כמו כל פורום המותגים שהבינו שהמשפחתיות הגדולות הפכו לנטל כלכלי שקשה להצדיק את קיומו, כך גם עשתה חברת אופל עם האינסיגניה לפני כמה חודשים כשהכריזה על היחידות האחרונות שעוזבות את פס הייצור; האינסיגניה שהוצגה ב-2008 רשמה את שנות השיא שלה בין 2009 ל-2011 עם ממוצע של 130 אלף מסירות בשנה. אולם מאותה נקודה, איבדה גובה עד שבשנת 2021 הגיעה לשפל של 20 אלף מכירות בכל היבשת המערבית.
אופל, כמו כל קבוצת סטנלטיס שקועה במהפכה החשמלית, ונראה שלמרות שהאינסיגניה נדחקה לשוליים, היא עומדת להיות אחד הנכסים המובילים של היצרן. מנכ"ל החברה פלוריאן הותל אכן אישר לאחרונה כי לאופל אינסיגניה תהיה המשכיות אבל לא במובן הרגיל. "אופל צריכה ספינת דגל. זו הסיבה שהאינסיגניה כמובן מקבלת יורשת", אמר בראיון לירחון הגרמני אוטו מוטור אנד ספורט. "זו לא מכונית סדאן או סטיישן קלאסית, היא תהיה דגם מוביל מודרני עם ביצועי נהיגה שתואמים את הציפיות שלנו מרכב כזה - "עם אווירודינמיקה מרשימה".
לדבריו, היורשת של האינסיגניה כבר לא תהיה בעלת מנוע בעירה פנימית, חשמלית מלאה. הדגם אמור לצאת לשוק בעוד שנתיים עד שלוש. בהסתכלות קדימה על הגרסה המחודשת החשמלית של המאנטה לדוגמא, הותל חזר והדגיש כי המכונית תהיה שונה מהעיצוב המקורי שלה: "אנחנו לא עושים רטרו מנטה. המאנטה היא אגדת רכב בגרמניה, ואנחנו מתייחסים אליה בכבוד ובאחריות", הוא מעיר. "עלינו ליצור סטנדרטים כדי להביא את המודל לשוק. אנחנו דואגים לעורר רגשות".
אופל דיווחה ב-2020 שהיא תהפוך למותג חשמלי באירופה עד שנת 2028. החברה הוותיקה ממשיכה גם היא להתמקד בסגמנטים הביניים ולא פוזלת לרכבי יוקרה בינתיים. "אנחנו רואים שאולי יש פער שאופל יכולה להרוויח ממנו. מכיוון שבתחום המכוניות הקטנות והקטנות מאוד, יש הרבה יצרני רכב שביצעו נסיעה - וכרגע אין להם דגם מחושמל בסגמנט הזה", הסביר הותל. "אנחנו רואים צורך בניידות במחיר סביר - גם בעידן החשמלי, זו בעיה גדולה עבורנו. הקורסה היא כבר המכונית הקטנה המצליחה ביותר בגרמניה".
הותל רואה הזדמנויות להוזיל עלויות באופן שאפילו מכוניות חשמליות קטנות, איכשהו תהפוכנה להיות רווחיות: "היום, ניידות חשמלית היא בעצם אפילו יקרה יותר ממנועי בעירה קלאסיים. אבל עדיין יש הרבה פוטנציאל במודלים של מימון או בשימוש חוזר בסוללה, מה שיכול להוזיל עלויות אם נעשה בשיטות האלה שימוש מושכל".