לא פעם חולפים לנו מתחת לרדאר עדכונים של רכבי כביש שטח, סופר מיני ורכבי יוקרה שנמכרים בארץ רק בייבוא מקביל, בין היתר משום שהמשווקים לא נעזרים (רובם) בהפצה של חומרים לכלי התקשורת המקומיים. אחד מהרכבים שהגיעו לכאן בשנים האחרונות במסלולים אלה הוא פולקסווגן אטלס, קרוסאובר מיד סייז רבוע וגדול שנמכר החל ב-2017 רק לשווקים בצפון אמריקה ובסין אך חולק לא מעט רכיבים עם הכלים שנמכרים באירופה ובישראל.
האטלס המקורי שהגיע לישראל בשנת 2021 נמכר תמורת כ-340 אלף שקל בגרסאות בסיסיות שלו, ותמורת זה מקבלים רכב נדיב מידות באורך חמישה מטרים, בסיס גלגלים שלושה מטרים, עם סידור הושבה של עד שבעה אנשים. החידושים העיקריים שבו, שהוצגו בתערוכת הרכב בשיקגו מרוכזים במראה החיצוני, הפנימי, קצת בטיחות וכן ברשימת המנועים שלו.
חיצונית זה אומר שהוא מקבל כעת פנסים חדשים, פגושים חדשים, וסף תחתון שעוצב מחדש עם פתחי כניסת אוויר מורחבים, חלק מהגדלת כל שבכת הגריל בכמה מילימטרים לכוון בתי התאורה הראשיים שלו. בזנב שינו את טכנולוגיית ה-LED עם קורת תאורה חדשה ובתוך קשתות הגלגלים חישוקי 18 עד 21 אינץ' בעיצוב חדש.
המייק אובר המורגש ביותר מצוי בחלל הנוסעים, בין השאר עקב ביקורת שלילית מצד לקוחות. פולקסווגן ארגנה מחדש את סירו הפקדים, שיפרה משמעותית את איכות החומרים ונעזרת כעת בצג ראשי 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ'. כלל הפונקציות מביאות תאורת אווירה עם 30 סוגי גוונים, מיזוג וחימום למושבים, חימום גלגל הגה, תבנית יהלומים למושבים בגרסאות מסוימות וכן מושקת כאת בקרת IQ דרייב - נהיגה חצי אוטונומית. עוד בתפריט בקרת אקלים תלת אזורית, טעינה אינדוקטיבית, ששה שקעי USB-C ומערכת פיקוד קולי.
באופן מפתיע, במיוחד לאור הביקושים שלו באמריקה, פולקסווגן מסירה מהמדפים את מנוע ה-V6 של האטלס, ונשארת רק עם יחידת ה-2.0 ל' טורבו. מדוע? כי הביצועים לא רחוקים ממנו שנות אור (שבעה כוחות סוס בלבד לחובת מנוע ה-2.0 ארבע בוכנות) והוא גם חסכוני במידה ניכרת. ההספק המרבי יעמוד כעת על 270 כ"ס במקום 235 כ"ס במנוע ה-2.0 ל' היוצא ו-38 קג"מ בצימוד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה וכושר גרירה של 1.5 טון. כל אלו, יחד עם הקוסמטיקה העדכנית אמורים לשאץ את האטלס לעוד כמה שנים טובות ושלוות עד שיפלט החוצה, קורבן נוסף של המהפכה החשמלית.
"האטלס היה הפולקסווגן המודרני הראשון שתוכנן ויוצר במיוחד עבור קונים אמריקאים, ומאז הופעת הבכורה שלו, הוא הפך לשחקן מרכזי בשוק האמריקאי", אמר פבלו די סי, נשיא ומנכ"ל פולקסווגן של אמריקה. "אטלס ואטלס קרוס ספורט המרעננים ממשיכים להתבסס על ההצלחה הזו, עם פנים אלגנטי חדש ומנוע טורבו מתוחכם שמשפר גם את הביצועים וגם את חווית הנהיגה".