כמו כל תעשיית הרכב, גם בסיטרואן מרכזים מאמצים רבים בתחום רכבי הפנאי והקרוסאוברים. הסנונית לבשר על קו רכבי הפנאי המודרני של החברה היה ה-C4 קקטוס וכעת, לקראת תערוכת ג'נבה שתיערך בדיוק בעוד חודש, חושפים בסיטרואן תמונות ופרטים ראשונים על קונספט לרכב פנאי עירוני שיוצג תחת השם C-Aircross.
אם השם איירקרוס נשמע לכם מוכר זה לא מקרי, שכן בשנה שעברה בתערוכת שנגחאי הציגה סיטרואן מכונית תצוגה בשם איירקרוס קונספט, שרמזה על רכב פנאי קומפקטי עתידי האמור להתמצב בקטגוריה של הפיג'ו 3008 וקיה ספורטאז'. ה-C איירקרוס לעומת זאת קטן משמעותית, עם אורך של 415 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ וגובה של 163 ס"מ. מידות אלו כמעט זהות לאלו של הקקטוס, אך בסיטרואן מבהירים שההשראה ל-C איירקרוס היא דווקא מה-C3 החדשה.
אם השם איירקרוס נשמע לכם מוכר זה לא מקרי, שכן בשנה שעברה בתערוכת שנגחאי הציגה סיטרואן מכונית תצוגה בשם איירקרוס קונספט, שרמזה על רכב פנאי קומפקטי עתידי האמור להתמצב בקטגוריה של הפיג'ו 3008 וקיה ספורטאז'. ה-C איירקרוס לעומת זאת קטן משמעותית, עם אורך של 415 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ וגובה של 163 ס"מ. מידות אלו כמעט זהות לאלו של הקקטוס, אך בסיטרואן מבהירים שההשראה ל-C איירקרוס היא דווקא מה-C3 החדשה.
תא הנוסעים עוצב לפי פילוסופיית ה-Advanced Comfort של החברה, כשהמושבים מרופדי האלקנטרה משלבים בתוכם תאי אכסון, לוח המכשירים מצופה בד ואת מקום לוח המחוונים מחליפה תצוגה עילית צבעונית. גלגל ההגה כולל חישור אחד בלבד, סממן עיצובי שהוא מחווה לדגמי העבר של סיטרואן כמו ה-DS, ה-GS וה-CX.
בשלב זה לא משחררים בסיטרואן פרטים טכניים על ה-C איירקרוס למעט העובדה שהיא תהיה מצוידת במערכת Grip Control המאפשרת חמישה מצבים שונים לבקרות המשיכה והיציבות בהתאם לתנאי הדרך. כל הפרטים על ה-C איירקרוס יחשפו בחודש הבא בג'נבה.