![sportFive1005775 (צילום: ספורט 5) sportFive1005775 (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2020/03/20/sportFive_1005775_C.jpg)
![sportFive1005776 (צילום: ספורט 5) sportFive1005776 (צילום: ספורט 5)](https://img.mako.co.il/2020/03/20/sportFive_1005776_C.jpg)
גם בארה"ב מתגבשת מגמה דומה כאשר פורד וג'נראל מוטורס מתארגנות אף הן למשימה דומה אך בקנה מידה אחר כי הבעיות של מחסור טכני במאווררים בבתי חולים ומרפאות הוא הרבה יותר גדול. בשונה מהפניה של הממשלות באירופה למפעלי הרכב, הסיפור בארה"ב שונה והוא מגיע ביוזמה של המפעלים עצמם וזה יכול לעבוד היטב לטובת המצב הכללי עם סיוע למדינה וגם אספקת עבודה לחלק מהעובדים במפעלים השונים והזרמה של מזומנים למפעלים הללו.
עם פרוץ המשבר הגדול בסין, חברות רכב סיניות לא עמדו מהצד ואף הן פעלו בתחום דומה. יצרניות המכוניות הסיניות GAC ו-BYD פתחו קווי ייצור של מסיכות פנים חד פעמיות לשוק המקומי עבור מאות מיליוני סינים שהתעוררו למציאות אחרת למרות שהם תמיד שמרו על מודעות והשתמשו במסכות גם לפני המשבר העולמי הגדול הזה.
לסיום נציין כי אפילו קבוצות הפורמולה 1 בבריטניה מתגייסות למאמץ הכללי וגם שם ניכרת התגייסות טכנולוגית לייצור מאווררים לבתי חולים.
משבר קורונה: הממשלה הצרפתית עשויה להלאים את יצרניות הרכב
תעשיית הרכב העולמית היא ברומטר מאוד חזק ומשמעותי בכלכלת העולם. יש בכוחה לחלץ כלכלות שלמות של מדינות מתוך מיתון עמוק ויש בכוחן להפיל לקרשים שווקים גדולים כקטנים וליצור אפקט עולמי. במקרים של משברים עולמיים מרגישים את התנודות הגדולות בקווי הייצור ובאולמות המכירה של המכוניות בעולם כולו ומשבר וירוס קורונה איננו חריג בעניין הזה. בתוך התעשייה העצומה באירופה, יש לצרפת מקום גדול של כבוד לנוכח מאות אלפי מקומות העבודה שהמפעלים הצרפתיים מספקים לכלכלה של צרפת ושל מדינות נוספות ובמיוחד של מדינות שאינן בעלות כלכלה חזקה כמו רומניה או מדינות בלקן אחרות וגם הרחק מחוץ לאירופה כמו באפריקה (פיג'ו/סיטרואן) ודרום אמריקה (רנו).
עם העמקת המשבר בצרפת, זימן שר הכלכלה הצרפתי ברונו לה מאייר, שיחת וועידה חשובה עם קרלוס טבארס נשיא פיג'ו/סיטרואן ועם ז'אן-דומיניק סנאר נשיא רנו כאשר על הפרק עמדה האפשרות כי המדינה תצטרך להתערב בענייני החברות הללו ולהלאים אותן באופן מלא. לממשלה הצרפתית יש 15% מהמניות של רנו וגם 12% ממניות פיג'ו/סיטרואן והמחשבה מאחורי הרעיון היא כמובן האפשרות לתמוך במפעלים בתקופה שתגיע אחרי המשבר הכלכלי שאת משמעויותיו עדיין לא ניתן לדעת אולם הממשלה מבקשת לנהל את המשבר הלאומי בעצמה. בשיחה שהתקיימה בין הצדדים סוכם כי הנושא ייבחן בכל יום מחדש לנוכח התפתחות המשבר. ככל שהימים נוקפים והמגיפה לא נבלמת, כך גוברים הסיכויים שאכן הממשלה תשתלט על שני היצרנים.
תעשיית הרכב העולמית היא ברומטר מאוד חזק ומשמעותי בכלכלת העולם. יש בכוחה לחלץ כלכלות שלמות של מדינות מתוך מיתון עמוק ויש בכוחן להפיל לקרשים שווקים גדולים כקטנים וליצור אפקט עולמי. במקרים של משברים עולמיים מרגישים את התנודות הגדולות בקווי הייצור ובאולמות המכירה של המכוניות בעולם כולו ומשבר וירוס קורונה איננו חריג בעניין הזה. בתוך התעשייה העצומה באירופה, יש לצרפת מקום גדול של כבוד לנוכח מאות אלפי מקומות העבודה שהמפעלים הצרפתיים מספקים לכלכלה של צרפת ושל מדינות נוספות ובמיוחד של מדינות שאינן בעלות כלכלה חזקה כמו רומניה או מדינות בלקן אחרות וגם הרחק מחוץ לאירופה כמו באפריקה (פיג'ו/סיטרואן) ודרום אמריקה (רנו).
עם העמקת המשבר בצרפת, זימן שר הכלכלה הצרפתי ברונו לה מאייר, שיחת וועידה חשובה עם קרלוס טבארס נשיא פיג'ו/סיטרואן ועם ז'אן-דומיניק סנאר נשיא רנו כאשר על הפרק עמדה האפשרות כי המדינה תצטרך להתערב בענייני החברות הללו ולהלאים אותן באופן מלא. לממשלה הצרפתית יש 15% מהמניות של רנו וגם 12% ממניות פיג'ו/סיטרואן והמחשבה מאחורי הרעיון היא כמובן האפשרות לתמוך במפעלים בתקופה שתגיע אחרי המשבר הכלכלי שאת משמעויותיו עדיין לא ניתן לדעת אולם הממשלה מבקשת לנהל את המשבר הלאומי בעצמה. בשיחה שהתקיימה בין הצדדים סוכם כי הנושא ייבחן בכל יום מחדש לנוכח התפתחות המשבר. ככל שהימים נוקפים והמגיפה לא נבלמת, כך גוברים הסיכויים שאכן הממשלה תשתלט על שני היצרנים.