משרד התחבורה פרסם היום (רביעי) כי חברת טסלה האמריקנית, המוערכת בלמעלה מ-700 מיליארד דולר, תחל את פעילותה בישראל, ככל הנראה במהלך השנה הנוכחית. החברה תקים בארץ מרכז פעילות באזור גוש-דן אחרי שקיבלה תעודת "יבואן-ישיר" ועמדה בכל דרישות משרד התחבורה: הקמת מרכז שירות עם ציוד, הכשרת כוח אדם מתאים לתחזוקת כלי הרכב ומכשור טכנולוגי. זוהי הפעם הראשונה מזה עשרות שנים שבהם יצרן רכב הוא גם היבואן של הרכב.
ממשרד התחבורה נמסר, כי במסגרת רשיון הייבוא של טסלה, היא רשאית לשווק שלושה דגמים: טסלה מודל 3 לו טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים בין טעינות, טסלה מודל S הסאלונית וכן את הקרוסאובר טסלה מודל X ובעתיד יצטרף ככל הנראה הדגם הקומפקטי, טסלה מודל Y. דגמים אלה יגיעו לארץ בהתאם לתקינה האירופית, כולל טכנולוגיות אוטונומיות ומערכות בטיחות מתקדמות, אם כי הרגולציות בישראל לא מאפשרות למכוניות לנצל את מלוא הפוטנציאל האצור במערכת ולנהוג באופן אוטומטי ללא התערבות נהג.
שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי מהלך זה "הינו חלק מרפורמה מקיפה שמקדם משרד התחבורה בענף הרכב, וזאת במטרה להרחיב את הייבוא של כלי הרכב לישראל ולהגביר את התחרותיות בענף. במסגרת הרפורמה, פועל מינהל התנועה במשרד להסרת חסמים רגולטורים בייבוא כלי רכב והרחבת ההיצע".
פתיחת השוק המקומי לרכבי טסלה מאפשרת לאלון מאסק לשווק מספר מכוניות לא מוגבל (בהתאם ליכולת האספקה), שכן עד עתה שווקה טסלה בישראל במסלולי "יבואן זעיר" המאפשר ייבוא של 20 כלי רכב בלבד. קצת לפני עשר שנים אגב, פגשנו בישראל את השגרירה הראשונה (והיחידה דאז) של טסלה, הרודסטר הספורטיבית שייובאה לארץ באמצעות איש העסקים עידן עופר, בין היתר כדי להכין את הקרקע לבשורת "בטר פלייס" בה היה שותף ויו"ר, שגורלה כאמור ידוע.
בשלב זה, מוקדם לדבר על מחירים רשמיים או חלון מדויק לתחילת הפעילות. ההערכות בענף הרכב מדברות על טווח מחירים שינוע בגזרת הרבע מיליון שקל לטסלה מודל 3 (שצפוי לגזול את נתח המכירות העיקרי בישראל). בחודשים הקרובים נדע יותר על הכשרת כל מערך טסלה בישראל.