מסלול הנסיגה של מיצובישי מאירופה היה עובדה מוגמרת לפני חצי שנה. במסגרת פרופיל הדגמים הנוכחי, הרכב היחיד שנותר בלו"ז הלא כל כך צפוף ומיועד ליבשת המערבית הוא אקליפס קרוס החדש. כל שאר הדגמים, כולל אאוטלנדר נדחפו החוצה או בתהליכים מזורזים של יציאה. בשבועות האחרונים איפוא, צצו סימנים ראשונים לכך שהיא נוטה לבצע סיבוב פרסה בעקבות דיונים פוריים עם שותפותיה, וכעת גישה זו מקבלת חותמת רשמית מבעלת הבית רנו-ניסאן.
על פי פרסומי מיצובישי, ב-2023 היא תשיק "שני דגמים חדשים המיועדים לאירופה בשווקים נבחרים". ואולם, דגמים אלה לא יהיו פרי פיתוח מיצובישי כי אם רכבי רנו ממותגים בחסות החברה היפנית. יחד עם זאת, במיצובישי מבהירים שלא מדובר בכלי רכב בעלי חזות או סימני היכר של רנו, אלא יזכו לעיבוד מחודש, מובחן לחלוטין מהצרפתים ויתחברו למשפחת מיצובישי בכל העולם.
אילו דגמים על הפרק? הסברה הרווחת היא שמיצובישי תבקש לגייס גרסה חשמלית, ייתכן זו המבוססת על רנו מגאן E-ויז'ן. אופציה נוספת ומאוד ראלית בהתכנות היא הזנקה מחדש של מיצובישי אאוטלנדר 2021, שכן הוא חולק מכללים עם ניסאן קשקאי ואקסטרייל החדשים. ייתכן שרנו תייצר את אאוטלנדר לצד הקדג'אר החדש שמבוסס גם הוא על פלטפורמת ה-CMF-D. אופציה נוספת, יותר מושכת לעניות דעתנו היא בסגמנט הסופר-מיני; רנו החזירה לאחרונה את ה-5 המיתולוגית בפרשנות רטרו-חשמלית ואם מיצובישי יתלבשו עליה אנחנו עשויים לפגוש מהדורה מעודכנת של לא אחרת מאשר מיצובישי קולט.
טקאו קאטו, מנכ"ל מיצובישי מוטורס מסר: "אנחנו מקבלים בברכה את שגרירי רנו שיהוו את הנציגות שלנו באירופה, ובכך גם לחשוף אותנו לקהלים חדשים. מיצובישי הפעילה שורה של צעדים מבניים לצרכי שיקום והתייעלות וההחלטה שלנו להקפיא את הפעילות באירופה שהוכרזה ביולי 2020 עדיין תקפה. ולמרות זאת, הסכם המשאבים עם רנו יעניק לנו פתרונות שיפתחו את הדלת למוצרים חדשים, פיתוחים טכנולוגיים ותהליכי ייצור ובקרה באירופה - וזאת לצד מערכת המכירות והשיווק שלנו שהתבססה שם היטב".
"אני שמח מאוד לראות את מיצובישי מוטורס בונה סגל חדש באירופה", אומר בכיר בדירקטוריון רנו-ניסאן-מיצובישי ז'אן דומיניק סנארד. "הברית בין שלוש החברות נועדה להגביר את התחרות, לשפר את ההישגים ולמצוא דרכים יעילות לחסוך בהוצאוצ. הגישה שלנו היא משותפת לכל המיזמים עם רצון ונחישות לחזק את הביצועים של כל אחד מהמותגים".