יש הרבה חילוקי דעות לגבי חשיבותה של תחרות 'מכונית השנה באירופה', אבל אין מחלוקת שהיא הבמה היחידה שמרכזת את כל המכוניות הבולטות בעת ובעונה אחת כדי לנסות להפריד בין הטובות לבין המצטיינות באמצעות מערכת סינון עתונאית בינלאומית שמתייחסת לכך בכובד ראש. באופן מסורתי היא נערכת מדי שנה במסגרת תערוכת ז'נבה, אבל עקב ביטולה בשל נגיף הקורונה, הוכרזה המכונית עם מרב קולות השופטים בצורה מקוונת.
59 עתונאים מ-23 מדינות השתתפו בתחרות, והעפילו לגמר 7 פייבוריטיות. במקום הראשון כאמור זכתה טויוטה יאריס עם 266 נקודות, אחריה פיאט 500 עם 240 נקודות, קופרה פורמנטור (כניסה ראשונה) עם 239 נקודות, סקודה אוקטביה גרפה 199 נקודות, לנד רובר דיפנדר עם 164 נקודות ובמקום האחרון סיטרואן C4 החדשה עם 143 נקודות. היאריס אגב קטפה את התואר גם בשנת 2000, למעשה מעט אחרי שהושקה בפעם הראשונה בתעשיית הרכב.
תחרות מכונית השנה האירופית מתקיימת רשמית מאז 1964 במסגרתה זכתה רובר 2000. הקריטריונים להשתתפות מחייבים שיווק רציף במשך 12 חודשים ב-5 מדינות אירופיות. שימו לב כי להבדיל מהשנה הקודמת, שם נאבקו שתי מכוניות חשמליות בקרב המועמדות הסופיות - פורשה טייקן וטסלה מודל 3 (הזוכה הייתה פיג'ו 208 אגב), בתחרות שנערכה כעת נציגה חשמלית אחת בלבד - פיאט 500e. בשנת 2019 התברגה יגואר I PACE החשמלית במקום הראשון וניצחה בהפרש גדול.
מארגן התחרות פרנק ג'נסן אמר בסיום: "מנצחת ראויה שעמדה מול שש מכוניות שהציבו מולה תחרות קשה". סגן נשיא טויוטה אירופה מאט הריסון (בתמונה הראשית): "זה כבוד גדול לטויוטה ואני רוצה להודות לחבר השופטים על ההתחשבות שלהם וההכרה...אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להחמיא לצוותי הפיתוח של טויוטה באירופה וביפן. זוהי היאריס הטובה ביותר שייצרנו ובדיוק כמו שאקיו טויודה רצה (נשיא טויוטה העולמית), היא שמה חיוך על פניהם של הלקוחות שלנו".