"בואו נעשה מכוניות טובות יותר יחד", כך בערך מתנוסס על גבי הכרזה הדיגיטלית שפרסמו טויוטה וסובארו ביממה האחרונה. לפי כל הסימנים, נראה שמדובר במכונית דינמית ולא שגרתית מסגמנט הספורט-קופה. החשיפה הרשמית תערך ב-5 באפריל במסגרת השקה מאוחדת של חטיבת המירוצים של טויוטה Gazoo racing והזרוע הבינלאומית של סובארו. את דברי הפתיחה ישא מנהל GR קוג'י סאטו המייצג את טויוטה העולמית וזו כבר אינדקציה לכך שצפויה כאן בשורה.
האם טויוטה תחשוף את ה-GT86 החדשה? אולי. בסוף שנת 2019 דיווחו שתי היצרניות כי שהדורות הבאים של מכוניות הקופה הספורטיביות יפותחו במקביל. סובארו כבר השיקה את ה-BRZ החדשה במהלך נובמבר 2020, אולם במקרה שלה הסתכם כל הסיפור במתיחת פנים של הדגם המקורי שהוצג ב-2012; חרטום מעודכן ובעיקר תוספת כוח חשובה - מנוע 2.4 ל' עם 231 כ"ס במקום 2.0 ל' ו-200 כ"ס.
לאור לוחות הזמנים, והעדר סימנים מקדימים לכך שטויוטה בישלה מכונית ספורט שטרם שמענו עליה, גדלים הסיכויים שזו אכן תהיה ה-GT86 החדשה. ובתוך כך, טויוטה בעיצומה של מהפכה תודעתית מול קהל הלקוחות המסורתי שלה אחרי שהציגה את הסופרה ולאחרונה גם את ה-יאריס GR שקוצרת מחמאות בכל העולם. ייתכן איפוא שהיא תממש יוזמה משנת 2015 שהביאה לתערוכת טוקיו מכונית קונספט קטנה בשם S-FR, דו-מושבית עם מנוע 1.5 ל' טורבו ו-130 כ"ס (בזמנו) שאורכה קצר ב-20 ס"מ מ-GT86 אך בדיוק כמוה משדכת הנעה אחורית אל תיבה ידנית.
אנחנו נוטים להמר על ה-GT86. התשובות אחרי פסח.