sportFive1270655 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אחרי הנסיגה של פיג'ו-סיטרואן, וגם פולקסווגן (בהדרגה), יונדאי היא אחת מחברות הרכב הבודדות שעדיין מטפחת מכונית מיני עירונית, המשווקת גם ברחבי אירופה ובתקן אירופי, כולל כאן בישראל. ולכן, מתיחת פנים מוכרזת למכונית כמו i10 היא בהחלט סימן חיובי לכך שתחבורה עירונית ב"תקציב" היא לא משהו שיעלם מהמפה בטווח המיידי גם כשכל הענף דוהר לחשמל ורוגלוציות מחמירות, עם התייקרות רוחבית בכל שדרת המותגים והגדלים.

ה-i10 כפי שניתן לראות במבט ראשון, מקבלת קצת יותר אופי בפרצוף, כאשר ה-i10 וה-i10 N Line מובדלים ידי העיצוב השונה של הפגושים והגימורים החיצוניים הספציפיים לכל רמת גימור. העדכון, בגדול, היה קל מאוד מבחוץ ומסומן או מובלט על ידי שינויים בגופי התאורה במפלס המרכזי עם שימוש בצבר נורות LED קטנות ומעוצבות. לא משהו יוצא דופן אבל כנראה די והותר בשלב הלא וודאי הנוכחי של רכבי המיני הקטנים.

מידע מדויק לא נחשף לגבי מערכות ההנעה, ואם כך, סביר אנחנו נשארים צמודים אל יחידות הכוח והתיבות שכבר הכרנו כאן בישראל. המשמעות היא מנוע 1.2 ל' 84 כ"ס ו-12 קג"מ מ-4000 סל"ד מחובר אל תיבה ידנית חמש מהירויות או תיבה חד מצמדית (רובוטית-אלקטרונית).

כל הגרסאות זמינות כעת עם לוח מחוונים דיגיטלי 4.2 אינץ' ומערכת מולטימדיה מעודכנת לחלוטין בגודל 8 אינץ', כולל עדכונים באוויר וחיבור אלחוטי עבור Android Auto ו-Apple CarPlay. רשת ה-4G המשולבת אפשרה גם לשלב את מערכת ה-e-Call מהדור השני, כמו גם שקעי USB-C ופלטפורמת טעינה אלחוטית.

פרט לכך, ה-i10 מצוידת גם בחבילת Adas Hyundai Smart Sense עם בלימה אוטומטית, הכוללת כעת גם זיהוי לרוכבי אופניים וסיוע בנתיב. גם התראת על שכחת נוסע במושב האחורי הוכנסה לרשימה כדי לא לשכוח ילדים או חיות מחמד בטמפרטורות מסוכנות. לבסוף, תהיה גם תאורת אווירה, המציעה אורות אמביינט כחולים, מושבים מבד טרטן וחלקים של לוח המחוונים יגיעו בצבעים מנוגדים.
 
ה-i10 המחודשת תצא לשווקים במחצית השניה של 2023. לישראל עוד לא ידוע מתי תגיע.