אל פולקסווגן אפ! התוודענו בישראל באיחור בהשוואה לאירופה, כאשר היא נחתה כאן אחרי שתי אחיותיה התאומות והלא זהות - סיאט מיי ו-סקודה סיטיגו ב-2014 ושיווקה, במחיר שנע בין 66 ל-76 אלף שקל, פסק לאחר מספר שנים מחוסר ביקוש. אבל כמו בהרבה מקרים לאורך ההסטוריה, חטיבת הפרטיות של פולקסווגן הקדימה את זמנה וידעה לזהות צרכי משתמשים ברגע הנכון; חברת הרכב הגרמנית הייתה אחת מהשחקניות הגדולות ביותר שהשקיעו משאבים גדולים בסגמנט A, תחילה עם הלופו, עם דגם הפוקס ואחר כך עם ה-Up! (שתי הראשונות מעולם לא היו בישראל).
השאיפה של הגרמנים להיות מובילי הקטגוריה העירונית, אשר נשלטה על ידי פורד, רנו, PSA וטויוטה, אילצה את היצרן לפעול באותה אסטרטגיה של המותג היפני ושל הצרפתים, כלומר להזניק שלישיות במקביל. סיאט Mii וסקודה סיטיגו חיזקו את פולקסווגן אפ! בתחרות מותחת בתוך הקבוצה הזו עם גרסאות של שלוש וחמש דלתות - הראשונות נמחקו כבר בשל ירידה במכירות אבל עם הזמן התווספה אופציה חשמלית בשלושת הדגמים כדי להשתלט על הסגמנט בצורה מוחלטת.
הדגמים של המותג הספרדי והצ'כי התפוגגו בשנים האחרונות אבל הגרמני שרד בחלק מהשווקים האירופיים. קרבות הישרדות לא פשוטים, שאחרי משהו כמו תריסר שנים בקו החזית הגיעו לסיום, כך מדווחים אתמול מהולנד. השוק ההולנדי הוא אחד השווקים הבודדים שהמשיכו לקבל יחידות, כולל מה-e-Up! אשר הוצעה לאחרונה שוב למכירה לאחר שנעצרו מכירותיה על רקע משבר המיקרו-שבבים והמוליכים.
כעת פורסם כי לא ניתן יותר להזמין דגם חדש מהיצרן - וכל מה שנותר זה לכלות את המגרשים. באף אחת ממדינות אירופה לא ניתן להגדיר באתר דגם ספציפי עם חבילות וגימורים אבל הסוחרים במדינות מסוימות יכולים לקבל יחידות מתוך המלאים שעוד פועלים לפי הזמנה מיוחדת, גם אם אלו נמצאים במרחקים גדולים. על פי מאגרי הנתונים, נותרו לא מעט גרסאות, כולל דגמים חשמליים עם 260 קילומטרים טווח נסיעה, וכן נשארו עותקים של הדגם הספורטיבי עליו מתנוססים ראשי התיבות GTI של המותג, עם משקל נמוך ומנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בעל הספק של 115 כ"ס.
פולקסווגן אפ! בהחלט הטביעה את חותמה בענף הרכב והייתה פורצת דרך בהרבה תחומים עם איכות גבוהה ושימושיות במכונית קטנה. למרות שהשנים הטובות ביותר שלה היו מ-2012 עד 2015 ו-2017, נפח המכירות החל להתכווץ עד שהמכירות בעצם פסקו ב-2021. ובכל זאת, ה-Up! יכולה להתהדר בהיותה אחת מהכוכבות המשפיעות ביותר בקטגוריה שלה עם 973,584 יחידות, נתון שיעלה על מיליון כלי רכב כאשר כוללים את הייצור של הדגם החשמלי, שיהיה האחרון לצאת מהמפעלים.