(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
יצרניות הרכב מכניסות לשימוש כלי רכב עירוניים קטנים חשמליים לפני כל החשמליות המשפחתיות והקרוסאוברים החשמליים או ההיברידיים ובטח שלפני כל המשפחתיות הגדולות (מנהלים) שינועו על חשמל בלבד. זה לא שאין מכוניות גדולות חשמליות או היברידיות, אבל הן רובן ככולן שייכות לקטגוריית הפרימיום והמחיר של הטכנולוגיה "נבלע" במחיר של המכונית שמתאימה בשלב זה לבעלי ממון בלבד כמו דגמים של מרצדס, ב.מ.ו ואאודי וגם יגואר החשמלית או לנדרובר פלאג אין הייבריד. יש אמנם סנוניות ראשונות בקטגוריית המנהלים בדמות קיה אופטימה, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי שמציעות הנעה היברידית, אבל כל השאר הן מכוניות חשמליות קטנות או קומפקטיות ולא יותר. הונדה רואה את המהפכה החשמלית מתרחשת לנגד עיניה ומנסה להגיב עם דגם חשמלי עירוני חדש שיגיע בתצורה סדרתית לתערוכת ז'נבה הקרובה, היא תהיה החשמלית הראשונה שלה באירופה.
 
 
המכונית שמידותיה קטנות אך במעט מהונדה ג'אז, הוצגה כדגם קונספט בתערוכת פרנקפורט בגרמניה ב-2017 וזכתה לביקורות חמות בזכות העיצוב המיוחד והחביב שלה לרבות המוטיביים של הרטרו בפנסים הקדמיים ובכלל. לפי מקורות בחברה היפנית, אין הרבה הבדל בין העיצוב של הקונספט לגרסה הסדרתית ובהיבטי הביצועים, נראה כי היא מיועדת להיות עירונית באירופה עם טווח של 230 ק"מ בין הטעינות מה שיוכל להיות כאן יותר מאשר מכונית עירונית אלא מכונית מטרופוליטנית שמרחב המחייה שלבה יוכל להיות בין חדרה לגדרה באזור השפלה ומישור החוף. הקיבוליות המוגבלת של הסוללה שלה תקשה עליה להיות רכב ראשון במשפחה אבל לא מן הנמנע כי משפחות צעירות או להבדיל משפחות שבהן רק שני מבוגרים יוכלו להסתפק במכונית שתחסל את הוצאות התדלוק השנתיות ותצמצם משמעותית את הביקורים במוסכים ואת התשלום עבור זה. 

נמתין לתערוכה ולכל הפרטים ונוסיף גם משאלה קטנה שהמכונית תגיע גם לכאן ונוכל לראות אותה ברחובות הערים שלנו עם הטכנולוגיה החדשה שלה.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר



https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!