ישנן כמה מכוניות שהגדירו תת ז'אנר בתוך עולם המשפחתיות הקומפקטיות, אבל אאודי A3 חתומה באופן בלעדי על הקמת קבוצת הפרמיום הקטנה ביותר לפני קרוב ל-25 שנה ושינוי כללי המשחק. החשיבות האסטרטגית של ה-A3 לאורך שלושה דורות קודמים והישגיה הכלכליים מיצבו אותה כמכונית שלא ניתן לערער על מעמדה, ובדור הרביעי שלה היא שומרת על הקווים הטכנולוגיים שהביאו אותה עד הלום ומפגינה שורה מדויקת של מהפכות שאת עיקרן תמצאו בחלל הנוסעים ומקצתן מתחת לפני השטח.
אין הרבה מה להוסיף לגבי המראה החיצוני של ה-A3 מלבד העובדה שהוא פחות או יותר מאמץ את הנוסח של כל דגמי אאודי האחרונים - מבנה קדמי מחודד יותר, פנסים חדשים, בתי תאורת ערפל טרפזיים ותאורת LED חדשנית בטכנולוגיית מטריקס עם פיזור מוגבר וחתימת אור ייחודית. אאודי ביצעו קצת שינויים בקפלים של הדלתות ובקימורי קו המותניים כדי לשוות לה הופעה דרמטית יותר ומפוסלת, אולם ביחס למתחרים שלה - קל וחומר מול הכליות הבולעניות של סדרה 1, זו עדיין מכונית שמרנית למדי.
השמרנות הזו לא הובילה אגב לגדילה ניכרת במידות, כך שמדובר על רכב עם פרופורציות דומות ומרחב פנים כמעט זהה בתא המטען (380 ל') והמרווח בין השורות: אורך של 4.42 מ', רוחב של 1.82 מ' ובסיס גלגלים של 2.64 מ'. מה שבכל זאת רואים בפנים זו הפגזה דיגיטלית ברוחן של כל דגמי החברה: ממשקים בעלי מגע איכותי יותר, מתגים בעיצוב חדש ובעיקר חיבור בין מערכת המדיה הראשית בגודל 10.1 אינץ' ללוח המחוונים הוירטואלי שמגיע בגודל של 12.2 אינץ'. באאודי מוסיפים כי כל מערכות הבטיחות החכמות בנמצא וכן כי מחשב מערכת ה-MMI מהיר פי 10 מהמערכת ששירתה את ה-A3 בדור השלישי שלה.
את ה-A3 תוכלו לרכוש בפעימה הראשונה עם שני מנועים: מנוע ה-1.5 ל' טורבו בנזין TFSI עם 150 כ"ס, מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל בעל הספק של 116 כ"ס וגרסה נוספת על בסיס יחידה זו בעלת הספק של 150 כ"ס. המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים DSG שבע מהיריות או תיבת הילוכים שש מהירויות ידנית. באאודי מציינים, כמנהגם כי בהמשך הדרך תצטרפנה חטיבות כוח נוספות, חלקן היברידיות, חשמליות, גרסאות ביצועים עם הנעה כפולה (קוואטרו) ועוד. גרסאות מסוימות, בעיקר הבכירות תמכרנה גם עם בקרת מתלים אדפטיבית.
המחירים באירופה ינועו בין 30-43 אלף יורו (תלוי בגרסה). מהיבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב כי ה-A3 החדשה תגיע לארץ במחצית השנייה של השנה הנוכחית.