יבואנית רכבי קאדילק לישראל קבוצת UMI הודיעה היום (רביעי) כי החל שיווקו של קאדילק XT5 לאחר מתיחת פנים קטנה. במסגרת השדרוגים המעטים שלו לשנת הדגם 2020 הוא זוכה לעדכון בתיבת ההילוכים, המפרטים וקצת ליטושים בהופעתו החיצונית. ה-XT5 הוא סנונית ראשונה בקו דגמים נרחב שיגיעו השנה לישראל מאת המותג האמריקני כולל קרוסאוברים חדשים ורכבי ספורט-סדאן.
ה-XT5, שהינו הדגם הנמכר ביותר של קאדילק בארה"ב, מפגין חידודים קלים מאוד בעיצובו החיצוני כאשר הבולט ביותר בהם הוא השינוי באזור השבכה הקדמית, הקפצת תאורת ה-LED ועוד מעט דגשים במבנה הפגושים והגרפיקה של ה-LEDים. בתא הנוסעים מאמץ ה-XT5 תפעול חדש למערכות הראשיות עם חוגה חדשה וצג ה-8 אינץ' עודכן מעט גם הוא במהירות ואופן הגישה אליו.
הרכב מוצע ב-3 מפרטים, פרמיום, לקשרי ו-ספורט. בציוד התקני ניתן למצוא מצלמת 360 מעלות, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען בזיהוי רגל, תצוגה עלית, שקעי USB-C ועוד. רמת הגימור ספורט מוסיפה על כך הנעה כפולה, מסילות גג שחורות, שבכה קדמית בעיצוב שונה, פנסים אחוריים שקופים ועוד השחרות כאלה ואחרות. כל הרכבים מגיעים עם ארסנל של מערכות בטיחות חכמות, החל בבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בארה"ב קיימת חלופה של ה-XT5 המחודש עם יחידת 2.0 ל' טורבו לה כ-240 כ"ס הזמינה גם ב-XT4, אולם בישראל משווק הדגם רק עם מנוע ה-3.6 ל' המוכר. זה מפיק 310 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-37.3 קג"מ הזמינים מטווח של 5,000 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם תשע מהירויות במקום שמונה בדגם היוצא על בסיס הנעה קדמית (בדגם ספורט כאמור הנעה כפולה). צריכת הדלק הממוצעת היא באזור ה-9.4-9 קילומטרים לליטר בעוד זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא בסביבות 7.4 שניות.
קאדילק ישראל סיימה את השנה עם מסירת כ-430 כלי רכב חדשים. הדגם המוביל בישראל הוא ה-XT5 עם 277 מכירות, אחריו ה-XT4 שהגיע ל-88 נהגים. דגם האסקלייד (700-770 אלף שקל) נמכר ב-24 עותקים במהלך השנה האחרונה ומכונית הספורט-סדאן ATS נמכרה ל-28 לקוחות.