פיג'ו קטפו את תואר 'מכונית השנה באירופה' לשנת 2020, כך פורסם הלילה. עם היוודע התוצאות, פיג'ו אוספת מהמארגנים כרטיס כניסה יוקרתי לפורום מצומצם של שלושה יצרני רכב שזכו למספר הגדול ביותר של תארים במסגרת זו מאז 1964; לפני כן, זכו בתואר פיג'ו 3008 בשנת 2017, פיג'ו 308 בשנת 2014, פיג'ו 307 בשנת 2002, פיג'ו 405 בשנת 1988 ופיג'ו 504 בשנת 1969. בשנה הקודמת, זכה בתואר זה יגואר I פייס החשמלי.
התחרות השנה הייתה צמודה, אבל ה-208 הייתה כנראה פייבורטית נוכח זמינותה של הגרסה החשמלית. היא הקדימה ב-40 נקודות את המכונית החשמלית שהעפילה למקום השני, טסלה מודל 3 ומכונית חשמלית נוספת שהגיעה למקום השלישי - פורשה טייקן. אל המקום הרביעי הגיעה רנו קליאו החדשה ואל המקום החמישי הג'יפון הקומפקטי של פורד, ה-פומה החדש. טויוטה קורולה סיימה במקום השישי ובמקום השביעי ב.מ.וו סדרה 1.
בשביל פיג'ו זו חגיגה כפולה, שתורמת באופן ניכר לחיזוק של PSA כאחד הקונצרנים המובילים בענף; ה-208 מוכיחה שעל אף הזרימה המסיבית לג'יפונים כוחן של הסופר מיני טרם דעך וכמו כן, זוהי הזכייה המתוקה ביותר של פיג'ו בקבוצה זו אחרי התבוסה הצורמת של ה-205 לפיאט אונו לפני 36 שנים.
60 שופטים מ-23 מדינות הצביעו עבור הפיינליסטיות של 2020, והבחירה השנה משקפת במידה רבה את הכוון אליו שועטת תעשיית הרכב שמחברת לחשמל כמעט כל דבר שיש לו שניים או ארבעה גלגלים. מצד שני, ה-208 לא חתומה על מהפכה יוצאת דופן, והיא תמכר במספרים גדולים הרבה יותר עם מנוע בערה רגיל ביחס למנוע החשמלי, לפחות בשנים הקרובות.
האם זו בחירה מוצדקת? לעניות דעתנו התשובה חיובית בעיקר בזכות הממד העממי שה-208 מביאה לתחום החשמלי. אבל מה אתם חושבים? ספרו לנו בתגובות.
את ה-208 החדשה נראה בישראל בקיץ הקרוב (סביבות יוני).