אחד מכלי הרכב המשפחתיים המבוקשים ביותר באירופה וגם בישראל עומד לעבור רענון בקרוב. היצרנית הצ'כית פרסמה ביממה האחרונה איור ראשון המבשר על מתיחת הפנים של סקודה קודיאק 2022 שצפוי לעלות לכבישים בהמשך השנה. זהו העדכון הראשון המשמעותי שלו מאז הוצג לפני ארבע שנים בתערוכת הרכב בפריס, כאשר קדם לו רכב הראווה סקודה ויז'ן S בתערוכת ז'נבה.
כפי שנהוג לאחרונה בקלחת של יצרני הרכב, גם בסקודה לא מתכננים רפורמות מרחיקות לכת על סיפונו של הקודיאק המחודש באמצע מחזור חיי המודל. התמונה שפורסמה מצביעה על שינויים מוגבלים במבנה השבכה, יחידות הפנסים עם חתימת LED חדשה, קו הסנטר הקדמי והפגושים, אולם מעבר לכך הוא צפוי לשמר את הקווים המקוריים שלו, או במילים אחרות מתכתב ויזואלית עם שאר דגמי המותג.
הקודיאק יקבל את כל מערכות הפנים של האוקטביה וימשיך להיות מוביל הנוסעים העיקרי של המותג עם שבעה מושבים והרבה מחשבה על שימושיות. המנועים הבסיסיים ימשיכו ללא שינוי עם 150 ו-190 כ"ס, אך עם תגבור של מערכת היברידית קלה המורכבת מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור לחסכון בצריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים - רק בדגמי הנעה קדמית. כל מהדורות האבזור המוכרות לנו הורחבו במעט, בין אם בתחום הבטיחות או הצעצועים וכן התרכובות לוטשו ובידוד הרעשים שופר. תיבת ההילוכים תהיה דו-מצמדית 7-מהירויות.
סימן שאלה נותר לגבי שילוב יחידת הנעה היברידית; בכיר במערכת השיווק האזורית של סקודה אירופה רמז בחשבון הטוויטר שלו לפני חודשים אחדים שהסיכוי לכך אפסי. "יש לנו כיום את הסופרב פלאג-אין כמעין חלופה היברידית בסגמנט הסאלון למי שרוצה להתנסות בטכנולוגיה כזו. בתוך זה, קודיאק PHEV נראה לא רלוונטי - אנשים פשוט יעדיפו לקפוץ ישירות לסקודה אנייק החשמלי".
בהתכנות האסטרטגית של סקודה פורסמו מספר יעדים לטווח הקרוב: אחד מהם יהיה הקודיאק החדש שתאריך השקתו הרשמי נקבע ל-13 באפריל (חשיפה עולמית ב-19 באפריל בתערוכת הרכב בשנחאי), זמן קצר לאחר מכן תופיע פביה החדשה (חודש מאי), בהמשך הדרך קארוק מחודש וכן מרכב דמוי קופה של סקודה אנייק החשמלי, בנוסף אל מהדורות ספורטליין מושחזות של הסדרה החשמלית.
הקודיאק 2022 יעלה לכבישי אירופה ברבעון השלישי של השנה (יולי-ספטמבר). לישראל יגיע כמה חודשים מאוחר יותר.