sportFive1081645 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מיניוואנים כידוע הם גזע הולך ונכחד. פעם היו הרבה. גם באירופה וגם בארה"ב. היום אפשר למצוא חלק גדול מהם רק ביפן וגם זה במספרים מתמעטים. אלה פני הדברים בעשור האחרון כשמובילי הנוסעים איבדו את הרלוונטיות שלהם לטובת קרוסאוברים מעוצבים. אבל האם בכל זאת יש מקום להחזיר את המיניוואן הקלאסי בפרשנות חדשה?

אם זה תלוי ביונדאי התשובה היא שכן. והיא תעשה זאת כבר השנה עם רכב חדש שנקרא סטאריה. בימים האחרונים היא הפיצה כמה תמונות/איורים של רכב הראווה בשלבים מתקדמים לקראת הבשלת הרכב הסדרתי שבצורה לא ישירה מהווה יורש רוחני של יונדאי H1. יונדאי מתארת את סטארה כ"עתידני ומסתורי, בדומה לחללית", אבל מעבר למחמאות שהם מחלקים לעצמם הנקודה העיקרית היא שבדומה ליונדאי איוניק-5, המיניוואן הזה יהיה בעל עיצוב ותוכן בעלי נופך ייחודי.

מבחינת פרופורציות או ממדים, לא ברור לאיזה קבוצה מכוונים אותו הדרום קוריאנים ואם הוא ישתלב בקבוצת הפרטיות הבינונית כמו סיטרואן ספייס טורר או דווקא בשכנות עם המיניוואנים הגדולים יותר - קרייזלר פסיפיקה, טויוטה סיינה, הונדה אודיסי בין היתר או שאולי בכלל מדובר במיניוואן יוקרתי דוגמת מרצדס V קלאס (לפחות מתמונת תא הנוסעים נראה שזה כוון אחד אופציונלי).  

 

סידור ההושבה, לפחות לפי הידוע ינוע בין 7 ל-8, עם אופציה למושבי קפטן בשורה המרכזית כפי שהכרנו למשל ביונדאי פאלסייד וכן גרסה המיועדת לשימוש מסחרי. ה-SUV הבכיר של יונדאי עשוי לפתור את החידה סביב סטאריה, שכן זה האחרון אינו מצויד במערכות הינע חשמליות בכלל. המשמעות היא, שיונדאי עשויה להציג כאן אחד מתוך שורת כלי הרכב החשמליים עליהם הכריזה בשנה האחרונה במסגרת מיזם 'איוניק', מה שיהפוך אותו ל-MPV הראשון מסוגו מטעם יונדאי שנעזר גם במנועים היברידיים, פרט לדיזל או בנזין. 

פרטים נוספים אודותיו יתבררו במהלך השבועות הקרבים.