ההודעה הרשמית של מרצדס אומרת: "לא תהיה יורשת למרצדס SLC". האופטימיסטיים המושבעים יאמרו שאין מדובר בסגירת דלת ונעילתה על בריח אלא הודעה ותו לא ויתכן כי ביום מן הימים מרצדס תשוב לייצר את הרוודסטרית הקלאסית שלה. דווקא בימים בהם ב.מ.וו מציגה את ה-Z4 החדשה וטויוטה משגרת לעולם סופרה חדשנית וחזקה, דווקא עכשיו מחליטים במרצדס לנתק את צינור החמצן של ה-SLC שהחלה את דרכה כדגם SLK מאוד מעוצב ונחשק עוד לפני עשרים שנה. ההודעה לא הגיעה בדוא"ל וגם לא פורסמה כך סתם בתקשורת אלא שולבה בהודעה על הגרסה החדשה של ה-SLC שנקראת Final Edition שאליה התלוותה התוספת "שלא תהיה לה יורשת".
המכונית נראתה לראשונה ב-1996 והגיעה לכבישי העולם קצת לפני סוף המילניום ב-1998 תחת המיתוג מרצדס SLK והיא הייתה המענה של מרצדס ל-Z3 של ב.מ.וו היריבה המרה וגם ככוח נגדי לפורשה בוקסטר ולאאודי TT שנחשבו כולן לרודסטריות נפלאות במחיר בר השגה שפונה לנהגים צעירים וצעירים ברוחם שמכורים לתחושת הנהיגה במכוניות פתוחות. נריץ את השעון קדימה לחודש ינואר 2019 ונגלה כי מרצדס מכרה רק 122 מכוניות מדגם SLC בארה"ב והנתון הזה איננו נמוך מפאת מזג האוויר הבעייתי באמריקה, מדובר בדשדוש במכירות במשך תקופה ארוכה. לפני שנה וחצי אמר מנכ"ל החברה כי מרצדס בוחנים דגמי נישה שלא ממש מצליחים להתרומם במכירות וה-SLC היא דוגמה מובהקת לכך.
גם המהלך של המיתוג מחדש של ה-SLK בשנת 2016, עשרים שנה להופעת הבכורה שלה, והפיכתה לדגם SLC לא ממש יצר גל של הזמנות וזה בעצם הפך לתחילת תהליך סגירת הגולל על המכונית. מרצדס לא יצרה מהפכה בגרסת Final Edition שתוצג בתערוכת המכוניות של ז'נבה בתחילת חודש מרץ, וכל מה שישתנה בה הם כמה אלמנטים של עיצוב ושדרוג טכנולוגי שיסייעו לה להישאר אקטואלית לשנת הדגם 2020. אבל בין אם מרצדס רצו בכך ובין אם לא, מרצדס הופכים את המכונית לאייקונית במידה מסוימת בראי ההיסטוריה ולכן נחזור כאן שוב על הכותרת "אם יש לכם SLC, תחבקו אותה חזק" ונוסיף ונאמר "אם יש לכם SLK תחבקו אותה חזק עוד יותר".
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!