העולם המתחשמל שלנו הולך ומתרבה בגרסאות ודגמים נוספים ממש בכל בוקר מחדש. את יום האהבה, הלא הוא ולנטיינ'ס דאיי שחגגנו ביום שישי האחרון, חגגו גם בסוזוקי אירופה עם פרסום ההודעה על כך ששתי המכוניות הכי פופולאריות של סוזוקי בעת האחרונה, הסוזוקי ויטארה והסוזוקי S-Cross סיימו את תהליך ההתחשמלות שלהן ושתיהן תקבלנה מנוע חדש ולפיכך הן מוכנות ומזומנות להגיע לכל בית באירופה ובישראל. המהלך של סוזוקי איננו חדש והיצרנית היפנית הכריזה עליו לפני חודשים רבים בתערוכת רכב קטנה שנערכה בליון שבצרפת אולם כעת הבשורה הגיעה והשמחה רבה בזכות השיפור בפליטת המזהמים אחרי שמנועי הבוסטרג'ט בנפח 1.4 ליטר ששני הדגמים מקבלים, יעבדו עם מערכת חשמלית בשיעור 48 וולט מבלי להשפיע יותר מדי על נתוני המנוע עם 129 כוחות סוס ומומנט של 23.5 קג"מ בהשוואה ל-140 כוחות סוס ומומנט של 22 קג"מ לפני החישמול.
חיסכון משמעותי בדלק
משרד האוצר הישראלי לא מכיר בטכנולוגיה הנ"ל כטכנולוגיה שיכולה וראויה לזכות את הבעלים של המכונית בהנחת מס בעת רכישתה. לצערנו הרב מדובר בראייה צרה של אנשי משרד האוצר שמעדיפים להתייחס רק לסוללות ולטעינה חיצונית ולא לתוצאות זיהום וחיסכון אמתי בדלק. שתי המכוניות לא תקבלנה כאן שום הנחה על היותן נקיות יותר מבעבר ואולי להיפך. המערכת החדשה כוללת מנוע חשמלי שהוא גם אלטרנטור-סטרטר, סוללת ליתיום -איון בשיעור 48 וולט וממיר זרם ישר 12-48 וולט. המכלולים הללו נוספים למנועים החדשים וזה כמובן עשוי לייקר את המכוניות. רק מאמצים כבירים של היבואנים יצליחו למזער את הנזק במקרה הטוב, לצמצם אותו במקרה הפחות טוב או לייקר את המכונית בלית ברירה בכל העלות הנוספת של המנועים היקרים. אבל למרות כל אלה יש נחמה כלשהי כי בסוזוקי מדבים על שיפור של עד 21% בתצרוכת הדלק בזכות הטכנולוגיה החשמלית או "היברידית קלילה" ויש בכך הפחתה משמעותית של זיהום האוויר. בהיבט הנהיגה במכונית צפויים הנהגים להנות מזמינות כוח גדולה יותר בזכות הסיוע של המנוע החשמלי למנוע הבנזין ברגעי מאמץ והמכוניות תהיינה יותר דינמיות מבעבר.
הצטרפותן של הויטארה ושל ה-S-Cross לסוזוקי בלנו, לסוויפט ולאיגניס שכבר קיבלו מערכות דומות, משלימה את המהלך של סוזוקי שהחליטה לעת עתה "להוריד מהמדפים" את הג'ימני שמצויד במנוע 1.5 ליטר עם 4 בוכנות והוא רחוק מלהיות נקי ולפי דברי סוזוקי הוא עוד יחזור במהדורה ירוקה יותר בעתיד.
חיסכון משמעותי בדלק
משרד האוצר הישראלי לא מכיר בטכנולוגיה הנ"ל כטכנולוגיה שיכולה וראויה לזכות את הבעלים של המכונית בהנחת מס בעת רכישתה. לצערנו הרב מדובר בראייה צרה של אנשי משרד האוצר שמעדיפים להתייחס רק לסוללות ולטעינה חיצונית ולא לתוצאות זיהום וחיסכון אמתי בדלק. שתי המכוניות לא תקבלנה כאן שום הנחה על היותן נקיות יותר מבעבר ואולי להיפך. המערכת החדשה כוללת מנוע חשמלי שהוא גם אלטרנטור-סטרטר, סוללת ליתיום -איון בשיעור 48 וולט וממיר זרם ישר 12-48 וולט. המכלולים הללו נוספים למנועים החדשים וזה כמובן עשוי לייקר את המכוניות. רק מאמצים כבירים של היבואנים יצליחו למזער את הנזק במקרה הטוב, לצמצם אותו במקרה הפחות טוב או לייקר את המכונית בלית ברירה בכל העלות הנוספת של המנועים היקרים. אבל למרות כל אלה יש נחמה כלשהי כי בסוזוקי מדבים על שיפור של עד 21% בתצרוכת הדלק בזכות הטכנולוגיה החשמלית או "היברידית קלילה" ויש בכך הפחתה משמעותית של זיהום האוויר. בהיבט הנהיגה במכונית צפויים הנהגים להנות מזמינות כוח גדולה יותר בזכות הסיוע של המנוע החשמלי למנוע הבנזין ברגעי מאמץ והמכוניות תהיינה יותר דינמיות מבעבר.
הצטרפותן של הויטארה ושל ה-S-Cross לסוזוקי בלנו, לסוויפט ולאיגניס שכבר קיבלו מערכות דומות, משלימה את המהלך של סוזוקי שהחליטה לעת עתה "להוריד מהמדפים" את הג'ימני שמצויד במנוע 1.5 ליטר עם 4 בוכנות והוא רחוק מלהיות נקי ולפי דברי סוזוקי הוא עוד יחזור במהדורה ירוקה יותר בעתיד.