למרות שהוא שומר על ממוצע של 60 אלף מסירות בשנה באירופה מאז 2015 בערך (הדגם הוצג ב-2012), מרצדס CLA לא נחשב לרכב מי יודע מה אסטרטגי עבור הקונצרן הגרמני. אפשר להקיש מכך לא מעט אודות סדרי העדיפויות של מרצדס, שכן הרבה אחרי הג'יפונים ורכבי ה-SUV, הוא אחד הדגמים האחרונים שמאמץ שורה של פתרונות טכנולוגיים וחידודים. אז הנה עם כניסת 2023 מרצדס מחדשת את שני המרכבים של ה-CLA, דמוי הקופה ומרכב השוטינג ברייק ומכניסה אותם למעגל המודרני.
שניהם חולקים את אותם סממנים חיצוניים עם פנסי Full LED מתוקנים כסטנדרט בכל הגרסאות, אותה טכנולוגיה שכוללת עכשיו גם את הפנסים האחוריים, קבוצות פנסים שכמו הקדמיות שומרים על צורתם אך משתנים ברמה הפונקציונלית ומשפרים את פיזור התאורה. עוד מבחוץ CLA Coupé, ו-CLA Shooting Brake, מציעים צבעים חדשים - "היפר כחול" ו-"ספקטרל כחול" - ושלושה עיצובים של חישוקי סגסוגת בקוטר של 17 עד 19 אינץ'.
בפנים, לשתי המכוניות המחודשות יש את המסך הדיגיטלי החדשני של מרצדס שגוזל שטח הקרנה נרחב - 7 אינץ' בלוח המחוונים ו-10.25 אינץ' למערכת המולטימדיה בשיטה מאוחדת שיוצרת מסך רוחבי מרשים. ברמת השימוש והחוויה, מרצדס מעדכנים עם הגה רב תכליתי חדש ועם בקרות מגע, מרופד בעור נאפה כסטנדרט ומציג חימום בגימור "AMG Line".מרצדס שיפרה את ממשק "MBUX" עם תמה "קלאסי", "ספורטיבי" ו"דיסקרטי". הראשון מציג את המידע החיוני ביותר, השני בוחר בתמונה ספורטיבית יותר והשלישי מציג רק את מה שחשוב תחת ביצועים.
מצבים אלה ניתן לשלבם עם בקרת ניווט, סיוע, שירות. ברמת הנראות, שניהם עם זוג מפרטים מחודש, "פרוגרסיב" ו-"AMG Line", עם הקדשה ברורה באחרון לצד הספורטיבי, אך בשניהם לא חסר אבזור כמובן. מסייעת לכם היא עוזרת קולית חדשה עם בינה מלאכותית ופקודות משופרות שיכולה אפילו לנהל שיחות ולהסביר את פעולת המערכות השונות על הסיפון, כמו בכל הדגמים החדשים ביותר של מרצדס.
בשתי החבילות יש קישוריות אלחוטית ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מערכת סראונד מחודשת של ברומאסטר ותפעול משופר של סייעני הנהיגה, במיוחד בקרת הסטייה מנתיב שמעודכנת עם בקרת היגוי אקטיבית, עוזר חניה שעכשיו חונה גם לאורך ועם מצלמת 360 מעלות שיודעת לשחזר את הסביבה בתלת מימד.
מרצדס חיטטה בעיקר באמצעי החשמול של המנועים, נאלצה לבצע התאמות אקולוגיות - כמו שדרוג גרסת הבנזין המסורתית CLA250, שכעת הולבשה טכנולוגיה מיקרו היברידית, שאמורה לשפר בצורה די סמלית את צריכת הדלק ולהפחית את זיהום האוויר ולתת דחיפה קטנה לביצועים. ההספקים בגרסאות הבסיסיות ינועו בין 162 ל-224 כ"ס, דיזל עד 190 כ"ס, ובמשפחת ה-AMG הדגם החזק ביותר יחלץ מ-2.0 ל' טורבו מעל 420 כ"ס ויאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ועד 270 קמ"ש מהירות מרבית.
מה שהשתנה מהותית הוא בעיקר החיבורים לתיבות. הדיזלים משויכים לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמד, כמו גם גרסת PHEV, בעוד שגרסאות הבנזין משויכות לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמד. גרסת הפלאג אין, עם 218 כ"ס ו-46 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.6 ש') שודרגה עם חיזוק במנוע החשמלי שמציע כעת 80 קילוואט, או 109 כ"ס. מרצדס גם תגברה את מערכת הזנת המתח על ידי הוספת מטען מובנה חזק יותר עם עד 11 קילוואט במקום 7.5 קילוואט, המאפשר לטעון את הסוללה ל-80% תוך 25 דקות. שני המרכבים מציעים טווח חשמלי מאוד שימושי לרכבי פלאג אין הייבריד, עם 71-82 קילומטרים במצב חשמלי במחזור WLTP.
המכירות הראשונות תצאנה לדרך באביב. היבואנית כלמוביל מסרה כי תחל את השיווק ברבעון השלישי.