כל פרארי חדשה היא סיבה לחגיגה, אבל לפעמים חגיגה היא סיבה לפרארי חדשה. בימים אלו מציינת פרארי 50 שנות פעילות ביפן, ולרגל המאורע חושפת החברה דגם חדש שייוצר במהדורה מוגבלת ונקרא J50. J בשביל Japan ו-50 זה הרי כבר ברור, לא?
יאמר לזכותם של אנשי פרארי שהם לא קיצרו הליכים והסתפקו באיזו גרסת אבזור עשירה או בצביעה מיוחדת, אלא יצרו דגם בעיצוב חדש לגמרי כשהבסיס למכונית הוא דגם ה-488 ספיידר.
עיצוב המכונית נראה מתריס ואגרסיבי יותר מזה של ה-488, ולטעמנו לפחות סקסי בהרבה. בפרארי טוענים כי שאבו השראה עיצובית מדגמי ה-F40 וה-F50 הנובו-קלאסיים. מלפנים מציגה ה-J50 חרטום מחודד עם יחידות תאורה צרות ורוחביות, שני כונסי אוויר בולטים ומושחרים וחרב תחתונה בעלת כנפוני צד המשמשת כתחליף לפגוש. מן החרטום נמשך קו שחור רוחבי הנמתח לצידי המכונית ומשתלב בדלתות המפוסלות עד לכונסי האוויר הצידיים.
בניגוד ל-488 ספיידר המוכרת שלה גג מתקפל חשמלית, ה-J50 מסתפקת בגג פריק העשוי סיבי פחם וניתן לאכסון, מה שחוסך את משקל מנגנון הקיפול החשמלי. כיוון שאין צורך במנגנון הקיפול ה-J50 יכולה לחשוף לראווה את המנוע בממוקם במרכז ונמצא תחת חופה שקופה.
יאמר לזכותם של אנשי פרארי שהם לא קיצרו הליכים והסתפקו באיזו גרסת אבזור עשירה או בצביעה מיוחדת, אלא יצרו דגם בעיצוב חדש לגמרי כשהבסיס למכונית הוא דגם ה-488 ספיידר.
עיצוב המכונית נראה מתריס ואגרסיבי יותר מזה של ה-488, ולטעמנו לפחות סקסי בהרבה. בפרארי טוענים כי שאבו השראה עיצובית מדגמי ה-F40 וה-F50 הנובו-קלאסיים. מלפנים מציגה ה-J50 חרטום מחודד עם יחידות תאורה צרות ורוחביות, שני כונסי אוויר בולטים ומושחרים וחרב תחתונה בעלת כנפוני צד המשמשת כתחליף לפגוש. מן החרטום נמשך קו שחור רוחבי הנמתח לצידי המכונית ומשתלב בדלתות המפוסלות עד לכונסי האוויר הצידיים.
בניגוד ל-488 ספיידר המוכרת שלה גג מתקפל חשמלית, ה-J50 מסתפקת בגג פריק העשוי סיבי פחם וניתן לאכסון, מה שחוסך את משקל מנגנון הקיפול החשמלי. כיוון שאין צורך במנגנון הקיפול ה-J50 יכולה לחשוף לראווה את המנוע בממוקם במרכז ונמצא תחת חופה שקופה.
ה-J50 מונעת על ידי אותו מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 3.9 ליטר המשרת את דגמי ה-488 הסטנדרטיים, אך הוא זכה לשינויים בתוכנת ניהול המנוע המעניקים לו 20 כ"ס נוספים ומעלים את ההספק המרבי ל-690 כ"ס בסך הכל. בפרארי לא נקבו בנתוני ביצועים, אך הם אמורים להיות מעט יותר טובים מאלו של ה-488 ספידר המזנקת ל-100 ב-3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 325 קמ"ש.
תא הנוסעים של ה-J50 הועתק בשלמותו מה-488, אך זכה לנגיעות עיצוב ייחודיות בדמות מושבים חדשים ודיפונים בשילוב עור ואלקנטרה בצבעי אדום ושחור. להשלמת החבילה ישנם גם חישוקי "20 ייחודיים שעוצבו במיוחד עבור המכונית.
בכל מקרה, אם נדלקתם על הפרארי החדשה ואתם מתכננים טרייד אין על ה-488 שלכם נכונה לכם אכזבה. כל המכוניות שייוצרו מן המהדורה המיוחדת נמכרו מראש ללקוחות מועדפים ביפן.
תא הנוסעים של ה-J50 הועתק בשלמותו מה-488, אך זכה לנגיעות עיצוב ייחודיות בדמות מושבים חדשים ודיפונים בשילוב עור ואלקנטרה בצבעי אדום ושחור. להשלמת החבילה ישנם גם חישוקי "20 ייחודיים שעוצבו במיוחד עבור המכונית.
בכל מקרה, אם נדלקתם על הפרארי החדשה ואתם מתכננים טרייד אין על ה-488 שלכם נכונה לכם אכזבה. כל המכוניות שייוצרו מן המהדורה המיוחדת נמכרו מראש ללקוחות מועדפים ביפן.