(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

אחרי טיזרים ממושכים ועל רקע כרזות מפוצצות שהובילו אל תערוכת הרכב בדטרויט, חשפה אמש (רביעי) היצרנית הרכב היפנית טויוטה את הדור ה-5 של ה-Supra המיתולוגית שחוזרת לחיים אחרי הפסקה ממושכת בת 17 שנים. זו המכונית הראשונה של טויוטה שתוכננה עם ידיים מנוסות של חטיבת המירוצים GAZOO RACING והיא תשווק כמעט בכל העולם בהפצה גלובלית, בהתאם ליעדים האסטרטגיים של החברה.

בפעם הראשונה שנחשפו להמצאתה המחודשת של הסופרה הוצגה בשנת 2014 מכונית קונספט נועזת בשם FT-1, אולם עם השנים התפוגגו רוב קווי הדמיון בינה לבין גרסת הייצור של הסופרה הסדרתית. בסופו של דבר, מעצבי טויוטה מסתפקים בהופעה ספורטיבית די שמרנית בעלת מוטיב עגלגל בפנים ובחוץ בהשראת טויוטה GT2000 משנות ה-60 עם קימורים עדינים בתקרה, בקשתות הגלגלים וכן ניכר איפוק מסוים בתא הנוסעים, שאולי השאירו חלק גדול ממעריציה של הסופרה בתחושת החמצה קלה.

ועדיין, מה שבאמת חשוב לנהגים מתחולל מתחת לשמלה של הנינג'ה היפנית, שכן הסופרה פותחה בשיתוף ב.מ.וו והיא אף מיוצרת במפעלי מגנה-שטייר באוסטריה (גראץ). אז איפה המעורבות של BMW? ובכן לדברי מהנדסי טויוטה, המכלולים העיקריים הם באדיבות המטה במינכן, אבל "ברגע שהחלטנו על הגרעין של המערכת והעיצוב החיצוני, כל אחד בעצם הלך לדרכו", אומרים בטויוטה.

הפרויקט החל בפלטפורמה של ה-Z4 החדשה וכלה במנועים ובתיבה. היא נשענת על בסיס גלגלים קצר יחסית של 2.47 מ' (לעומת 2.57 מ' ב-GT86 למשל), וכן משתמשת בחטיבת כוח גרמנית בנפח 3.0 ל' (קוד B58) עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה. 6 הבוכנות הבוואריות משחררות לגלגלים מאחור 340 כ"ס ו-50 קג"מ וחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות - היחידה שטויוטה תשדך למכונית הזו, למי שחלם על בחישה עצמאית. הביצועים מעוררי התפעלות - האצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד.

ב.מ.וו העניקו לסופרה חלוקת משקל מצוינת של 50/50 בין שני הסרנים ומרכז כובד נמוך, שלדברם אף מתעלים על אלו שפותחו עבור מכונית של לקסוס, ה-LFA. תא הנוסעים לעומת זאת רחוק מלהיות מרחיב אישונים לטעמנו; טויוטה התאימו לסופרה שני צגים גדולים - אחד בקונסולה הראשית (מרחף תרומת BMW) והשני בלוח המחוונים. יש כאן, פחות או יותר את כל הפונקציות הבסיסיות שאתם מכירים למשל מהקורולות או מרכבי הכביש-שטח, כך שלא נעשו פשרות גם בנוחות או בידידותיות לנהגים. תהיה לה אפילו אופציה למערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים של JBL, תצוגה עלית ועוד.

אקיו טויוטה, מנכ"ל טויוטה העולמית: "בימים עברו בילית אינספור שעות מאחורי ההגה של הסופרה על הנורבורגינג כדי להפוך לנהג מומחה. הסופרה היא כמו חבר טוב שלך ויש לה מקום מיוחד אצלי בלב. גם הסופרה GR התפתחה על המסלול הזה ואני יכול לומר לכם בכנות שזו מכונית מהנה לנהיגה והיא טובה יותר מאי פעם".

הסופרה תחל את דרכה על הכבישים בקיץ 2019. המחירים שלה בארה"ב עומדים על 51 אלף דולר לגרסאות בסיס. בטויוטה אגב, אולי לא בגלוי מדברים גם על רפורמה עבור טויוטה סליקה, עוד מכונית ספורט אייקונית (וקצת יותר עממית) שעשויה להתגלגל לכבישים עם גרסת 4 צילינדרים טורבו מתישהו בשנת 2020. יהיה מעניין.

מיבואנית טויוטה לישראל 'יוניון מוטרוס' נמסר ל"עולם הרכב" כי הסופרה החדשה לא תגיע לארץ.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!