הדיווחים שמסתובבים ברשת כבר תקופה ארוכה התממשו הלילה. לראשונה אי פעם, ניסאן תשווק את הג'יפון הקומפקטי ג'וק עם מערכת הנעה היברידית. ה-SUV הקטן שהפך למנוע צמיחה אדיר עבור היצרן והשפיע על גדילת הקטגוריה מצטרף באיחור קל למגמת החשמול, אפילו בהשוואה לאחיו רנו קפצ'ר, אך הוא עושה זאת עם מכניקה היברידית מעט שונה מהמקובל. רכב הכביש-שטח האורבני פונה לטכנולוגיה היברידית מסוג HEV כדי לשפר את רמת היעילות שלו ולהקנות לנהגים חווית נהיגה "מחושמלת" יותר.
קצת מספרים. ה-Juke Hybrid החדש מציע שיפור בצריכת הדלק של עד 40% בהשוואה למנועים מסורתיים הודות ליכולת שלו לנוע במצב חשמלי של 100%. מדובר במערכת ההינע ההיברידית (HEV), דומה לזו המותקנת בהונדה ג'אז הייבריד, המאחדת במקרה זה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי קטן. מנוע הבערה מפתח 94 כ"ס ומומנט מרבי של 15 קג"מ, ואילו המנוע החשמלי מגיע ל-36 קילוואט (49 כ"ס) ומומנט מרבי של 21 קג"מ. ניסאן מדגישה כי התוצאה של שימוש בטכנולוגיה זו היא חווית נהיגה היברידית בהספק גדול ב-25% מהמנועים הרגילים.
עם זאת, הוא מתהדר כאמור בהפחתה בצריכת הדלק של עד 40% במחזור הנסיעה העירוני ועד 20% במחזור הנסיעה המשולב עם ממוצע של כ-20 ק"מ לליטר בנזין. החיבור הוא אל תיבת הילוכים אוטומטית חכמה המדמה חלוקה מדורגת, עם 4 הילוכים למנוע הבנזין ו-2 הילוכים ממוחשבים למנוע החשמלי. ברירת המחדל, כמו בהונדה ג'אז היא להתחיל עם מה שטמון בסוללה, כאשר שני המנועים החשמליים פועלים יחד כדי לסנכרן את גלגלי ההילוכים כדי לספק האצה חלקה, זריזה ולינארית. הסוללה היא מרכיב מרכזי במערכת ההנעה שכן היא מאפשרת נסיעה במצב חשמלי לחלוטין. החברה מבטיחה שבמהלך הבדיקות שבוצעו, הם הצליחו להשיג עד 80% מהנהיגה העירונית במצב חשמלי, וכנהוג בטכנולוגיית HEV המערכת יכולה לנוע במצב חשמלי כל עוד המהירות המרבית לא תעלה על 55 קמ"ש.
בורר מצבי הנהיגה Eco, Normal ו-Sport מכויל להתאים את הפעולה לפי צרכיו של הנהג ובהתאם לתנאי הדרך. אפשר לתעדף יעילות אנרגטית (חסכון במשאבים) או להיפך, לחלץ מהמערכת מקסימום ביצועים. כמו בניסאן ליף, ל-Juke Hybrid החדשה יש מערכת e-Pedal לשליטה במהירות המכונית באמצעות דוושת התאוצה בלבד, כלומר שולטת גם על האטה באמצעות בלימה מבוקרת (הרפיה מהדוושה) עד מהירות של 5 קמ"ש.
מבחוץ, הדגם ההיברידי מציג שינויים ספציפיים במטרה לשפר את היעילות האווירודינמית; הגריל מציג את הלוגו החדש של ניסאן וכולל גם קישוט מבריק במקום בו הוא "מנשק" את מכסה המנוע. בנוסף, עיצוב הגריל מאמץ תבנית רשת ויש לו שטח פתיחה קטן יותר, שכן טכנולוגיה היברידית דורשת פחות קירור אוויר. מה עוד? על גריל הרדיאטור הותקנה מערכת תריסים המתאימה אוטומטית את זרימת האוויר בהתאם לטמפרטורת פעולת המערכת החשמלית, ומאחור אנחנו מוצאים ספויילר סמלי. לכל זה מתווספים חישוקי סגסוגת חדשים בגודל 17 אינץ', וכן כאופציה אפשר לבחור בגלגלים בגודל 19 אינץ'.
על אף שתמונת הקבינה לא פורסמה, בפנים נמצא פרטים מוקדשים בלעדית לדגם ההיברידי; לוח המחוונים הותאם לתפעול המערכת ומציג את המידע הרלוונטי לזרימת האנרגיה. שינויים נוספים כרוכים בקונסולה המרכזית, שם הותקן כפתור מערכת ה-e-Pedal החדש לצד בלם החניה החשמלי. הכפתור להפעלת מצב הנהיגה החשמלית ממוקם כעת בין שני פתחי האוורור המרכזיים. חשוב לציין כי קיבולת תא המטען הצטמצמה עקב כל הרכיבים החשמליים; תא המטען מציע כעת נפח של 354 ליטר, מדובר בהפחתה של 68 ליטר, נקודת תורפה משמעותית בדגמים שבין כה סובלים מנחיתות בחללי האחסון מאחור.
מהיבואנית לישראל קרסו מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הג'וק ההיברידי יגיע לארץ במחצית השניה של 2022. המחיר הבסיסי של ניסאן ג'וק בישראל מתחיל ב-125 אלף שקלים לחבילת אסנטה-טק עם מנוע 1.0 ל' טורבו. גרסאות היברידיות, לרוב מייקרות את המחירים בשיעור שנע בין 10-15% ולפעמים צפונית לשם. אולם מחיר מדויק נדע רק במועד ההשקה המקומי.