sportFive1067227 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מוקדם יותר הבוקר (חמישי) הכריזה רנו על מתקפת דגמים חשמליים שתושק במהלך 5 השנים הקרובות ותעצב מחדש את ההיצע מלמטה ועד למעלה. אחת המכוניות המסקרנות ביותר בשורות היצרן הצרפתי תהיה רנו 5 החדשה שחוזרת לחיים בפרשנות חשמלית לחלוטין ועם מראה רטרו-מודרני מתוחכם שחולק כבוד לסבתא המיתולוגית. בשלב זה היא מוצגת רק בגרסת הקונספט, אבל גרסת ייצור בשלה תופיע בתוך שנתיים בערך.

בסך הכול מדברים ברנו על שבעה דגמים, עם דגש רב על חשמול מלא. בדומה ליונדאי, אבל לא רק, בוחרים רנו להכניס קצת יותר צבע לעולם החשמלי ומרחיבים את האופקים מעבר לקרוסאוברים שגרתיים. ה-5 קונספט תושק עם מרכב שלוש או חמש דלתות, אבל הם מתארים אותה כמכונית עירונית בלי יותר מדי אזכורים, מלבד הייחוס ההסטורי שלה. "הנשמה של המותג היא בשורשים", כך הם מציינים.

למרות ש-5 קונספט היא מכונית חדשה לגמרי, ברנו הקדישו לרעיון המקורי שהופיע בתחילת שנות ה-70 תשומת לב עיצובית. היא חולקת עימה פרופורציות רבועות, פנסים מוארכים בחלק האחורי (LED כמובן) וכדי לשוות לה מבע עתידני יותר חיברו את שני הקצוות בקורת תאורה דקיקה שבמרכזה מתנוסס סמליל המותג. חובבי הראלי גם יבחינו בקו מותן תפוח, השראה מגרסת הטורבו הנערצת.

  

 

פרטים טכניים אודותיה אינם זמינים, מלבד פרסומים על טווח נסיעה של כ-350 קילומטרים, וכל שנותר לקוות הוא שהמכונית הזו תעשה את המעבר מדגם אב-טיפוס לדגם סדרתי במינימום שינויים. בצרפת חוזים תג מחיר של כ-20 אלף יורו ומעלה, מה שיציב אותה ראש בראש מול דגם רטרו-חשמלי נוסף, הונדה E החביב שזוכה לביקורות חיוביות, אם כי הצרפתיה תהיה זולה ממנה בשיעור מסוים בגרסאות האבזור הבכירות. דברים אלה מקבלים גם אישור ממנכ"ל רנו לוקה די מאו, שאומר שהיא לא תמוצב כמוצר "יוקרתי" דוגמת MINI.