(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive910086 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

היות וענף הרכב לא מסגיר שום סימני שובע מקטגוריית הג'יפונים, אאודי ממשיכה להפציץ במלוא המרץ. הדגם החדש ביותר שעתיד להצטרף למשפחה הזו הוא אאודי Q4 החדש שיוצג כרכב ראווה עם מערכת הנעה חשמלית במסגרת תערוכת הרכב הקרובה שתיערך בז'נבה. זהו למעשה האח הקטן של אודי אי-טרון SUV - הקרוסאובר החשמלי הראשון בתולדותיו של יצרן היוקרה מגרמניה עליו דיווחנו לכם בשנה הקודמת.

 

על Q4 פורסם שנתיים קודם כמעט בכלי כלי התקשורת, אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים פלטפורמה ויזואלית לקראת המכונית שתרד מרצפת ההרכבה. העיצוב החיצוני של ה-Q4 הוא בהשראת אחיו הגדול אבל באאודי מספרים שיש בו גם רמיזות לדגמים העתידיים של החברה בעוד שנתיים-שלוש. באותו עניין, באאודי מבהירים כי דגם סדרתי של Q4 חשמלי יגיע לכבישים רשמית רק בשלהי שנת 2021, כך שעד נסתפק בדגם הקונבציונלי שייחשף במהלך 2019 ויצא לקרוא תגר על ב.מ.וו X2 וכן על ריינג' רובר אייווק.  

מבחינת מידותיו, יתברג איפשהו בין Q2 ל-Q3 מאחר והוא נקלט בתוך תת נישה של קרוסאוברים שפופים עם תקרות מקוצצות ומרכב דמוי קופה. תא הנוסעים שלו מפריד בין איזור הנהג לאיזור הנוסע בשורה הראשונה על ידי מפלסים מאוד מזוותים וכמובן שהוא כולל צגים כפולים במרכז הקונסולה ובלוח המחוונים הדיגיטלי. כמו כן, סביר שיהיה נוח יותר ל-4 אנשים ולא ל-5 בגודל מלא ויוצע עם תא מטען בגודל בינוני.

למי שבכל זאת לא יכול לחכות לגרסה החשמלית (בין כה אין אודותיה פרטים טכניים), נספר לכם כי ה-Q4 ה"רגיל" יעלה לכבישים בקיץ הקרוב עם מנועי בנזין, דיזל וגרסת פלאג-אין היברידית עם טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ בין טעינות. דגם הקצה יהיה ה-RS עם הספק מרבי של כ-400 כ"ס אותם מחלץ מ-5 צילינדרים (2.5 ל').  באירופה, מעריכים כי מחירי דגם הבסיס יחלו בסביבות ה-30 אלף יורו. לארץ יגיע כנראה רק בשנת 2020.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!