יש מידה מסוימת של הגיון לחפש את הדבר הבא, אם כבר הגעת לסטטוס כלכלי שמאפשר לך להגשים כמעט כל חלום מוטורי. כן, אפשר לקנות פרארי, למבורגיני, פורשה ואסטון מרטין אבל עבור מי שרוצה ייחוד, הכתובת חייבת להיות סדנה מקצועית ומיומנת שיודעת להוציא ביצועים מבלי להתפשר על היבטים דינמיים חשובים.
כך לפחות פועלת סדנת השיפורים והכיול בראבוס הגרמנית, שמאז 1977 משתפת פעולה עם רכבי מרצדס ובהמשך גם רקמה פרויקטים קטנים עם חברת סמארט ודגמי מייבאך. לא בכל הזדמנות שווה לדווח מה מתבשל בהאנגרים שלהם כי רשימת המיזמים א-ר-ו-כ-ה ומגוונת עם רכבי סדאן ו-SUV ומה לא, אולם במקרה של ה-G63, אולי מרכבי מרצדס המזוהים ביותר והיקרים מסוגם, שווה לחפור קצת לעומק כדי לקבל את התמונה.
אז הנה לפנינו מרצדס משופרת, ביד של אמנים; רכב 4X4 אמיתי שיכול בכביש וגם בשטח ולא יקריב שום דבר מחווית השימושיות שלו. השם המלא של הדגם הוא Brabus 4x4 Squared B40S-800, והספרות בסיומת אכן מסגירות מה הוסכם לגבי עקומת הכוח שלו; ה-G וואגון משטוטגרט מחלץ מיחידת ה-4.0 ל' בי-טורבו הספק מרבי של 800 כ"ס ומעל 101 קג"מ, ועל אף שאין לנו נתוני ביצועים, אפשר להמר שהוא מקצץ לפחות שניה מהזמן הרשמי (4.5 ש') של ה-G63AMG המקורי.
בראבוס השקיעו לא מעט בסממנים החיצוניים שלו, כולל חותמות של הסדנה על כיסוי מכסה המנוע, ספי הדלתות, המושבים, ועוד מקומות שראוי להדגיש את הנוכחות שלהם. פרט לכך הוא מצויד במושבי ספורט מהודרים מעור, דיפוני קרבון (סיבי פחמן, בנדיבות) וכן יש לו מערכת פליטה עם ווסת קול שמשנה את הצלילים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר על ידי הנהג.
הצוות מאחוריו אומר שהוא לא רק "קישוט לחניה" (סביר שאצל הגנגסטר הקרוב לביתכם) אלא הוא בעל מסוגלות אמיתית לצאת להרפתקאות בכבישים ובשטח אתגרי ומורכב. הוא נועל צמיגי שטח על חישוקי מונובלוק 22 אינץ' ולדברי בראבוס נעשו שיפורים מידתיים בבולמים ובמייצבים שלו, אך רוב הכיול נותר כמעט כפי שיצא מהמפעל.
על המחיר לא מדברים או מדווחים. הסדנה תמסור את מלוא העלות למי שיתקשר ויהיה "רציני".