השמועות על מותה של פולקסווגן פאסאט היו מוקדמות, שלא לומר מופרכות. טוב, אולי אנחנו רק דוחים את הקץ בכמה שנים, אבל ב-VW ממשיכים להביע אמון מוצק במכונית המנהלים הוותיקה שצברה לזכותה עד היום מעל 30 מיליון מכירות מאז 1972. והנה לראיה, ביוני האחרון רעננו את הדגם עם מנועים חדשים ועוד שורה של ליטושים טכנולוגיים כאלה ואחרים שקונים לה עוד כמה מחזורים של שקט בכבישים, עד שיוחלט אחרת.
בימים אלו איפוא מתחילה היבואנית צ'מ'פיון מוטורס לשווק את הפאסאט 2020. במסגרת הרענון מאמצת הפאסאט המחודשת שני מנועי בנזין טורבו מהמשפחה המורחבת: בגרסה הבסיסית אוכלס בחרטום מנוע ה-1.5 ל' טורבו בהספק של 150 כ"ס ומעליו מנוע 2.0 ל' טורבו בהספק של 190 כ"ס. אלה יורשים את מנועי ה-1.4 ל' טורבו וה-1.8 ל' טורבו ומוסיפים גם בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק.
מנוע ה-1.5 ל' אותו אנחנו מכירים מגולף וחברותיה לקונצרן מחלצת כאמור 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1500 סל"ד, בעוד גרסת ה-2.0 ל' עם 190 כ"ס מפיקה 32.6 קג"מ מ-1,500 סל"ד. שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ו-7.5 שניות בהתאמה. צריכת הדלק הממוצעת (יצרן) היא כ-20 ק"מ לליטר בנזין.
הפאסאט 2020 תהיה זמינה ב-3 רמות אבזור: 'ביזנס', 'ביזנס פלוס' ו-'אלגנס'. היא כוללת כסטנדרט תאורת LED מלאה, בקרת מדיה עם מסך 8 אינץ', מערכת שמע עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, ריפודי בד מהודרים ועוד. ברמת ביזנס פלוס מתווספים גם גג-פנורמי, מושבי עור חשמליים עם חימום, עיסוי במושבים וברמה הבכירה ביותר נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מושבי ספורט עם אוורור וחישוקי 18 אינץ'. כמקובל, כל הדגמים מגיעים עם בקרות בטיחות חכמות.
המחירים יחלו כאמור ב-183 אלף שקלים (לא כולל אגרת רישוי בגובה 2,412 שקלים).