כבר לפני שנה וחצי הציג מעצב העל גורדון מארי, תחת חברת הרכב שלו 'מארי אוטומוטיב' את המכונית הראשונה שלה למחפשי הריגושים ובעלי ההון: ה-T.50. מכונית על ברוח מקלארן F1, אותה מקלארן שהוא בעצמו יזם עם ליבה טהורה בנפח V12 3.9 מבעבעת שפותחה יחד עם קוסוורת' במיוחד עבור ה-T.50. פיתוח מנוע לדגם אחד בלבד נראה כמו פרויקט שאפתני מאוד, אך כפי ששמענו בתחילת השנה מארי רק התחיל להשחיז את המכחול וסט הכלים שלו; לראיה, הנה ה-T.33, אחות קטנה שלוקחת אותו קצת יותר קרוב אל מכונת נהיגה בהשראת רכבי העבר.
למכונית העל הדו-מושבית החדשה של מארי, שנקראת T.33 יש גרסה מוחלשת של אותו V12 בנפח 3.9 ליטר שהופחתה ל-615 כ"ס לעומת ה-665 כ"ס באחות הגדולה. כך או כך היא מייצרת חווית נהיגה מסמרת שיער, כי ההספק המרבי משתחרר ב-10,500 סל"ד, בעוד ב-9,000 סל"ד, ה-V12 משחרר מומנט מרבי של 47 קג"מ. מגביל הסיבובים נכנס רק ב-11,100 סל"ד, כך שגם ה-T.33 תישמע כמו מכונית פורמולה 1 - בדיוק כפי שהוא רוצה.
כדי לשמר את הקווים הנקיים ואת חדוות הנהיגה, מארי "מבקש" מהנהגים להשתחרר מכבלי האלקטרוניקה ולאמץ את המוטיב הקלאסי. כלומר: העברת ההילוכים נעשית בעזרת 6-מהירויות חצי ידנית שמחייבת יד רגישה והרבה מאוד אנרגיות כדי לשמור על המנוע בתחום הנציל. אם הנהגים מבקשים להתמודד עם דברים קצת יותר בקלות, ועם שמרטפים ברקע, אפשר להצטייד בעזרי נהיגה בתוספת תשלום. אבל למה לנו?
החידוש בחלל הפנים נוגע לסידור ההושבה - במקום שלושה שהותקנו ה-T.50 (כמו במקלארן F1) לדגם זה שני מושבים בלבד. סביבת העבודה של הנהג מינימליסטית ומוקדשת רק לו - עם הגה כמעט נטול בקרות, ומד סיבובים גדול במרכז, מוקף בשני מסכים דיגיטליים קטנים הכוללים את הפונקציות העיקריות כמו תאימות לאפל ואנדרויד. עם זאת, מארי לא שוכח גם את היבט השימושיות. למעשה, לתא הקדמי מתווספים שני תאים רוחביים באזור הפגושים האחוריים, לקיבולת כוללת של 280 ליטר.
ב-Gordon Murray Automotive, מדווחים כי ה-T.33, כמו ה-T.50 עשויה כולה מסיבי פחמן. אין מידע על ביצועים למרבה הצער, אך אפשר להמר בבטחה שה-T.33, בדיוק כמו ה-T.50, שוקלת פחות מטון. זה, בשילוב עם ה-V12 מבטיח ביצועים קיצוניים ואיזון מיטבי בין הסרנים. כל החגיגה המוטורית הזו מגיעה גם עם תג מחיר מיוחד מאוד. אם תרצו אחת תאלצו להיפרד מ- 1.65 מיליון יורו. המכסה מוגבלת ל-100 יחידות. אז למה אתם מחכים?