אנחנו יכולים רק להמר, אם כי בצורה די מושכלת אבל חלון ההזדמנויות לרכוש מכוניות ספורט טהורות כמו ה-BRZ הולך ונסגר ככל שנוקף הזמן. סובארו כבר נערכת לחשמל את רכבי הספורט שלה כולל WRX, וה-BRZ, עתידה להפוך לפריט אספנות בעתיד הלא רחוק לאור השינויים בתקנות זיהום האוויר, ובכלל נוכח העובדה שהיא נמכרת בכמויות שוליות.
היבואנית סמלת תחל לשווק את גרסת 2023 על בסיס מלאי רכבים מוגבל ל-150 יחידות בלבד, ואם אתם מחפשים ריגושים, מהסוג הישן והטוב - הגעתם לכתובת הנכונה; ה-BRZ המחודשת שומרת על הנוסחה של הדור המקורי שנחשף לפני עשר שנים עם מקום לשניים מלפנים וחית מחמד מאחור: מרכב קצר, דו מושבי, קופה, נמוך קומה ועם הנעה אחורית ובשילוב תיבה ידנית שש מהירויות או אוטומטית (רציפה עם ששה הילוכים ממוחשבים ותפעול מנופים מגלגל ההגה).
ואולם פרט לשינויים החיצוניים, וגם בסביבת העבודה, הרענון הגדול ביותר טמון בעקומת הכוח של מנוע הבוקסר האטמוספרי; מנוע ה-2.4 ל' (כעת) מחלץ 228 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים ב-3700 סל"ד. בחירה בתיבה ידנית תאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ובסיועה של תיבה אוטומטית (עם פונקציית גז ביניים) ב-6.8 שניות, ועד מהירות מרבית של 226 ו-216 קמ"ש בהתאמה. הרכב נועל חישוקי 18 אינץ' על צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4 ומגיע עם ערכת ניפוח.
סובארו עדכנה חלק ניכר מבקרי הנהיגה הסלקטיביים שלו, והוא מצויד במצב נהיגת מסלול, דפרנציאל מוגבל החלקה ושליטה מורחבת על בקרות המשיכה והיציבות. ברשימת האבזור שלו מערכת שמע ששה רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, מסך ראשי 8 אינץ', חיישני תאורה, דוושות בחיפוי אלומיניום, מצלמת חניה אחורית, גלגל הגה ספורטיבי ועוד. נזכיר כי היצרן ממליץ על שימוש באוקטן 98 בשל יחס הדחיסה הגבוה.
המחיר לסובארו BRZ המחודשת מתחיל ב-230 אלף שקל עם שתי חבילות בהתאם לתיבה - Limited final ו-Premium final.