עד כה התוודענו אל מספר מועט של מותגי יוקרה שבבעלותם כלי רכב חשמליים "מניבים", כלומר שאינם משודכים אל מחירים דמיוניים. כך גם מרצדס שהשיקה בשנה הקודמת את ה-EQC קרוסאובר שהתניע עבורה את המהפכה החשמלית, אבל לא הוגדר על ידם כמכונת רווחים. בתוך כך, לחברה הגרמנית יהיו בין 6-7 דגמים חשמליים בטכנולוגיית EQ בשנים הקרובות, כולל אותה מכונית דגל עם האולטרא-מוניטור המשוכלל, אולם כדי לבסס את מעמדה בשוק היא זקוקה למכונית קצת יותר נגישה, וכאן אנו מכירים לראשונה את ה-EQA.
בטרמינולוגיה של מרצדס, ה-A משמעותו הדגם הקטן ביותר במשפחה, אבל לא מדובר כאן על מקבילה חשמלית של ה-A קלאס הקומפקטית אלא פרשנות ידידותית לסביבה של ה-GLA. כמו רוב הדגמים החדשים של מרצדס הוא מבוסס על רצפה מודולארית MFA2 מותאמת להנעה חשמלית וסוללה, שמבקרה הזה מגיעה בקיבולת של 70 קווטש ומותקנת במרכז הרכב, מתחת לרגלי יושבי שתי השורות.
למרצדס יהיו מספר גרסאות של ה-EQA, שמידותיו דומות ל-GLA אם כי הוא קצת יותר מרווח ממנו, אך כבד מדגם הבערה בלא פחות מ-430 קילוגרמים ומתייצב על 2.4 טון. דגם הבסיס הוא ה-250 עם טווח נסיעה של 426 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. זהו מערך המבוסס על הנעה קדמית, מנוע חשמלי המפיק 190 כ"ס ו-37.5 קג"מ, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ועד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. דגמים חזקים יותר בהמשך הדרך יציעו מעל 500 קילומטרים טווח נסיעה, הנעה כפולה ותפוקה מתוגברת בגרסאות AMG-ליין. הסוללה ניתנת להטענה בפרק זמן של 5.5 שעות בעמדה ביתית או ב-30 דקות בתשתית חיצונית מהירה עד ל-80%.
בדומה לכל דגמי ה-EQ, מרצדס מרכזת את כל הפקודות במערכת מוניטורים דיגיטליים כפולים המתנוססים מול הנהג בגדלי 10.25 אינץ' עם תמיכה של MBUX לתפעול קולי מתוחכם. יש כאן את כל הצעצועים האחרים שיש בדגמי החברה החשמליים והמסורתיים כולל מושבי עור מחוממים ומקוררים, שקעי USB, מצלמה היקפית, חיישני גשם ותאורה, תאורת LED חדישה, תצוגה עלית, תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית (נפחו כ-350 ל') ונבחרת עמוקה מאוד של מערכות בטיחות מטעם היצרן.
בגרמניה, תמחרו את דגם הבסיס ב-48 אלף יורו, לא כולל הטבת מס מטעם הממשלה לרכב חשמלי שנאמדת בסביבות ה-6,000 ועד 8,000 יורו במקרים מסוימים. מהיבואנית לישראל קבוצת כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-EQA יגיע לארץ ברבעון השני של 2021.