חברת כלמוביל השיקה בישראל את הדור השלישי של הספרינטר, רכב הנוסעים וההובלה הגדול שלה אחרי כמעט 12 שנים מאז שהושק הדור הקודם. במונחים של עולם הרכב, הפער הזה בזמן בין שני הדורות נחשב לנצח, אבל בעולמות של כלי הרכב המסחריים הללו שנוגעים בעולמות הפרימיום, מסתבר שההמתנה הייתה כדאית אם כי הדור הבא של הספרינטר כנראה לא יחכה כל כך הרבה זמן כי כבר בדלת נוקשות גרסאות חשמליות של דגמים חדשים שיגיעו לכאן מיד עם השקתם בחו"ל כשדגם ויטו הקומפקטי כבר נבחן על ידי היבואן בגרסה חשמלית ויתכן שהוא יהיה החלוץ בראש המחנה עוד השנה.
הספרינטר משווק כאן בלא פחות מ-7 גרסאות גודל שונות אולם הסוד מאחורי רכבי החלוקה, הנוסעים והעבודה הללו הוא אפשרות הקסטומיזציה העצומה שמוצעת על ידי חברות וספקים שונים שעובדים עם חברת כלמוביל וכעת גם כלמוביל עצמה יכולה לספק מגוון של רעיונות ומרכבים מעניינים ללקוחות שלה. גרסת הכניסה החדשה של הספרינטר הונגשה וכעת מגיע לראשונה לישראל ספרינטר בהנעה קדמית עם שפת הטענה נמוכה במחיר של 199,990 שקלים. יתר אחיו הגדולים במידות שונות של בסיס גלגלים וגובה ועם קבינה אחת או שתיים, עברו שדרוג טכנולוגי בהיבטי המנועים שהפכו לחזקים וחסכוניים יותר וגם בהיבטי מערכות הבטיחות בהן היצרן גאה להציג את הטכנולוגיה שקיימת בדגמים הפרטיים שמחלחלת גם לדגמים המסחריים ואם יש לבעל אותו ספרינטר גם מכונית פרטית של מרצדס, הרי שהוא מרגיש ממש בבית.
הדור הקודם של הספרינטר מכר באירופה 2 מיליון מכוניות ונתח השוק שלו ביבשת הישנה הוא 16%. כאן אין אמנם אפשרות למכור כמות כה גדולה במספרים מוחלטים, אבל הספרינטר נוכח בחיינו עם 30% בקירוב מנתח השוק. קיימות אפליקציות שונות ומגוונות לספרינטרים השונים החל באוטובוסים זעירים ועד לאמבולנסים ורכבי הסעה לאח"מ וגם כלי עבודה לאנשי ביצוע ובכלמוביל חשו כי זהו הרגע הנכון להקים מתחם מיוחד ולמתג מחדש את חטיבת המסחריות תחת השם כלמוביל פרו.
כאמור, הדור החדש של הספרינטר מציע עיצוב פנים חדשני ומתקדם עם סביבת נהג דומה לרכבי היוקרה הפרטיים של מרצדס. בקונסולה הראשית ממוקמים שני צגים, הראשון בגדול של 7 או 10.25 אינץ' (תלוי ברמת הגימור של הרכב) עם מערכת MBUX מתקדמת אשר לומדת להכיר את דפוסי ההתנהגות והעדפות האישיות של הנהג תוך כדי "תנועה" ומכילה את כל אפשרויות תפעול הרכב ומערכות הבידור, לרבות שליטה קולית הנתמכת בעשרות שפות ומערכת ניווט מקורית עם מציאות רבודה כאופציה בחלק מהדגמים. ברוב משפחות הדגם הצג השני הינו לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני עם מסך 5.5 אינץ' המציג את כל המידע הרלוונטי לנהג.
מושב הנהג הארגונומי בכל הדגמים מאפשר ישיבה נוחה לאלה המיועדים לעבוד שעות רבות ברכב וההגה של המכונית קטן וקל לתפעול ובחלק מהגרסאות תמצאו אפילו מנופים מאחורי ההגה להחלפת הילוכים ממש כמו בגרסאות הספורטיביות. המכונית מציעה גרסה עם מפתח חכם, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, שקעי USB וגם מערכת קונקטד של כלמוביל בתצורה מיוחדת למרצדס.
מערכות הבטיחות המתקדמות עומדות במרכז העניינים והספרינטר מגיע עם מגוון מערכות חדשות, אוטונומיות ומצילות חיים לרבות מערכת עזר לשמירת יציבות הרכב בעת רוחות צד (Crosswind Assist) המערכת מזהה משבי רוח, מייצבת את הרכב ומונעת סטייה שלו מהנתיב באמצעות בלימה סלקטיבית של חלק מהגלגלים. מערכת נוספת היא המערכת לניטור והתראה של כלי רכב בשטחים מתים (Blind Spot Assist). מערכת בלימה אקטיבית (Active Brake Assist) המזהה סכנת התנגשות ברכב הנמצא מלפנים או פגיעה בהולך רגל, ומבצעת בלימה אוטונומית. בקרת שיוט אדפטיבית Active Distance Assist (Distronic) המאפשרת נסיעה אוטונומית ושומרת באופן אוטומטי על מהירות הנסיעה והמרחק מהרכב שנמצא מלפנים. בין המערכות הנוספות שאינן מגיעות כולן כסטנדרט בכל הדגמים תמצאו גם לראשונה מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב (Active Lane Keeping Assist) כולל התרעה וסיוע אוטונומי להחזרת הרכב לנתיב הנסיעה, מערכת לניטור ערנות נהג (Attention Assist) וחבילת חנייה הכוללת חיישנים ומצלמות המזהים מכשולים בזמן התמרון לאחור ואף מאטה את הרכב בעת הצורך.
בדומה לדור הקודם הספרינטר החדש יוצע במשקלים שנעים בין 3.5 – 5.5 טון ובגרסת ההיסעים יאפשר מגוון גרסאות החל מ-10 מושבים ועד ל-22. בפן הטכני הדור ה-3 מציג הנעה קדמית, לצד ההנעה האחורית וכפולה שהייתה קיימת גם בדור היוצא, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 מעברים (9G-TRONIC) או ידנית בעלת 6 מעברים ומעניקה שיפור משמעותי לביצועי המנוע ולהפחתת צריכת הדלק.
בגרסת ההנעה הקדמית ישולב מנוע טורבו דיזל מתקדם (OM651) עם 4 בוכנות בנפח של 2.1 ליטר המפיק 143 או 163 כוחות סוס. בגרסאות ההנעה האחורית והכפולה ישנה אפשרות גם למנוע 6 בוכנות מתקדם בנפח 3 ליטר בהספק של 190 כ"ס עם תיבת הילוכים PLUS 7G-TRONIC הנשלטת גם בצורה מתגית על גבי גלגל ההגה. פלטפורמת ההנעה הקדמית מותאמת לתחום ההובלה ומאפשרת כושר העמסה גבוה ושפת הטענה נמוכה. גובה הרצפה בגרסה זו נמוך ב-80 מ"מ והיא בעלת כושר גרירה מקסימלי של עד 2 טון
בטרם הוצג הספרינטר, נמכרו כבר 700 יחידות ממנו וכעת עם הקמת המתחם המיוחד לפלח השוק הזה, מתכוונים בכלמוביל להעלות את הרף בכל מה שקשור לבעלי המכוניות הללו והמתחם בראשון לציון זמין לכולם.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!