העיר מינכן תארח את יצרני הרכב והמיזמים הטכנולוגיים של הענף בשנת 2021 במסגרת תערוכת המכוניות והניידות הגרמנית, כך פורסם בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. על פי הדיווח, בכירים בעריית מינכן הצליחו לשכנע את צמרת איגוד תעשייני הרכב בגרמניה שמרכז העיר תהווה מקור משיכה אטרקטיבי למבקרים וכן כי הם מחזיקים בשורה של מבנים שיתאימו לקיום התערוכה. ערים נוספות שהשתתפו במכרז והפסידו היו ברלין והמבורג. בכך, מסתיים הרומן של העיר פרנקפורט עם תערוכת הרכב (IAA) אחרי 70 שנה.
התערוכה הבאה, אם נשרוד את נגיף הקורונה, מתוכננת לספטמבר 2021, והיא תעבור הסבה חלקית מבכורות של כלי רכב לקידום טכנולוגיות מעולם הניידות, הבטיחות, התחבורה המשותפת ועוד נושאים שקשורים לעתיד המוטורי בעולם והמאבק בזיהום האוויר. הסיבה הראשונה לכך היא שבשנים האחרונות חלה ירידה עקבית בכמות המציגים ובמקביל לכך נרשמה צלילה בכמות המבקרים; בינואר פורסם כי לתערוכת פרנקפורט האחרונה הגיעו רק 560 אלף איש - ירידה בשיעור חד של 30% ביחס לתערוכה שהתקיימה שנתיים קודם לכן (ברוטציה עם תערוכת פריס).
הסיבה השניה היא שיצרני רכב הבינו שכדי לשווק את המכוניות מוטב להם לחסוך את העלויות העצומות שכרוכות שבהקמת דוכנים פירוטכניים הרחק מהמטה הראשי - מהלך שמחייב לוגיסטיקה מסובכת. לכך גם יש להוסיף עלויות שיכון של בכירי המותג, מהנדסים, מתפעלים ועוד אישים בבתי מלון ומקומות אחרים שצריכים להופיע מדי יום בתערוכה למשך שעות ארוכות.
המשמעות היא, שעד ספטמבר 2021 עשויים להתרחש עוד שינויים קיצוניים בשיקוליהם של יצרני הרכב, ואם לשפוט לפי הצהרות המארגנים אודות תערוכה שרובה תתמקד בפתרונות ניידות חכמים, לא ברור כיצד תתעצב למופע שימשוך אליו חובבי רכב, וכמה מותגים בכלל יביעו נכונות להזניק במינכן מכוניות חדשות.
ב.מ.וו בכל אופן, שמרכז הפעילות שלהם נמצא במינכן, מיהרו להגיב בחשבון הטוויטר: "איזו בחירה נפלאה. אנו נרגשים לקבל את כולם בפתח ביתנו".