם במרחב שבין הצמיגים הקדמיים לגוף המכונית, היכן שעד עתה המכונית הייתה נקייה יחסית. עוד קבוצה שמדברת כבר הרבה זמן על מכונית שונה ראדיקלית היא פורס אינדיה, שאף הגדילה לעשות ופרסמה שהיא מכוונת להגיע למאבקים עם רדבול. כל יתר הקבוצות תצגנה שדרוגים, אבל נראה שהאס עדיין לא מסוגלים להחליף את מערכת הבלימה הקודמת, חרף כל הבעיות שהיא גורמת להם.
ברמת הנהגים יהיה מעניין לראות האם המילטון יחזור להפגין עליונות על בוטאס או שמא המירוץ בסוצ׳י לא היה רק מעידה חד פעמית של לואיס. גם רייקונן מצטיין בדרך כלל בברצלונה ועשוי להיות קרוב יותר לפטל מהרגיל. לפני שנה היה זה המירוץ הראשון של וורשטאפן בקבוצת רדבול הבכירה והוא גמל להם על כך עם נצחון. ריקארדו מצוי תחת לחץ מול וורשטאפן ורק הפגנת יתרון מצדו עשויה למנוע מהקבוצה להפוך לקבוצה של מקס כפי שהייתה פעם הקבוצה של פטל. מעבר לקבוצות המובילות, מעניין יהיה לראות את התמודדות של לאנס סטרול עם הלחץ הגובר והחזרה למסלול מוכר, אך שבו התרסק מספר פעמים בהכנות לעונה. עניין קבוע יש באלונסו ותצוגות הנהיגה שלו. איזה נס יוכל לעשות הפנומן הספרדי מול הקהל הביתי?
למרות כל ההתמקדות בשינויים והשדרוגים, ייתכן שהצמיגים יגנבו את ההצגה בסופ״ש. פירלי החליטו להביא את שלושת תרכובות הצמיגים הקשות ביותר, דהיינו: הארד, מידיום וסופט. הסיבה היא שהמסלול בברצלונה הינו אחד המסלולים שוחקי הצמיגים ביותר בסבב. ההפך המוחלט מסוצ׳י והסיבה היא הפניות הארוכות והמהירות כגון פנייה 3, שמעמיסות על הצמיגים בשיא הכוח ולאורך זמן. חרף זאת, קיים חשש שבטמפרטורות הצפויות להיות סביב עשרים ושתיים מעלות, המכוניות לא תצלחנה להביא את הצמיגים הקשים לחום הנדרש והמכוניות תחסרנה אחיזה. זה הימור מסויים של פירלי נוכח העמידות הפנטסטית של הצמיגים הרכים יותר עד עתה העונה.
לא פחות מטריד הוא הסיכוי שהצמיגים הקשים יבטיחו מירוץ של עצירה אחת בלבד ולאור הקשיים הידועים של המכוניות לעקוף בברצלונה, שוב הזינוק עשוי לקבוע את זהות המנצח. הקושי העצום לעקוף בברצלונה נובע מכך שהמכוניות מכווננות אווירודינמית בצורה חדה כאיזמל מנתחים (עוד יותר מהרגיל בשל ההיכרות המעולה של הקבוצות עם המסלול עליו הן מתאמנות שנים) ולכן סובלות מאד מקרבת מכונית לפניהן. המירוץ הזה יהיה אבן בוחן קריטית האם השינויים הטכניים בתקנות עזרו או פגעו ביכולת המכוניות להתחרות ולעקוף.
ברמת הנהגים יהיה מעניין לראות האם המילטון יחזור להפגין עליונות על בוטאס או שמא המירוץ בסוצ׳י לא היה רק מעידה חד פעמית של לואיס. גם רייקונן מצטיין בדרך כלל בברצלונה ועשוי להיות קרוב יותר לפטל מהרגיל. לפני שנה היה זה המירוץ הראשון של וורשטאפן בקבוצת רדבול הבכירה והוא גמל להם על כך עם נצחון. ריקארדו מצוי תחת לחץ מול וורשטאפן ורק הפגנת יתרון מצדו עשויה למנוע מהקבוצה להפוך לקבוצה של מקס כפי שהייתה פעם הקבוצה של פטל. מעבר לקבוצות המובילות, מעניין יהיה לראות את התמודדות של לאנס סטרול עם הלחץ הגובר והחזרה למסלול מוכר, אך שבו התרסק מספר פעמים בהכנות לעונה. עניין קבוע יש באלונסו ותצוגות הנהיגה שלו. איזה נס יוכל לעשות הפנומן הספרדי מול הקהל הביתי?
למרות כל ההתמקדות בשינויים והשדרוגים, ייתכן שהצמיגים יגנבו את ההצגה בסופ״ש. פירלי החליטו להביא את שלושת תרכובות הצמיגים הקשות ביותר, דהיינו: הארד, מידיום וסופט. הסיבה היא שהמסלול בברצלונה הינו אחד המסלולים שוחקי הצמיגים ביותר בסבב. ההפך המוחלט מסוצ׳י והסיבה היא הפניות הארוכות והמהירות כגון פנייה 3, שמעמיסות על הצמיגים בשיא הכוח ולאורך זמן. חרף זאת, קיים חשש שבטמפרטורות הצפויות להיות סביב עשרים ושתיים מעלות, המכוניות לא תצלחנה להביא את הצמיגים הקשים לחום הנדרש והמכוניות תחסרנה אחיזה. זה הימור מסויים של פירלי נוכח העמידות הפנטסטית של הצמיגים הרכים יותר עד עתה העונה.
לא פחות מטריד הוא הסיכוי שהצמיגים הקשים יבטיחו מירוץ של עצירה אחת בלבד ולאור הקשיים הידועים של המכוניות לעקוף בברצלונה, שוב הזינוק עשוי לקבוע את זהות המנצח. הקושי העצום לעקוף בברצלונה נובע מכך שהמכוניות מכווננות אווירודינמית בצורה חדה כאיזמל מנתחים (עוד יותר מהרגיל בשל ההיכרות המעולה של הקבוצות עם המסלול עליו הן מתאמנות שנים) ולכן סובלות מאד מקרבת מכונית לפניהן. המירוץ הזה יהיה אבן בוחן קריטית האם השינויים הטכניים בתקנות עזרו או פגעו ביכולת המכוניות להתחרות ולעקוף.