ביקום המוטורי של סקודה אפשר לפגוש מגוון מהדורות מובדלות על בסיס דגמים קיימים; לורן-אנד-קלמנט המפוארת, סקאוט, מונטה קרלו, וכן את גרסת ה'ספורטליין' שתפקידה לגשר על הפער בין גרסת הביצועים הממוקדת vRS לבין פרשנות ספורטיבית מנומסת יותר לנהג המשפחתי, אבל עם זאת מאוד מתגמלת מאחורי גלגל ההגה ובמחיר לא מופרז (בדרך כלל).
המתקפה החשמלית של סקודה עתידה להגיע לישראל בתחילת 2022 והדגם שיבשר על כך יהיה סקודה אנייק, סוג של קרוסאובר-סטיישן-הצ'בק שמכוון למזג את השימושיות היומיומית של האוקטביה עם חיבור לרשת החשמל ונוחות לחמישה יושבים, והינו הדגם היחיד של הקונצרן על רצפת ה-MEB החשמלית שאינו מיוצר בגרמניה אלא במלאדה בולסלאו בצ'כיה. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה כאן בקישור, אבל מאחר ומכונית חשמלית סטנדרטית עדיין לא מאוזכרת בנשימה אחת עם "ריגושים" או "דינמיות", סקודה פועלת להדגיש את הגבולות ומציעה כעת גם את אנייק בחבילת 'ספורטליין' שיש לה כמה טריקים קטנים בשרוול.
מלאכת ההפרדה בינה לבין האנייק הרגיל מתחילה בעיצוב החיצוני; דגם הספורטליין מולבש קיט השחרה הבא לידי ביטוי במסילות גג, מסגרות דלת, סמלונים בצמוד לקשתות הגלגלים, תאורת LED מטריקס מלאה עם 24 מודולים נשלטים עצמאית למניעת סינוור ומסגרת שחורה לגריל הקדמי. עוד מוסיפים סקודה חישוקי 21 אינץ' מסדרת 'בייטריה', תאורת LED מלאה גם בזנב, דפיוזר אחורי בגוון שחור וכיתוב S K O D A בשחור מתנוסס על דלת תא המטען.
התמה השחורה דומיננטית גם בחלל הפנים של האנייק ספורטליין, אם כי ברמה פחות מופגנת ממה שקורה על גופו החיצוני. השינויים הבולטים הם במושבי הספורט והתפירות המנוגדות, פסי קישוט אדומים וכיתובי ספורטליין כמיטב המסורת בתחתית גלגל ההגה ועוד כמה אזכורים לחבילה.
מה שימצב את אנייק ספורטליין בנפרד הוא הכיול לבולמים, המנוע החדש והצמיגים. סקודה הנמיכה את המתלים ב-1.5 סנטימטרים מלפנים ו-1.1 סנטימטרים מאחור והתאימה לו מערכת הינע חשמלית מחוזקת בקצה המשפחחה כדי לשפר את היכולת הדינמית תחת עומסים. הוא יהיה זמין בתחתית ההיצע בגרסת i60 המפיקה 177 כ"ס ו-32 קג"מ עם טווח נסיעה של 400 קילומטרים בין טעינות, מעליה גרסת i80 עם הספק מרבי של 202 כ"ס ו-520 קילומטרים בין טעינות, כאשר שתיהן מחוברות להנעה אחורית ועם מהירות מרבית של 160 קמ"ש.
הגרסה החדשה, ה-i80x תהיה שמורה בלעדית לדגם הספורטליין. זו מציעה כבר הנעה כפולה על ידי שימוש בשני מנועים חשמליים, 265 כ"ס עם 43 קג"מ וטווח נסיעה מרבי של 5022 קילומטרים עד התרוקנות. את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא יסיים בפחות מ-7 שניות ובדומה לשאר הדגמים מבוקר ל-160 קמ"ש. יש לציין שזו אינה הגרסה הכי עוצמתית במשפחת אנייק; בצמרת תוכלו לרכוש בעתיד גם את ה-אנייק vRS לו 302 כ"ס והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד.
דגם הספורטליין של האנייק יתומחר בסביבות ה-35 אלף יורו באירופה. בארץ נראה את המשפחה החשמלית ברבעון הראשון של שנת 2022.