טויוטה מעלה הילוך. אחרי שהציגה את היאריס GR הלוהטת מסתמן שחטיבת הספורט של היצרנית היפנית, גאזו-רייסינג מנסה לגבש תכנית ייצור לגרסת הוט-האץ' רצינית המבוססת על הקורולה האצ'בק. מכונית זו תזכה לכיול מהוקצע מידי האנשים שהביאו לנו את טויוטה סופרה החדשה לכבישים וביחד עם סובארו אף הפיקו בעבר את ה-GT86 (שעתידה להחשף בדור חדש לגמרי בחודשים הקרובים).
בשביל מעריצי החברה זוהי התפתחות משמחת נוכח החזון של נשיאה אקיו טויודה להחזיר את חדוות הנהיגה לקהל הלקוחות של טויוטה שאולי הורגל עם השנים למכוניות שגרתיות מדי. יש להניח שבטויוטה ביצעו מחקרי שוק וימשיכו לבצעם כדי לפענח את כדאיות המכונית וגם התבססו על הביקוש בקרב המתחרים הישירים - במיוחד בקבוצת פולקסווגן על חטיבות הליבה, רנו, פיג'ו, הונדה, יונדאי N ועוד, להן רכבי ספורט טהורים.
בטויוטה משווקים כיום קורולה האצב'ק GR כחבילת אבזור עם מאפיינים ספורטיביים ויזואלים, אבל הקשר בינה לבין ביצועים חורכי אספלט תלוש לחלוטין. את גרסת ה-GR האמתית תחמש טויוטה במנוע 1.6 ל' טורבו מסדרת GTS שנחשב לאחד המנועים המתקדמים ביותר מסוגו עם פחות מ-4 צילינדרים. התפוקה המרבית של המנוע נמצאת איפשהו צפונית ל-270 כ"ס ו-40 קג"מ, אולם בגאזו-רייסינג עשויים להגביל את המנוע לסביבות ה-260 כ"ס כדי לשמר איזון על בסיס הנעה כפולה (אותה מערכת המשרתת כיום את ראב4 הייבריד). לא ברור איזו תיבה תהיה לקורולה, אבל סבירות גבוהה שתופיע גם תיבה ידנית שש מהירויות לשוחרי הז'אנר הנכחד.
טויוטה רמזה, בקטן, שהקורולה GR נמצאת על הכוונת של גאזו-רייסינג. במסגרת השקת ה-יאריס GR, סיפר לכלי התקשורת העולמיים מהנדס העל של החטיבה, נוהיקו סאטו שהיאריס הספורטיבית היא רק הסנונית הראשונה שנושאת עוצמה כזו בחרטום: "בוא נאמר שזה יהיה בזבוז מוחלט לנצל את מנוע ה-1600 ומערכת ההנעה הכפולה הזו רק בשביל היאריס GR. אני לפחות, בהחלט הייתי רוצה לראות שילוב כזה בעוד הרבה דגמי GR".
הפער בין הפרסומים לבין המכונית בפועל עומד על שנתיים לפחות. השקה רשמית מתוכננת כנראה לאמצע או סוף שנת 2022, כך שיש לטויוטה עוד מספיק זמן לכייל את הרכב בצורה הטובה ביותר. אם טויוטה אכן תביא את ממד האמינות של המותג לתוך עולם ההוט-האץ', חובבי הנהיגה עשויים למצוא כאן פרטנרית די מפתה.
כל החדשות על מותג טויוטה בעולם הרכב של ערוץ הספורט