אם אתם מחפשים רכב שיחמם לכם את הבפנוכו בימים הקרירים האלו של סוף פברואר, מציעה כעת יבואנית רכבי אאודי לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס את גרסת הביצועים של הג'יפון הקומפקטי, ה-RS Q3. דגם זה שנחנך לראשונה לפני מספר שנים ומיסד תת ז'אנר ייחודי כמעט, נוחת כאן במחוזותינו בדור הבא שלו עם עליה בעקומת הכוח, בביצועים, שיפורים נרחבים ברמות האבזור ועיצוב שמסגיר (בקטנה) את הכוח שהוא מסתיר בחרטום.
ה-RSQ3 מובחן מאחיו הקונבציונלי עם עיצוב שרירי יותר המאופיין בפגושים אגרסיביים, חישוקים מוגדלים וצמיגים דביקים (עד 255/40/21 בחבילות מורחבות). במקביל להשקתו באירופה, הוא משווק בארץ הן במרכב המסורתי וכן במרכב הספורטבק (דמוי קופה) עם תקרה משתפלת לאחור והופעה מסוגננת יותר הכוללת גם גג פנורמי ועוד רכיבים קוסמטייים ייחודיים בחוץ ובפנים (לוגואים, קאליפרים אדומים וכדומה).
תא הנוסעים כולל את שדרת ה-אאודי הדיגיטלית שתמצאו כיום בכל רכב 2020 של חטיבת היוקרה עם מערכת מדיה ראשית MMI מהדור האחרון עם שיקוף טלפון סלולרי ולוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ'. ברמת האבזור התקנית הוא כולל מערכת שמע של באנג-אנד-אולפסון עם 16 רמקולים וצליל היקפי תלת ממדי, מושבי ספורט חשמליים, הנעה ללא מפתח, פתיחת דלת תא המטען בצורה חשמלית, חבילת תאורה עם 30 גוונים ועוד. בתוספת תשלום ניתן להרחיב את חווית המשתמש עם קיט ה-RS - זה מוסיף גם מערכת פליטה ספורטיבית, חימום למושבים הקדמיים, מושבי ספורט RS עם תפירה מיוחדת וחישוקי 21 אינץ' (בגרסה הרגילה מדובר בחישוקי 20 אינץ' וצמיגים ברוחב 255/40.
המנה העיקרית טמונה בחזית; מנוע ה-2.5 ל' חמישה צילינדרים TSI עבר דיאטה והשיל קרוב ל-30 ק"ג. הוא מחלץ כאן הספק מרבי של 400 כ"ס (תוספת של למעלה מ-30 כ"ס על פני הדור היוצא) בעוד המומנט קרוב ל-50 קג"מ מ-1,950 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים DSG7 דו-מצמדית (S-טרוניק בלקסיקון של VW) עם תפעול מנופים מגלגל ההגה והנעה כפולה (קוואטרו). את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ה-RSQ3 החדש בזמן של 4.5 שניות בלבד ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. כנהוג בדגמי הספורט, ה-RS מאופיין במערכת בולמים, בלמים והיגוי מותאמים לנהיגה ספורטיבית תחת עומסים ולאחיזה מרבית. צריכת הדלק המשולבת היא כ-10 ק"מ לליטר.
המחירים יחלו ב-463 אלף שקלים (לא כולל אגרת רישוי בתוספת 4,712 שקלים).
מחיר חבילת ה-RS עומד על 33 אלף שקלים.